Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Od tvrtke koja nabavlja hranu za ljubimce

Šefovi HŽ-a retardant nabavili izravnom pogodbom

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ivan Medak, direktor poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi i Drago Rogulj, šef splitske ispostave za ekologiju, u središtu su istrage željezničke nesreće u kojoj je smrtno stradalo šestero, a ozlijeđeno je 55 ljudi.

Osnovano se sumnja da je Ivan Medak preskaćuči nadređene izravno dogovorio sklapanja uugovora o nabavi retardanta, tekućine za zaštitu drvenih pružnih pragova nestručno nanesenog na tračnice, piše Večernji list. Pretpostavlja se da je smjesa Retardata trebala biti pomiješana s vodom u omjeru 1:4. To nije učinjeno već je retardant na tračnice nanesen u velikim količinama. U istrazi se doznaje da je Rogulj upravljao nanošenjem smjese retardanta na tračnice.

Pročitajte i ovo Sudar vlakova u Italiji očevid u tijeku Užas u Italiji! Sudarila se dva vlaka, najmanje 17 ozlijeđenih Slika nije dostupna 48-satni pritvor petorici uhićenih Za posao koji je izazvao tragediju uzeli milijun!

Retardant kupljen po najvišoj cijeni

Tračnice su zalivene retardantom zbog kojeg pregibni vlak nije mogao zakočiti već je iskočio iz tračnica. Večernji list došao je  u posjed ugovora kojim je HŽ Infrastruktura, tvrtka kći HŽ Holdinga, po najskupljoj cijeni kupila retardant TG 300 od zagrebačke tvrtke Intrade d.o.o. koja se bavi prodajom putnih torbi i opremom i hranom za kućne ljubimce. Intrade je ugovorm sklopljenim 13. svibnja 2009. zaradio 785.000 kuna bez PDV-a.

Na natječaj se javila i riječka tvrtka Teh-prokjekt, no nije prošla pa se direktor Aleksandar Regent žalio se Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave na rezultat toga natječaja. Tvrdi da je HŽ Infrastruktura namjestila natječaj za tvrtku Intrade jer je specifikacija toga natječaja upućivala baš na tip retardanta koji je Intrade nudio. Regent tvrdi da je HŽ u specifikaciji naveo da se tekući retardant koji naručjuju mora miješati s vodom, a onaj koji su kupili nikako se ne smije razrjeđivati tom tekućinom. 'Možda se upravo u tome krije razlog zašto retardant nije pomiješan s vodom i zašto je nerazrijeđen poprskan po tračnicama', rekao je Regent za Večernji list.

>> Sindikat strojovođa tvrdi da se na povjerenstvo vrši pritisak

>> 'Osjetio sam ubrzanje i to mi je bilo čudno'

Odluku o kupnji retardanta donio je Ivan Medak, a postupak nabave proveo je Tihomir Grgac, direktor nabave uz HŽ infrastruktiri. Večernji list neslužbeno doznaje da se Medak pravdao da je odlučio naručiti tekući retardant zbog Vladine odluke o pojačanim mjerama zaštite od požara. Pitanje je li Medak imao upute za uporabu tekućeg retardanta.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene