Da ne mora biti baš tako, pokazuje nam Fordov 4,8 metara dugačak monovolumen – S-Max. U skladu s dizajnerskom filozofijom njemačkog brenda, i S-Max se, nakon nedavnog redizajna, predstavlja još agresivnijim izgledom. Nakošena svjetla, veliki usisnik zraka i nova dnevna LED svjetla, zaokružuju sliku markantnog prednjeg dijela.
Pročitajte i ovo
Tko će imati kontrolu?
Dramatičan dan u Americi: "Zaklinjem se danas, ja sam nedužan po ovoj optužbi"
Niječe optužbe
Kandidat za američki Vrhovni sud suočava se s optužbama za seksualno napastovanje
Isti epitet zaslužuju i bok i stražnji kraj S-Maxa, koji tako bez problema ističe kandidaturu za najbolji dizajn u klasi. Posebnost je svakako i boja, Ice White Metalic, koja se naravno, doplaćuje. Pozitivni se dojmovi nastavljaju i ulaskom u kabinu. Ovo je tipičan njemački proizvod, uzorne ergonomije, ali i zanimljivog dizajna. Posebno je interesantan veliki displej smješten između dva instrumenta. Obiluje informacijama i sjajno je grafički izveden.
Najbolji paket opreme Titanium
Ukupnom dojmu znatno doprinosi i najbolji paket opreme Titanium, a tu su i skupocjeni dodaci, poput kožnih presvlaka. S-Max nudi prostor za sedam putnika, a svi će se zadovoljno voziti u dobro profiliranim sjedalima. U takvoj konfiguraciji ostaje 285 litara prtljažnog prostora, dok preklapanjem trećeg reda obujam raste na impresivnih 855 litara. U rijetkim situacijama, kada je potrebno prevesti brdo prtljage, sklapanjem drugog reda na raspolaganju je čak 2.100 litara.
Ukoliko se kladite kako je ovdje dizelski motor, pogriješili ste. Iako je sasvim logično u ovoj klasi očekivati momentom snažnog ali štedljivog dizelaša, ovdje je, zanimljivo, jednako potentan turbo benzinac. Riječ je o novom dvolitrenom EcoBoost motoru, najveće snage 203 konja, i sa 300 Nm. Zajedno s Powershift mjenjačem s dvostrukom spojkom, S-Max postaje prilično brz ali i, nadasve, upravljiv monovolumen. Naravno, turbo benzinac i masa od 1.600 kilograma ipak traže svoje, tako da svi željni ovakvog motora moraju računati s potrošnjom između 11,5 i 12,5 litara. U konačnici, sumnjamo da će takvih biti, znajući kako Ford nudi vrlo dobre dizelaše.
S-Max se vozi izuzetno dinamično, precizno i sa zadovoljstvom, gotovo kao i Mondeo. I sve bi to bilo krasno kada ne bi postojao jedan ali. A taj je, naravno, cijena. 351 tisuću kuna ipak nam se čini pretjeranim, bez obzira što je riječ o najboljem paketu opreme s brojnim dodacima. Ovdje Ford teško može računati na interes kupaca za ovako motoriziranim i opremljenim S-Maxom. Šteta, za tako dobar auto.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.