Pozitivni rezultati iz sporta prelijevaju se i na pozitivne rezultate u ekonomiji. Kad Vatreni zabijaju, državna se blagajna dobro puni. Više u prilogu reportera Dnevnika Nove TV Marka Biočine.

Galerija Vatreni pobijede, ekonomija poraste: Ilustracija - 1 Vatreni pobijede, ekonomija poraste: Ilustracija - 2 Vatreni pobijede, ekonomija poraste: Ilustracija - 3 +3 Vatreni pobijede, ekonomija poraste: Ilustracija - 4

Kad Hrvatska pobjeđuje, potrošnja raste. Bilo da se radi o avionskim kartama za odlazak na Mundijal, kupnji novog televizora ili tek rundi pića za prijatelje, u navijačkoj euforiji lakše se poseže u novčanik.

Sa svakom sljedećom pobjedom Vatrenih euforija raste. Ekonomisti kažu da od toga svi imamo koristi.

"To je trenutak kad ljudi zaborave druge probleme, druga ograničenja. Ali to vrlo kratko traje ako okolnosti nisu složene za dugoročni efekt", rekao je za Dnevnik Nove TV ekonomist Ljubo Jurčić.

Ako i jest kratkoročno, nije beznačajno. U petnaest dana Svjetskog nogometnog prvenstva u domaćoj trgovini i ugostiteljstvu potrošeno je oko 700 milijuna kuna više nego u istom razdoblju lani.

Ako taj rast dijelom i jest posljedica inflacije, činjenica da je broj izdanih računa u trgovini porastao za četiri, a u ugostiteljstvu za 11 posto izvjesno ima veze sa Svjetskim prvenstvom. Tu su onda i neizravne ekonomske koristi.

Donacije - 4 Inflacija pojela donacije socijalnim samoposlugama: "Nema toga. Prošlo. Umro Djed Mraz"

Božićnice - 4 Hoće li se ove godine dogoditi malo božićno čudo? Neki poslodavci razmišljaju o većim božićnicama, doznajte i zašto

"Uspjeh hrvatske nogometne reprezentacije na svjetskom prvenstvu u Rusiji doveo je do najveće promotivne kampanje za Hrvatsku od njezinog osnutka. Danas, četiri godine kasnije, Vatreni su u Kataru na dobrom putu da taj uspjeh ponove", izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV Marko Biočina.

"U zadnjih samo desetak dana Hrvatska je u nekom online svijetu spomenuta nekih 400 tisuća puta, a to je viđeno u on-line svijetu preko šest milijardi puta. Možemo to usporediti direktno s nekim marketinškim budžetima gdje se kod oglašavanja stvari plaćaju po kliku po impresiji i slično. S ovim brojkama govorimo sigurno o više stotina milijuna budžeta koje bi netko morao potrošiti da bi postigao ovakav efekt", rekao je Igor Kranjčec iz Mediatoolkita.

Zbog takve besplatne promocije već trljaju ruke u turizmu. Interes za Hrvatskom kao turističkom destinacijom nakon uspjeha hrvatskog sporta tradicionalno raste .

"Ovo je odličan projekt, ja bih ga nazvala, odlična prilika za našu vidljivost, tako da hvala svim našim sportašima", kazala je direktorica sektora turizma HGK Andreja Vukojević.

Domaća ekonomija ušla je u fazu usporavanja, a sljedeće godine očekuje se vrlo slab gospodarski rast. Ipak, trijumf nad Brazilom mogao bi primorati analitičare da svoje prognoze barem malo revidiraju. I to nabolje. 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI
Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju