Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Iz Hrvatske su udruge banaka upozorili na sumnjive telefonske pozive starijim osobama. Pozivatelji se lažno predstavljaju kao bankovni službenici ili policijski inspektori te traže povjerljive podatke.


Domaće su banke posljednjih dana suočene s povećanim brojem upita svojih klijenata o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN. Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću.

Vezani članci Slika nije dostupna Što mislite kako će završiti sukob Linića s bankarima? Slika nije dostupna Pročitajte osam odgovora udruge Franak hrvatskim bankarima

Kako se navodi u priopćenju Hrvatske udruge banaka, pozivima se klijente obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo.

>> Na Jadranu mnogi objekti ne primaju kreditne kartice

Zabilježen je i slučaj da se osoba s druge strane telefonske linije predstavlja kao policijski inspektor, koji također pričao navodnoj zlouporavi kartice te se pritom raspituje o stanju na računu, štednji i sl.

'Hrvatska udruga banaka ovim putem upozorava građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama', navodi se u priopćenju.

HUB tvrdi da su banke o svemu izvijestile policiju te naglašava da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove, ne zna i nema pravo tražiti PIN ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično).

Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske pozive ili slične poruke putem e-maila HUB poziva da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.

'Svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale. Pitanje sigurnosti te zaštita klijenata iznimno je važno za poslovanje banaka', navode u HUB-u.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook