'Mali smo servis i svaki kupac nas zove čim nešto nije u redu. U petak nas je zvao lokalni policajac koji je 'poludio' jer mu je ženi stao auto na cesti. Problem je bio u smrznutom Eurodizelu pa smo promijenili filtere i natočili novo gorivo. U ponedjeljak je isti čovjek bjesnio jer mu je žena opet ostala na cesti, a ponovno smo ustanovili da se Eurodizel smrznuo. No, najzanimljiviji je slučaj čovjeka koji je nakon smrzavanja Eurodizela u automobilu, donio u devet sati ujutro u kanistru gorivo da bi se do 12 sati smrznuo. Evo, još danas mi u radnji stoji ta kocka leda u kanistru', izjavio je Degač za Dnevnik.hr.
Pročitajte i ovo
Telefonska sjednica
Vlada objavila nove cijene goriva, vijesti nisu dobre
Lagano se vraća
Na čitavom otoku nestalo struje, 10 milijuna ljudi u mraku: Život je sve nepodnošljiviji, nema hrane, goriva, vode ni lijekova
Degač kaže da su posljednjih dana imali desetak slučajeva smrzavanja Eurodizela i svaki je bio točen na benzinskoj postaji u Ivancu. Kako su vlasnici automobila i njegove mušterije svoj bijes uglavnom iskaljivali na njemu odlučio je obavijestiti medije. Voditelj servisa u Ivancu upozorava da se gorivo smrzavalo i nakon dodavanja aditiva.
'Očito je da je Eurodizel proizveden u našim rafinerijama iznimno loše kvalitete, kada se ovo sve događa, na toliko automobila, samo u Ivancu', rekao nam je Degač.
'Hrvatski Eurodizel nije dovoljno kvalitetan'
Dr. Željko Marušić, prometni i automobilski stručnjak za Dnevnik.hr je kazao kako se Eurodizel ne bi nikako smio smrznuti na - 5 stupnjeva.
'Jedna je renomirana automobilska industrija još prije 2000. uvjetovala uvoz svojih dizelskih automobila na naše tržište poboljšanjem proizvodnje dizelskih goriva u našoj rafineriji. Nije čudno da se Eurodizel smrzne na - 15 stupnjeva, ali i tada se to ne bi smjelo događati u tako velikom broju slučajeva. Očito je da ne proizvodimo dovoljno kvalitetan Eurodizel', tvrdi Marušić.
Dr. Marušić kaže kako je moguće da je i kupac Eurodizela pogriješio, a čest slučaj pogreške je kad se spremnik goriva napuni samo do pola. Tada se zbog zraka u spremniku lako stvori kondenzat koji na ovim temperaturama može izazvati štetu u pumpi. Smrzavanje je moguće i ako se redovito ne mijenja filter motora. Marušić na ovako niskim temperaturama preporuča dodavanje aditiva, ali i što manje vožnje na ovakvim uvjetima.
Ina: Nemoguće je da se Eurodizel smrzne na -5 stupnjeva
Za komentar ovog slučaja upitali smo i glasnogovornika naše najveće naftne kompanije. U Ini su izjavili kako je nemoguće da se Eurodizel goriva smrznu na -5 stupnjeva te da se vjerojatno radi o nepromijenjenim filterima ili nekoj drugoj pogreški vozača. Napominju kako se u ovakvim slučajevima često na kraju ispostavi da su vozači osim goriva još nešto točili u svoje spremnike, a da poslije to ne žele priznati.
'Zamrzavanje je moguće kad temperature padnu ispod 15 stupnjeva ispod nule, što su i europske norme. Kada su iznimno niske temperature mi dodajemo još više aditiva kako se gorivo ne bi smrzavalo', kaže Bojan Vinek, glasnogovornik Ine.