Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U nikad bogatijoj ponudi gradskih automobila, jedan se mališan ističe svojim osebujnim karakteristikama. Suzuki Swift.


Vjerujemo kako je maleni Japanac svima dobro poznat, posebno starijoj generaciji koja se sjeća brzih mini gradskih zvrkova u verziji GTI. Odonda je prošlo mnogo vremena, više od dvadeset godina, no GTI Swiftove se još uvijek viđa na ulicama. Japanac je jednostavno super izdržljiv, vozači su ga zbog toga najviše cijenili, a ta japanska tradicionalna filozofija nastavlja se i danas.

Vezani članci Slika nije dostupna Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine? Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom

Novi Swift je pak posve odrastao. Kao što i priliči reputaciji koju ima, Swift se u potpunosti priklonio trendovima i željama kupaca, koji traže veće, prostranije, komfornije i sigurnije automobile. Njegova je specijalnost i forma koja najviše podsjeća na karting, s naglašeno dugačkim međusosovinskim razmakom, širokim tragom prednjih i stražnjih kotača koji su, k tome, smješteni u samim kutovima karoserije.

Prostran i pouzdan

Osim što takva koncepcija jamči prostranu kabinu, posebno na prednjim sjedalima, glavne su prednosti i udobna vožnja preko neravnina te posebno odlična upravljivost i izvrsno ležanje u zavojima. Tako je barem na papiru. No nismo se na tome zaustavili. Odlučili smo Swifta staviti na test zahtjevnom dionicom – Sljemenskom rally stazom. Prekrasan krajolik, idealno sunčano vrijeme, kontrolirani uvjeti sa zatvorenom cestom, i zabava je mogla početi... Već na prvom zavoju osjetili smo kako Swift ima potencijala.

Krenuli smo rezerviranije, sumnjajući u mogućnosti ovjesa i poglavito guma, no Japanac je ostao ravan i precizan kao da ga uopće nismo zabacili u zavoj. OK, stisnuli smo gas još jače i snažnije uletili u zavoj. Swift je odgovorio tek neznatnim naginjanjem karoserije, dok je ovjes bespogovorno odrađivao nagle promjene smjera. Još snažnije zapikivanje u oštre 180 zavoje razvuklo nam je širok osmijeh na licu i iskreno čuđenje – pa zar još nije vrijeme da Swift počne proklizavati preko nosa(?).

Odličan na Sljemenu

Tek smo u idućem zavoju, kojeg smo napali s prilično velikom brzinom i s krajnje kasnim kočenjem, osjetili gubitak gripa na prednjim kotačima. No Swift vas neće nepovratno baciti prema grabi. Dovoljno je tek malo otpustiti gas i prednja svjetla će u trenutku ponovo ciljati cestu.

Izvrsno, i sve to na serijskim Continetal gumama, dimnezija 185/55-16. Zanimljivo, gume nisu striktno sportske već je riječ o kompromisu sportske, udobne i sigurne vožnje. Za Swifta su se pokazale kao pun pogodak. A i osjetno su jeftinije od 17 inčnih, kakve koriste brojni konkurenti…

Uspon na Sljeme, kao i svaka dionica s nagibom, zahtijeva nešto više snage pod poklopcem motora. Ili pak relativno malo konja ali odlično iskorištenih u određenom rasponu okretaja. Upravo je tako u Swiftu. Maleni 1,2 benzinski motor razvija čak 94 konja pri 6000 okretaja u minuti. Tu je i 118 Nm okretnog momenta, dostupnog od visokih 4800 okretaja u minuti, što znači kako Swift, po uzoru na brze predake, voli visoke okretaje. Konačno, motor je opremljen i posebnim sustavom razvoda ventila, što vozač svaki put osjeti kad okretomjer prekorači 5000 okretaja.

Super štedljivac

Lagani trzaj označava kako Swift diše punim plućima.
Naravno, pri takvom režimu vožnje, motor mora i potrošiti, no, očekivali smo i više od 10 litara. U konačnici, s gradskih 6 litara, ili pak svega 4,5 do 5 litara na otvorenoj cesti, Swita ćemo prozvati super štedljivcem.

A kako se vozač osjeća dok tako napada zavoje? Vrlo dobro! Sjedala su, naime, dobro profilirana te prilično velika i udobna za ovu klasu. Upravljač je vrlo komunikativan te vozač dobiva dovoljno povratnih informacija o držanju guma i neravninama na kolniku. Konačno i mjenjač je tipičan Suzukijevski – brz i točan…

Sve u svemu, Swift je bez problema položio ispit na zahtjevnoj dionici. Dodajmo i kako se za sigurnost u serijskoj opremi brine čak 7 zračnih jastuka i odlični ESP i ABS sustavi. Nadalje, lista serijske opreme uključuje i klima uređaj, MP3 USB CD radio, kožni upravljač, sjedalo podesivo po visini, djeljivu stražnju klupu i druge detalje. I to sve po cijeni od 82.700 kuna. Nema sumnje, Swift je odlična kupnja…

Emisiju Automotiv možete pogledati nedjeljom u jutarnjem terminu na Novoj TV.
 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju