Sve je veći broj prometnih nesreći s poginulim osobama. Najnoviji je slučaj onaj u Rijeci, u tunelu Pećine poginule su u petak navečer dvije osobe.
Reporterka Dnevnika Nove TV Dina Ćevid uživo se javila s jednog od policijskih punktova.
"Usprkos svim mjerama, strožim kaznama i policijskim kontrolama, broj poginulih u prometu i dalje je velik. Samo u ovoj godini, u nešto više od mjesec dana, poginula je 21 osoba", istaknula je reporterka.
O prometnoj problematici razgovarala je s voditeljem Službe za promet MUP-a, Josipom Mataijom. Reporterka ga je pitala je li prometnoj nesreći u Rijeci kumovala samo velika brzina.
"Kriminalističko istraživanje se provodi, utvrdit ćemo sve činjenice, ali sve ukazuje na određene stvari i na brinu. Sve ukazuje, prema mojim informacijama, s obzirom da su putnici ispali iz auta, da nisu bili vezani", odgovorio je voditelj.
"Što se tiče mladih vozača, ako gledamo prošlu godinu i onu prije toga, nije nama ključ bio, pto se tiče stanja sigurnosti, pogoršanja stanja sigurnosti, mladi vozači. U tim nesrećama koje su oni izazvali prošle godine je smrtno stradala 31 osoba, što je manje u odnosu na godinu prije kada su stradale 34 osobe.
Određene stvar i mjere postoje za te mlade vozače - oni uopće ne smiju konzumirati alkohol, a isto tako, puno im se lakše ukine vozačka dozvola. Za njih vrijedi da ako sakupe devet negativnih bodova, ukida se vozačka dozvola, u odnosu na ostale vozače kojima se ukida kada sakupe 12 bodova", dodao je Mataija.
Pročitajte i ovo
Loše vijesti
Natočite do čepa: Cijene goriva opet rastu
Nevezanje pojasa, naglasio je voditelj Službe za promet, je problem na koji se ukazuje godinama.
"Organiziramo i preventivne i represivne aktivnosti. Mislim da, ako kažem da je prošle godine polovica putnika i vozača koji su trebali biti vezani, a smrtno su stradali nije bio vezan - mislim da je to veliki problem.
Naša istraživanja pokazuju da bi definitivno sigurno preko 30 osoba bilo živo samo da je bilo vezano sigurnosnim pojasom. Apeliram na vozače i putnike, ali ne samo na prednjem sjedalu, da se vežu. Vrlo je jednostavno, traje pola sekunde i ne boli. Vežete se, a to može spasiti život, odnosno umanjiti posljedicu prometne nesreće", rekao je Mataija.
Reporterka Ćevid pitala je sugovornika trebaju li se kazne pooštriti, spomenula je primjer prometne nesreće u Zagrebu u kojoj je alkoholizirani vozač naletio na kamion Čistoće.
"Mi smo 2019. godine oštrili kazne i uveli određene mjere oduzimanja vozila, ukidanja vozačke dozvole i ona daju rezultate, ali upravo te 2019., to je pet godina unazad, gdje mi bilježimo ispod 300 smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama. Neću reći da smo zadovoljni, moje osobno mišljenje je da možemo biti još puno bolji. Treba i represivno i preventivno djelovati, međutim, ono što je ključno, vozač i svi oni koji sjednu u taj automobil trebaju razmišljati o svojoj sigurnosti, ali i sigurnosti svih ostalih.
Na neke djeluje represija, ne neke ne. Na neke djeluje lijepa riječ. Ali ono što je ključno je da pojedinac mora shvatiti da ako vozi nepropisno, da može ugroziti ne samo sebe, već i sve ostale", zaključio je sugovornik.
Pročitajte i ovo
Orban ostao bez suradnice
Mađarska predsjednica podnijela ostavku: Iza odluke stoji skandal povezan s pedofilom
Vikend im se pokazuje kao najproblematičniji jer se tada događaju najteže prometne nesreće.
"Podatak da mi iz vikenda u vikend na području RH utvrdimo između četiri i pet tisuća prometnih prekršaja pokazuje puno", istaknuo je voditelj Službe za promet MUP-a.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.