Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

O privatizaciji autocesta, kažu u resornom ministarstvu, nema ni govora, a oporba im zamjera novi kredit za rješavanje krize u HAC-u.


Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić odbacio je u srijedu u Hrvatskom saboru sumnje da se radi na privatizaciji Hrvatskih autocesta i njihovoj prodaji na stranom tržištu.

Vezani članci Slika nije dostupna BOLI GLAVA OD BROJKI Evo koliko trenutno iznosi dug autocesta Slika nije dostupna EKSKLUZIVNO Bi li građani kupili dionice autocesta?

"Mogu reći vrlo odgovorno, nema govora o tome da bi netko privatizirao Hrvatske autoceste i prodao ih nekom drugom na stranom tržištu. To ne. Ali privatizirati dijelove sustava, a da Hrvatska ostane većinski vlasnik, hipotetski da, to je moguće", rekao je Škrgatić zastupnicima.

Naglasio je pritom, da se to ne može učiniti bez Vlade i Sabora.

Škrgatić je time odgovorio na dvojbe što su ih SDP-a i HNS-a izrekli za rasprave o Vladinu prijedlogu da se potvrdi ugovor o jamstvu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za financiranje Projekta restrukturiranja Hrvatskih autocesta.

Riječ je o zajmu od 250 milijuna eura koji ima dvije tranše. Prva, u iznosu od 200 milijuna eura, iskoristila bi se za zatvaranje dospjelih glavnica postojećih kredita komercijalnih banaka, a druga tranša od 50 milijuna za program restrukturiranja radne snage i financiranju kapitalnih izdataka HAC ONC-a te za savjetnika za privatizaciju koji savjetuje jamca, odnosno državu. Iz tablice priložene u dokumentu vidljivo je, pak, da je savjetniku namijenjeno tri milijuna eura.

SDP će podržati zakon, ali će vrlo pažljivo pratiti što će se događati s tranšom B od 50 milijuna eura, kaže Siniša Hajdaš Dončić. U dokumentu se spominje financiranje savjetnika za privatizaciju, a u odgovoru Ministarstva privatizacija HAC-a, što ćemo u svakom slučaju sprječavati, poručio je bivši ministar prometa.

Tranša B sporna je i HNS-u. U njoj je sadržano nešto što moramo realno objektivno sagledati i ima puno dilema i nedoumica, kaže Milorad Batinić.

HDZ ne spori potrebu da se potvrdi ugovor o zajmu s EBRD-om. To je nužno i jedino logično rješenje stanja u kojem se našlo društvo Hrvatske autoceste, tumači Pero Ćosić i podsjeća da dug HAC-a i autoceste Rijeka-Zagreb zajedno iznosi 4,3 milijarde eura, od toga se na HAC odnosi 3,1 milijardi.

Škrgatić je zastupnicima objasnio i zašto Vlada traži hitni postupak, prije svega zbog financijske situacije u kojoj je cijeli cestovni sektor, dugovi autoceste Rijeka-Zagreb su oko milijardu eura, Hrvatskih autocesta preko 3 milijarde eura, itd. HAC bez ovih kreditnih sredstava vjerojatno ne bi preživio iduće tromjesečje, pa je zahtjev za hitnim postupkom potpuno opravdan, kaže Škrgatić.

Takvo tumačenje nije previše dojmilo SDP-ova Darka Parića. Domoljubna je koalicija obećavala da neće biti novih kredita, da će se sve riješiti reformama, a onda dođemo u Sabor gdje nas se od srca moli da riješimo krizu u HAC-u tako što ćemo dignut kredit, pa to i nije osobito kreativno, primjetio je Parić. (Hina)