Futuristički dizajn je od početka ili privlačio, ili odbijao kupce, ovisno o njihovim afinitetima, ali se jedno moralo priznati -nikog nije ostavljao ravnodušnim. Više reda radi, nego iz potrebe, u 2009. je Civic ušao s laganim redizajnom. Te sitne promjene su najviše pozitivnog donijele testitanoj Type S verziji.
Pročitajte i ovo
Nacionalna prezentacija
[VOZILI SMO] Honda Civic Facelift
Štedljiv i praktičan
[TEST] Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Sport
Zahvaljujući novoj masci i rubovima blatobrana, koji su sada u boji karoserije, djeluje znatno atraktivnije. Izgledom je potpuno na tragu Type R-a, pravog sportaša, pa ih je, na prvi pogled, lako zamijeniti. Broj manji naplatci, nedostatak stražnjeg spojlera, i crna podloga slova 'H' na masci su jedine bitne razlike. Minimalni zahvati na vanjskom dizajnu i onako atraktivnu Hondu učinili su još poželjnijom, pa posao nije bio uzaludan. Promjene koje su zahvatile unutrašnjost u skladu su s onima na vanjštini, dakle, minimalne.
Pomalo zbunjujuće rješenje
Ploča s instrumentima, zapravo svaki njen kat, dobio je nešto drugačije materijale posuđene iz Type R-a. Tako su sada ta dva trovratna podtipa Civica, po svemu slična. Rješenja na prednjoj armaturi su nekonvencionalna, i pomalo zbunjujuća, ali kvaliteti izvedbe i završne obrade nema prigovora.
Ono što moramo istaknuti su odlična prednja sjedala i sam položaj za upravljačem.
Lako se nađe idealna pozicija, a osim dizajnom, upravljač se može pohvaliti i zavidnom preciznošću. Agregat u nosu Type S-a dobio je nešto izmijenjeno upravljanje ventilima, ali je broj konja koje daje 1.8 litara, ostao isti - 140. Dovoljno da testni Civic ubrza do stotke za manje od devet sekundi i postigne deklariranih 205 na sat. Sa testnom potrošnjom od 8.3 litre nije ni proždrljiv. Ovjes je sportski podešen, tvrd I, na žalost, ima problema s amortiziranjem neravnina na našim lošim cestama. Nedostatak stražnjeg multilinka se osjeti na zahtjevnoj podlozi, što primjetno narušava udobnost.
Ipak, kako ovaj automobil i nije namijenjen udobnom prijevozu od točke A do točke B, to mu nismo previše zamjeriti. Testni Civic zaslužuje pohvale za dizajn, motor, mjenjač, pa i vozne osobine, ali i jednu bitnu kritiku. Preskup je. Iako je vrhunski opremljen, 202 tisuće kuna je jednostavno previše. To je cijena koja zadire u područje kompaktnih sportaša, gdje je onda Civicovih 140 konja hendikep, bez obzira na opremljenost.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnje programu Nove TV.