Tog 1. rujna 1944. godine organizirana je posebna izložba automobila marke Volvo u novosagrađenoj Kraljevskoj teniskoj dvorani u Stockholmu. U ostatku svijeta još uvijek je bjesnio rat, no, Volvo je gledao u budućnost, očekujući skori mir. Izložba je trebala pokazati što je tada 18 godina stara švedska automobilska kompanija postigla, kao i ono što kupci mogu očekivati kada zavlada mir.
Pročitajte i ovo
sigurnost na prvom mjestu
Volvo Intellisafe – Najsigurnije putovanje automobilom
Parcele na dražbi
Volvo pokrenuo ovrhu protiv Zdravka Peveca zbog duga za 500 kamiona
Izložba je "pokrila" cijelu ponudu Volva pa su posjetitelji mogli vidjeti sve ono što se pod tim imenom proizvodi, uključujući i dva nova automobila: PV60 i PV444. Oni su u Volvo magazinu Ratten prozvani Golubovi mira iz Volva. Volvo PV60 bio je zapravo predratni model, predstavljen još 1940. godine, ali je početak Drugog svjetskog rata pokvario planove o proizvodnji.
Velika zvijezda izložbe u Kraljevskoj teniskoj dvorani bio je bez dvojbe "mali Volvo", model PV444. Posjetitelji su se naguravali da vide taj novitet, no ono što su mogli vidjeti zapravo je bio prototip koji nije bio u voznom stanju.
Kada je PV444 predstavljen u rujnu 1944. godine, razvojni proces je bio star tek nekoliko mjeseci. Oko 40 dizajnera radilo je na ovom novom automobilu. Prvo je izrađen drveni model u punoj veličini, obojen u crno, sa srebrnom bojom na mjestima gdje bi trebali biti prozori. Završen u ožujku 1944. godine, bio je predstavljen osnivačima kompanije Assaru Gabrielssonu i Gustafu Larsonu. Nakon pomnog proučavanja, oni su donijeli odluku da automobil krene u proizvodnju.
Tijekom izložbe i kratko nakon toga, potpisano je 2.300 predračuna za novi PV444. Ali proteći će dosta vremena prije nego li prvi automobili budu isporučeni kupcima. Tijekom sljedećih godina prototipi su bili podvrgnuti opsežnom testiranju pa je prvi gotov automobil predstavljen tek 3. veljače 1947, dok je proizvodnja počela sljedećeg mjeseca.
Volvo PV444 nije bio samo prvi mali Volvo. Bio je i prvi model sa samonosivom karoserijom. Četverocilindrični 1,4-litreni motor s 40 KS također je bio potpuno nov. Prvi primjerci su bili obojeni isključivo u crnu celuloznu boju, dok su metalni dijelovi unutar automobila bili obojeni u svijetlozelenu. Među istaknutim posjetiteljima inauguracije tog 1. rujna 1944. bile su brojne važne osobe iz vladajućih strukura Švedske. Izložbu u Stockholmu za deset je dana pohodilo 148.437 posjetiltelja, a zabilježeni su dugi redovi svih zainteresiranih koji su htjeli vidjeti novitet iz Volva. Prihod od karata doniran je Crvenom križu.
Kada su predstavljeni PV60 i PV444, izvoz Volva je bio skroman. U magazinu Ratten pisalo je da ova dva automobila publiku u Švedskoj čine sretnom, a sigurno bi usrećili i mnoge druge narode da rat prestane. I upravo je s modelom PV444, Volvo uspostavio svoje, povijesno gledano, najvažnije izvozno tržište - Sjedinjene Američke Države. Prvi primjerci su isporučeni u Los Angeles 15. kolovoza 1955. godine, da bi već sljedeće godine Volvo postao druga uvozna automobilska marka u Kaliforniji.
Izvorno je planirana proizvodnja od 8.000 primjeraka modela PV444, što je bio zaista hrabar potez, jer Volvo prije toga nije nikada proizveo više od 2.000 automobila. Ali "mali Volvo" je bio pun pogodak. Ukoliko se uračuna i modernizirani PV544, koji se proizvodio do listopada 1965. godine, ukupno je proizvedeno čak 440.000 automobila. Od tog broja, 160.000 je prodano izvan, a 280.000 primjeraka u samoj Švedskoj.