OTKRIVEN NEDAVNO

"OVO SE KREĆE VRLO, VRLO BLIZU NAS" Između Zemlje i Mjeseca u ponedjeljak je prošao veliki asteroid

Asteroid otkriven u subotu prošao je u ponedjeljak vrlo blizu Zemlje, objavili su znanstvenici. Nazvan 2017 AG13, dug je 15 do 34 metra i u trenutku kad je prolazio u neposrednoj blizini Zemlje, skoro dvaput bliže od Mjeseca, imao je brzinu od 16 kilometara u sekundi. Uočili su ga znanstvenici sa Sveučilišta u Arizoni.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Radar otkrio da ima i dva mjeseca Najveći asteroid koji je NASA ikad detektirala prošao pored Zemlje Slika nije dostupna Čudovište ispod nac. parka NASA vjeruje da je supervulkan Yellowstone opasniji za Zemlju od udara asteroida - i ima plan

Astronom Eric Feldman kazao je: "Ovo se kreće vrlo, vrlo blizu nas". Asteroid je presjekao orbitu dvaju planeta, Zemlje i Venere. Srećom, nije ušao u Zemljinu atmosferu, a odgovor na pitanje što bi se tada dogodilo dali su stručnjaci sa Sveučilišta Purdue, koji su stvorili simulator nazvan "Impact Earth". Po njihovu scenariju, prelet ovako velikog asteroida kroz Zemljinu atmosferu i ne bi imao tako velike posljedice kao što bi se na prvi pogled moglo pomisliti, piše Business Insider.

Kad bi ta porozna stijena ušla u atmosferu pod kutom od 45 stupnjeva, začula bi se golema eksplozija, nekoliko desetaka puta snažnija od atomske bombe koja je esplodirala nad Hirošimom. No, budući da bi se dogodila na velikoj udaljenosti, odnosno visini od oko 16 kilometara, vjerojatno ne bi imala veći utjecaj. Takvo što događa se jednom u 150 godina.

Asteroid koji je danas prošao blizu Zemlje bio je otprilike iste veličine kao i onaj iz 2013. godine kod Čeljabinska, Rusija, pa bi i eventualni učinci za površinu planeta bili vjerojatno slični: razbijeni prozori i mala oštećenja na zgradama. Taj je meteorit bio najveći koji je pao na Zemlju u zadnjih 100 godina. Eksplozija se, na sreću, dogodila oko 30-40 kilometara iznad Čeljabinska pa nije pao usred grada niti je ikoga usmrtio.

Ovakvi "bliski susreti" uobičajeniji su no što se misli. Po NASA-i, samo u siječnju očekuje ih se tridesetak.