Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Gužva kod automehaničara u Ivancu

'Eurodizel se na -5 pretvorio u kocku leda'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Željko Degač, voditelj auto servisa u Ivancu posljednjih dana ima pune ruke posla zbog zamrzavanja goriva u automobilima njegovih mušterija.

'Mali smo servis i svaki kupac nas zove čim nešto nije u redu. U petak nas je zvao lokalni policajac koji je 'poludio' jer mu je ženi stao auto na cesti. Problem je bio u smrznutom Eurodizelu pa smo promijenili filtere i natočili novo gorivo. U ponedjeljak je isti čovjek bjesnio jer mu je žena opet ostala na cesti, a ponovno smo ustanovili da se Eurodizel smrznuo. No, najzanimljiviji je slučaj čovjeka koji je nakon smrzavanja Eurodizela u automobilu, donio u devet sati ujutro u kanistru gorivo da bi se do 12 sati smrznuo. Evo, još danas mi u radnji stoji ta kocka leda u kanistru', izjavio je Degač za Dnevnik.hr.

Pročitajte i ovo Benzinska crpka - 1 Stigla službena potvrda Vlada objavila nove cijene goriva Ilustracija PRIOPĆENJE EPPO-A Otkrivena milijunska prijevara s gorivom iz Hrvatske: Zaplijenjena imovina u vrijednosti od 2,4 milijuna eura

Degač kaže da su posljednjih dana imali desetak slučajeva smrzavanja Eurodizela i svaki je bio točen na benzinskoj postaji u Ivancu. Kako su vlasnici automobila i njegove mušterije svoj bijes uglavnom iskaljivali na njemu odlučio je obavijestiti medije. Voditelj servisa u Ivancu upozorava da se gorivo smrzavalo i nakon dodavanja aditiva.

'Očito je da je Eurodizel proizveden u našim rafinerijama iznimno loše kvalitete, kada se ovo sve događa, na toliko automobila, samo u Ivancu', rekao nam je Degač. 

'Hrvatski Eurodizel nije dovoljno kvalitetan'

Dr. Željko Marušić, prometni i automobilski stručnjak za Dnevnik.hr je kazao kako se Eurodizel ne bi nikako smio smrznuti na - 5 stupnjeva.

'Jedna je renomirana automobilska industrija još prije 2000. uvjetovala uvoz svojih dizelskih automobila na naše tržište poboljšanjem proizvodnje dizelskih goriva u našoj rafineriji. Nije čudno da se Eurodizel smrzne na - 15 stupnjeva, ali i tada se to ne bi smjelo događati u tako velikom broju slučajeva. Očito je da ne proizvodimo dovoljno kvalitetan Eurodizel', tvrdi Marušić.

Dr. Marušić kaže kako je moguće da je i kupac Eurodizela pogriješio, a čest slučaj pogreške je kad se spremnik goriva napuni samo do pola. Tada se zbog zraka u spremniku lako stvori kondenzat koji na ovim temperaturama može izazvati štetu u pumpi. Smrzavanje je moguće i ako se redovito ne mijenja filter motora. Marušić na ovako niskim temperaturama preporuča dodavanje aditiva, ali i što manje vožnje na ovakvim uvjetima. 

Ina: Nemoguće je da se Eurodizel smrzne na -5 stupnjeva

Za komentar ovog slučaja upitali smo i glasnogovornika naše najveće naftne kompanije. U Ini su izjavili kako je nemoguće da se Eurodizel goriva smrznu na -5 stupnjeva te da se vjerojatno radi o nepromijenjenim filterima ili nekoj drugoj pogreški vozača. Napominju kako se u ovakvim slučajevima često na kraju ispostavi da su vozači osim goriva još nešto točili u svoje spremnike, a da poslije to ne žele priznati.

'Zamrzavanje je moguće kad temperature padnu ispod 15 stupnjeva ispod nule, što su i europske norme. Kada su iznimno niske temperature mi dodajemo još više aditiva kako se gorivo ne bi smrzavalo', kaže Bojan Vinek, glasnogovornik Ine.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene