Obavijesti Video Pretražite Navigacija
opasno kao i alkohol

Prijeti li nam još jedna opasnost na cestama? Vozači prijavili poslodavca, ali on planira iskoristiti rupu u zakonu

Paljenje busa (Foto: Dnevnik.hr)
Paljenje busa (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Darko Špoljarić (Foto: Dnevnik.hr) Darko Špoljarić (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Paljenje busa (Foto: Dnevnik.hr) Paljenje busa (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Autobus u vožnji (Foto: Dnevnik.hr) Autobus u vožnji (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Igor Skatar (Foto: Dnevnik.hr) Igor Skatar (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr +1 Boris Skeledžić (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/6 >>
Nazadovoljni vozači pulskih autobusa pozvali su inspekciju rada zbog kršenja zakona koji zahtjeva 12 sati dnevnog odmora, no u stvarnosti imaju samo osam sati da se odmore između smjena. Umor je jedako opasan kao i alkohol.

Zbog manjka vozača diljem Hrvatske ukidaju se autobusne linije, ali i krše zakoni. Nazadovoljni vozači pulskih autobusa zato su pozvali inspekciju rada, dok dio njih u radnom vremenu ne vidi problem.

Inspekcija je utvrdila kršenje zakona. Kako bi ispravili prekršaj, iz gradskog poduzeća iskoristit će - rupu u zakonu.

Tri godine Ivan radi za volanom pulskog autobusa. Na dan prođe oko 120 kilometara, a na radno vrijeme nema primjedbe.

"Odmor nam je 8 sati, sasvim dovoljan za obavljanje našeg posla", kaže Ivan Flego, vozač PulaPrometa.

Njemu je osam sati dovoljno, no - zakonu nije. Zakon zahtijeva odmor od 12 sati. Pa su neki Ivanovi kolege pozvali inspekciju.

"Radnicima nije bilo omogućeno korištenje dnevnog odmora u trajanju od 12 sati neprekidno. Propisana kazna je od 31-60 tisuća kuna za pravne i za odgovornu osobu od 4-6 tisuća kuna", kaže Sanja Ereš, voditeljica službe za nadzor radnih odnosa u Državnom inspektoratu.

Pa Pulapromet ide u izmjenu kolektivnog ugovora kojom će vrijeme odmora s 12 smanjiti na 8 sati. Dopušta im to poseban članak Zakona o radu, do tada...

"U rasporedu rada vozači će raditi jedan cijeli tjedan ujutro, idući popodne", kaže Igor Škatar, direktor Pulaprometa.

Riječkim vozačima kolektivni ugovor dopušta odmor od 10 sati. Nakon upozorenja inspekcije zakon se poštuje.

"Smanjen je broj vožnji, izvanredni prijevoz je otkazan više ne vozimo to, tako da u dogledno vrijeme ni ovako nećemo dugo izdržati", kaže Darko Špoljarić, predsjednik sindikata vozača i prometnih radnika Autotrolej.

Razlog je manjak radne snage, ali i dob vozača.

"Trebalo bi puno više mladih vozača koji su izdržljiviji i trebali bi voziti normalno radno vrijeme, a ne daju im male plaće pa onda radnici vole da rade više da zarade novac dostojan za život", smatra Goran Husinec, prometni stručnjak.

Pročitajte i ovo Izgorio autobus u Njemačkoj (Foto: Facebook/Feuerwehr Pforzheim) Nema ozlijeđenih Poput scene iz horora: Na autocesti u Njemačkoj izgorio hrvatski autobus

Umor treba shvatiti ozbiljno jer opasan je koliko i alkohol.

"Vozač koji je na neki način u alkoholiziranom stanju ipak je svjestan da su njegove sposobnosti ograničene dok vozač koji je umoran smatra da može i onda se u tome i dogode prometne nesreće", kaže Boris Skeledžić, voditelj službe za sigurnost cestovnog prometa PUPG.

Zanimanje "vozač" u Hrvatskoj je pri vrhu deficitarnih, jer zbog boljih uvjeta rada mnogi odlaze raditi u inozemstvo.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene