Direktor tvrtke Intrade' tvrdi kako je posao vezan uz nabavu i nanošenje retardanta (protupožarnog sredstva) na dio pruge kod Kaštela dobio na javnom natječaju HŽ-a, s kojim je ugovor potpisan u svibnju ove godine. Kaže da je retardant TG-300 američke tvrtke 'Universal Fire Shield' nabavio po uvjetima iz ugovora te da je to sredstvo naneseno u skladu s uputama proizvođača i pod nadzorom HŽ-a.
Pročitajte i ovo
29,2 milijuna eura
Privremeno se zatvara Zapadni kolodvor: Vlakovi će moći voziti do 120 km/h
IPAK SE KREĆE
Možete li vjerovati? U Hrvatskoj će vlakovi voziti brzinom do 160 kilometara na sat
>> Retardant nabavili od tvrtke koja nabavlja hranu za kućne ljubimce
Tomašković objašnjava da je retardant TG-300 sredstvo na bazi vode, široke primjene u svijetu, i da ima sve potrebne certifikate koje predviđa hrvatska zakonska regulativa. Dodaje da je njegova tvrtka od svibnja 2007. ovlašteni uvoznik proizvoda spomenute američke tvrtke, specijalizirane za proizvodnju sredstava za sprječavanje nastanka požara.
Kaže kako potpuno surađuje s MUP-om
Izrazivši žaljenje zbog poginulih i želju za brzim oporavkom ozlijeđenih, direktor tvrtke 'Intrade' u priopćenju kaže kako njegova tvrtka potpuno surađuje s istražiteljima MUP-a.
Nakon nesreće putničkoga nagibnog vlaka kod Kaštela, u kojoj je poginulo šest osoba i ozlijeđeno nekoliko desetaka, odmah se počelo nagađati da je za nesreću krivo kemijsko sredstvo kojim se prska pruga kako bi se spriječio požar. Mediji pišu da je sredstvo naneseno neposredno prije prolaska nagibnog vlaka te da je emulzija bila pregusta, zbog čega vlak nije mogao kočiti.
Karamarko kazao da se istražuje tko je odgovoran za nabavu ove emulzije
Ministar unutarnjih poslova Tomislav Karamarko rekao je jučer da je obavljena simulacija i testiranje, koje je pokazalo da je zaustavni put lokomotive na tračnicama namazanim retardantom tri puta duži od onoga na tračnicama na kojima nije naneseno to sredstvo. Kazao je da u sustavu HŽ Holdinga utvrđuju tko je odgovoran za nabavu te emulzije, je li ta tekućina bila atestirana, to jest je li ispravna i je li dobavljač legalno ušao u sustav nabave.
Mesić: Trebali bi snositi odgovornost svi odgovorni u vertikali
Hrvatski predsjednik Stjepan Mesić rekao je da bi zbog željezničke nesreće kod Kaštela svi koji su u tom slučaju u vertikali odgovornosti i trebali snositi odgovornost za tragediju. Mesić se upitao koji su razlozi da se se sredstvo koje je uzrokovalo nesreću kupovalo od onoga tko se bavi hranom za mačke i pse, umjesto izravno u Chromosu, s obzirom i na razlike u cijeni. (Hina)