Dok jedni do birača pokušavaju doprijeti kreativnošću, ima i onih koji provode negativnu kampanju. Gdje griješe kada je u pitanju online komuniciranje, upitali smo stručnjakinju za cyber-politiku i nove medije.
Pročitajte i ovo
Oni opovrgavaju
Grmoja: "Ovo je farsa - HDZ, SDP i Možemo! dogovorili su se oko ustavnih sudaca"
Fotomontaže
Politički rat proširio se na internet: Hoće li pobijediti lord Voldemort ili Karaplenković?
Kampanja na društvenim mrežama u punom je jeku. Dvije najjače političke opcije aktivne su na svim društvenim mrežama. Članovi SDP-a neizostavno koriste hashtag "hrvatska raste". Domoljubna koalicija otvorila je svoje stranice s danom predstavljanja programa.
HDZ ima - 2548 objava na Twitteru i 1660 pratitelja, a SDP - 3189 objava i 3337 pratitelja. No, kvaliteta njihove aktivnosti je upitna, kažu stručnjaci.
U mnogim izbornim jedinicama glasače će, umjesto listića, čekati glasačke knjižice
'Promoviraju svoj program, koriste društvene mreže u svojoj kampanji ali to nije apsolutno iskorišteno da bi stvorili vezu, agitirali birače da se sami uključe u nekakve rasprave, da sami dijele sadržaje, da nekako drže njihovu stranu i politiku", kaže Milica Vučković, asistentica kolegija Cyberpolitika, na FPZG-u.
"Anka je Mrak", slogan je kojim je, po mišljenju struke, ministica graditeljstva postala primjer uspješne samopromocije na društvenim mrežama. "Mislim da bi mnogi političari trebali slijediti taj primjer i sebe brandirati i personalizirano voditi kampanje kako bi na svojim listama dobili što više glasova", kaže Vučković.
Nisu samo političari oni koji stranci mogu pomoći ili odmoći. Glasnogovornici SDP-a i HDZ-a imaju privatne profile na Facebooku. No dok glasnogovornica SDP-a javno vodi negativnu kampanju prema drugoj strani, njezin kolega iz HDZ-a svoj profil za javnost je u potpunosti zaključao.
"Glasnogovornica SDP-a s jedne strane vodi jednu dosta negativnu kampanju, po meni neprimjernu za glasnogovornicu, ona bi trebala zastupati svoju stranku na način da iznosi konkretne mjere, rezultate", smatra Vučković. S druge strane glasnogovornik HDZ-a je izabrao biti nekako čovjek u sjeni, što nije tako neuobičajen slučaj.
Riječi i na društvenim mrežama treba pomno birati. "Ako pretjerate s negativnom kampanjom, i prijeđete u prljavu, sva istraživanja do sada, u političkoj znanosti su pokazala da je ona kontraproduktivna", napominje Vučković.
Društvene mreže, ovisno kako se koriste, mogu političarima biti partner, ali mogu i naštetiti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook