Nakon tri godine rada napokon je stigao 311RS Evo X, limitirani model koji ne dolazi iz tvornice Mitsubishija.
Podijelite
Ovo limitirano izdanje djelo je iskustva i mašte profesionalnog vozača utrka Ryana Gatesa koji je koristio sve što je naučio protekle tri sezone na stazi sa svojim 311 Evo X da bi razvio 311RS. Preciznost trkaćeg automobila u kombinaciji sa svakodnevnom funkcionalnošću čeka 11 sretnika koji će moći kupiti ovo limitirano izdanje koje, treba napomenuti, dolazi s kompletnom garancijom.
Evo X već i ovakav kakav je pruža doista puno, ali kako kažu, uvijek može bolje, a on doista može još toliko puno više. Proces razvoja Evo X modela od serijskog automobila do ovog izdanja bio je dug i zahtijevao je puno truda i još više potpore. Gates je sa svojim partnerima bio u prilici da jako puno nauči o platformi Evo X automobila. Potrudili su se da saznaju koliko snage i trošenja može podnijeti tvornički motor. Razmislili su i o optimalnoj kombinaciji naplataka i guma, koliko maksimalno okretaja po minuti originalan mjenjač može podnijeti, te na koji način određene doze fleksibilnosti šasije utječu na upravljivost, i bome svemu ostalome što se uopće može zamisliti. Sa svim tim informacijama na kraju je stvoren 311RS koji je kombinacija svega onoga što su naučili, razvili i testirali da bi dobili idealan Evo X.
Da krenemo od naplataka i guma. Gates i njegova ekipa odlučili su se na Volk CE28 naplatke dimenzija 18 x 10.5 + 18. RAYS naplatci izrađeni su od aluminija patentiranim procesom kovanja koji omogućava izvrsnu kombinaciju lakoće i čvrstoće. Ti 18-inčni Rays naplatci omotani su Nitto NT05 gumama, visoko-performansnim gumama koje su razvijene korištenjem kako kompjuterskih simulacija tako i testiranjem na stazi.
Što se tiče promjena u vanjskom izgledu, prvo valja spomenuti prednji JDP spojler koji je odabran zbog svog čistog vizualnog dojma i funkcionalnosti u svakodnevnoj vožnji. S masom od manje od jednog kilograma, JDP spojler je vrlo funckionalan te pruža još bolje aerodinamičke karakteristike za 311 RS. Tvorničkom stražnjem krilu dodali su suptilan dodatak u obliku Voltex lip spojlera koji također dodatno aerodinamički unapređuje 311RS na stražnjem kraju. Spojler na stražnjem krilu izrađen od karbonskih vlakana isto kao i JDP-ov prednji spojler.
Osim aerodinamičkog paketa koji će primjetiti tek pravi znalci, ono što svima trenutačno upada u oči je odabir boje karoserije. Cilj je bio postići bezvremenski dizajn koji će biti specifičan za 311RS limitirano izdanje. Jon Sibal razvio je ovu jednostavnu ali efektnu kombinaciju bijele boje karoserije s plavim trkaćim prugama koje su suptilne ali ipak primjetne.
Na limitiranom 311RS Evo X zamjenili su tvornički usis, intercooler i ispušni sustava te uz remap postigli konačne brojke od 353 KS i gotovo 487 Nm okretnog momenta.
U unutrašnjosti je primjenjena brušena koža koja je dizajnirana na način da traje tri puta duže od uobičajene brušene kože. Tzv. E-Suede tkanina odabrana je zbog svoje sposobnosti da dobro podnosi dugotrajnu upotrebu i trošenje, baš kao i sve ostalo na 311RS Evo X modelu.
Gates je odlučio ponuditi samo 11 jedinica 311RS Evo X izdanja na prodaju a prvi automobil već je rezerviran za glavnog zastupnika Mitsubishija. Ovo limitirano izdanje trebalo bi u SAD-u u maloprodaji koštati oko 49.000 dolara (284.000 Kn) što je manje od običnog serijskog EVO X izdanja koje možete kupiti u Hrvatskoj. Da barem, što se tiće automobila, živimo u SAD-a!