Anđela Buljan Šiber, predsjednica Uprave HURA-e
Anđela Buljan Šiber, predsjednica Uprave HURA-e Foto: Davor Puklavec, PIXSELL

Brendovi koji uspiju osvijestiti, prihvatiti i prilagoditi se imaju šansu preživjeti koronakrizu, ali i prosperirati od nje.


O situaciji koja zbog pandemije koronavirusa nije zaobišla ni male ni velike brendove razgovarali smo i s predsjednicom Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA) Anđelom Buljan Šiber.

Vezani članci Budete proaktivni kako bi vaš biznis mogao normalno nastaviti s radom i nakon krize Glavu gore! 5 načina kako sačuvati biznis u novonastaloj situaciji Vrijeme je za online shopping Virtualno i nakon popuštanja mjera: Kako je izolacija utjecala na porast prodaje manjih tvrtki

''Trenutačno prilagođavanje znači kreativno razmišljanje. To je presudno i inače, ali sad ipak više nego ikad! Potrebno je osmisliti što se može s postojećim resursima i znanjima u trenutačnim okolnostima. Treba se usmjeriti na ono što se može, a ne što se ne može. Nalaziti nove kanale prodaje, proširiti djelatnost, možda i potpuno promijeniti core business, naći neke nove ciljane skupine ili nove regije gdje možemo plasirati proizvod ili uslugu. Okolnosti su potpuno drugačije i sve što je dosad funkcioniralo za većinu industrija nije primjenjivo i potreban je veliki zaokret.''

HURA je aktivno sudjelovala i u predlaganju mjera za spas gospodarstva. Među mjerama koje je Vlada RH usvojila su i tri velika zahtjeva koja je uputila HURA, a čije će provođenje biti presudno za održavanje komunikacijske industrije. Riječ je o zahtjevima kojima je cilj imaju očuvanje radnih mjesta, uvođenje dodatnih mjera ublažavanje nagloga gospodarskog pada, odnosno udara na realni sektor i sprječavanje potpunog prestanka obavljanja djelatnosti komunikacijske industrije.

Sada na tržištu imamo veći broj tvrtki koje su uspješno prilagodile svoju komunikaciju s potrošačima, ali i poslovni model. Neki su u kratkom roku došli do starih kupaca, ali i do novih.

''Odličan primjer prilagodbe, odnosno nadogradnje postojećeg načina poslovanja učinila je Podravka. Svoje su proizvode složili u nekoliko predefiniranih paketa koje kupci mogu naručiti online. Paketi se pakiraju u Podravkinu pogonu te šalju kupcima u suradnji s Hrvatskom poštom, što ih čini dostupnima baš svim hrvatskim građanima, i to bez potrebe da napuštaju svoje domove. Već u prvih tjedan dana ponuda je uspjela doći do velikog broja ljudi zahvaljujući i televiziji, ali u velikoj mjeri online komunikaciji i društvenim mrežama – koje su nam svima dostupne. Čak i malim poduzetnicima, pa savjetujemo da svi iskoriste njihove mogućnosti.

Poslovanje u ''izolaciji''

I u onim tvrtkama u kojima se prilagodba događa naizgled brzo i bezbolno vrijeme koronakrize je vrijeme u kojem je važno da tvrtke razvijaju analize svih mogućih scenarija. Situacija je neizvjesna i još uvijek nitko ne može sa sigurnošću reći koliko će pandemija trajati ili kako će se kupci, korisnici i tržište prilagođavati.

Anđela Buljan Šiber, predsjednica Uprave HURA-e
Anđela Buljan Šiber smatra da je sad i više nego presudno kreativno razmišljati (Foto: HURA)

''Ako predvidite ishode mogućih scenarija, bit ćete spremni pravovremeno donijeti najmanje štetne odluke jer, budimo realni, trenutačno sve poslovne odluke donosimo da smanjimo štetu.''

Najbolje je udružiti glave

Kako je ovo nepoznata situacija za sve, važno je djelovati zajednički. Partneri i stručni suradnici sada su potrebniji no ikad, i Anđela Buljan Šiber savjetuje tvrtkama suradnju s marketinškim agencijama koje se pokazuju kao najbolji partner jer im je prirodna djelatnost analizirati trendove, ali i kreativno razmišljati. To je put do najboljih rezultata.

Zaborav i mijenjanje navika

U vrijeme neopisivo brze izmjene informacija potrošači brzo zaboravljaju, ali i brzo mijenjaju navike. ''Zato je važno da su tvrtke tu. Budite prisutni i budite korisni. Pomažite zajednici, omogućite ljudima da koliko toliko nastave svoje živote, nađite način da koriste vaše usluge i proizvode od kuće… radite bilo što, samo nemojte nestati''.

Uloga medija u komunikaciji tvrtki s krajnjim korisnikom

Uloga medija iznimne je važna u bilo kojoj komunikaciji. Mediji prenose poruku ljudima – ukoliko nema medija, utoliko ni poruka neće biti prenesena. ''Što više ljudi brendovi žele dosegnuti, tim više trebaju medije. Ako je ciljana publika uska zbog malih proizvodnih kapaciteta ili pak tvrtka prodaje neki nišni proizvod, direktni kanali komunikacije poput e-maila, chata ili poziva dovoljni su za nastavak suradnje i zadržavanje svojih kupaca/korisnika.

Ako ste veliki brend, ne možete bez medija ni u ovom trenutku jer ćete pasti u zaborav, brzo će vas zamijeniti netko drugi - netko tko je osmislio pametnu komunikaciju i pridobio naklonost vaših kupaca/korisnika jer ljudske se potrebe možda mijenjaju, ali ipak nastavljaju'', zaključuje predsjednica Uprave HURA-e.


Kako osigurati stabilnost poslovanja tijekom i nakon krize, čitajte svakodnevno u našem specijalu. OstaniPovezan, OstaniNova.