Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U budućnosti bi, osim registracije i osiguranja, mogli plaćati i obavezni antivirusni softver za automobile


Nakon hakiranja računala i telefona, sljedeća meta kojoj bi se hakeri u budućnosti mogli okrenuti jesu automobili.

Vezani članci Slika nije dostupna HAKERI NAPADAJU Spremni su 'upasti' i u vaš dom, kako se zaštititi!? Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima

Tako bar smatraju u sigurnosnoj kompaniji McAfee koja je, u suradnji s kompanijom Wind River, objavila dokument u kojem upozoravaju na potencijalne opasnosti koje vrebaju na sve veći broj automobila koji dolaze s različitim sustavima s kojima se može bežično upravljati i povezati ih s drugim uređajima.

Već danas sve veći broj automobilskih proizvođača omogućuje upravljanje nekim njihovim sustavima putem mobilnih telefona, a neki sustavi čak komuniciraju i međusobno – npr. povećanje glasnoće glazbe pri većim brzinama i slično.

U svojoj analizi o sigurnosti automobila u McAfeeju se pozivaju na rezultate istraživanja sveučilišta iz San Diega i Washingtona koja su pokazala da se 'kritične sigurnosne komponente vozila mogu hakirati ako postoji fizički pristup elektronskim komponentama u automobilu'.

Znanstveni s tih fakulteta otkrili su kako hakirati takve automobile putem prijenosnog računala koristeći softver nazvan CarShark, a naknadno su pronašli način da isto naprave putem Bluetooth veze. Tako, kombinirajući CarShark i 'slabosti implementacije Bluetootha u automobilima', moguće je izvršiti napad na sustav automobila.

Također, za napade se mogu iskoristiti i drugi uređaji koji koriste bežično povezivanje poput sustava daljinskog onesposobljavanja automobila koji se koristi u slučaju krađe.

Tako se u ovom izvještaju spominje i nedavna situacija iz Teksasa kada je putem ovog sustava onesposobljeno oko stotinu automobila koje njihovi vlasnici više nisu mogli pokrenuti, a nekima su trube počele same trubiti, za što je 'zaslužan' nezadovoljan bivši zaposlenik kompanije koja je ugradila ovaj sustav.

Drugo je istraživanje ukazalo na potencijalne opasnosti u sustavu koji prati stanje guma – u njima se nalaze RFID oznake koje bežično šalju informacije o gumama sustavu unutar vozila. Znanstvenici su dokazali da je, koristeći 'RFID čitače velikog dometa', moguće pratiti takva vozila na udaljenosti od 40 metara i tako 'ugroziti privatnost putnika', no ipak nisu pronašli način za drugačiji način iskorištavanja ovog sustava.

S obzirom da ćemo u budućnosti sve više ovisiti o internetu, jasno je da možemo očekivati i sve više automobila čiji će sustavi iskorištavati sve mogućnosti povezivanja s mrežom, a Googlevci očekuju da ćemo u budućnosti mi samo sjediti na našim sjedalima, dok će automobilom upravljati računalo – jedan takav testni automobil već je prevalio brojne kilometre u SAD-u.

U McAfeeju nas već sada upozoravaju na potencijalne opasnosti, a te će se opasnosti povećavati i dalje kako internet postane svakodnevnica i u našim vozilima pa ne bi bilo čudno da u budućnosti, pored plaćanja registracije i osiguranja, budemo morali kupovati i antivirusni softver – posebno izdanje za automobile.