Zagreb: Dvije osobe izgubile život i više ozlijeđenih u teškoj prometnoj nesreći u Ilici (Foto: Davor Visnjic/PIXSELL)
Zagreb: Dvije osobe izgubile život i više ozlijeđenih u teškoj prometnoj nesreći u Ilici (Foto: Davor Visnjic/PIXSELL)

Ne stišavaju se odjeci teške prometne nesreće koja se dogodila u četvrtak u Zagrebu, na Ilici, a u kojoj su dvije osobe smrtno stradale.


Do nesreće koja je potresla cijelu Hrvatsku najvjerojatnije je došlo zbog neprilagođene brzine 20-godišnjeg vozača Mercedesa zagrebačkih registarskih oznaka koji je, vozeći u smjeru zapada, prešao u suprotnu stranu i sudario se s Opel Astrom zagrebačkih oznaka. Nakon toga je naletio i na Renault Clio krapinskih oznaka kojim je upravljao 25-godišnjak, a potom i na Mercedes koji je vozila 43-godišnjakinja.

Vezani članci U Dugavama se sudarila dva auta (Foto: Jurica Galoic/PIXSELL) - 2 Zapalio se automobil nakon sudara u zagrebačkim Dugavama: Vatrogasci gasili požar, jedna osoba ozlijeđena M.K. izlazi iz bolnice (Foto: Matija Habljak/PIXSELL) Sakrio lice kapuljačom: Mladić osumnjičen za tešku prometnu nesreću u Ilici odveden na ispitivanje

Težak sudar izazvao je M.K., a nesreća je mogla biti i puno veća jer je u Mercedesu u koji je udario bila majka koja je vozila svoje troje djece. Nasreću, nisu ozlijeđeni, ali su bili u šoku i potpuno isprepadani, pišu 24 sata.

Mercedes zagrebačkih oznaka, koji je naišao iz smjera Vrapča, a kojim je upravljala 43-godišnja žena dobrim je dijelom uspio izbjeći sudar te je uz manja oštećenja prošao mjesto nesreće i potom se zaustavio.

Vozač Astre, 57-godišnji D. B. A., zadobio je ozljede opasne za život te je vozilom Hitne pomoći u besvjesnom stanju prevezen u bolnicu. U komi je, no danas mu je stanje nešto bolje.

Nesreću je komentirao prometni stručnjak Željko Marušić, koji je kazao kako je prometno-tehnički to jedna od najgorih nesreća u hrvatskoj povijesti te da je zbog velike brzine ishod mogao biti i tragičniji.

Istaknuo je kako je u Hrvatskoj i zbog ovakvih situacija nužno poboljšati sigurnost na cestama i preokrenuti negativne trendove te izdvojio pet mjera koje bi mogle u tomu pomoći.

Po njegovu mišljenju, nužno je vratiti odredbu o ograničenju snage vozila kojima mogu upravljati vozači do napunjene 24. godine, i još je smanjiti na 70 kW, odnosno 95 konjskih snaga. Odredba je, podsjetimo, ukinuta 2015. godine.

Nadalje, treba uvesti odredbu o 12 kaznenih bodova za ovako teška djela u prometu, potom premrežiti raskrižja i opasne dionice kamerama, pojačati kazne i efikasnost pravosuđa - "da policija takve, s mjesta gdje ih uhvati u vožnji bez dozvole, temeljem izvršnih pravnih akata, odmah sprovodi u zatvor, na izdržavanje kazne. Dakle, da nema povlaštenih ‘tatinih sinova’ i ‘uglednih poduzetnika’, da svi budu jednaki pred zakonom", te da treba utemeljiti agenciju za sigurnost cestovnog prometa, dok bi se upravljanje sigurnošću prometa s MUP-a prebacilo u Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.