Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nuspojave lijekova

Mimica: Zaštitimo pacijente, treba pojačati nadzor medicinskih proizvoda

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Povjerenik Europske komisije Neven Mimica razgovarao je danas s ministrom zdravlja Rajkom Ostojićem o medicinskim proizvodima te in-vitro dijagnostičkim medicinskim proizvodima.

Tijekom svog prvog službenog posjeta Hrvatskoj, povjerenik Europske komisije za zaštitu potrošača Neven Mimica razgovarao je danas s ministrom zdravlja Rajkom Ostojićem o prijedlozima uredbi Europske komisije (EK) kojima će se urediti područja medicinskih proizvoda te in-vitro dijagnostičkih medicinskih proizvoda, priopćilo je Ministarstvo zdravlja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Njih čak 8 FOTO Pronađi 'uljeze' u Vladi Slika nije dostupna Predstavio ciljeve svog mandata Mimica: U Hrvatskoj relativno niska zaštita potrošača

>> Zašto proizvodi nisu iste kvalitete u svim zemljama EU?

Riječ je o prijedlozima uredbi kojima treba pojačati nadzor i sigurnost svih medicinskih proizvoda te kojima se uvodi kontrola i praćenje štetnih događaja medicinskih proizvoda, kao što je uređeno praćenje nuspojava lijekova.

Kontrola i praćenje učinkovitosti i štetnih događaja medicinskih proizvoda i in vitro dijagnostičkih medicinskih proizvoda nužni su radi zaštite i sigurnosti pacijenata i zdravstvenih radnika. U uredbama EK se predlaže formiranje liste medicinskih proizvoda koji se smiju ponovno upotrijebiti.

Vijeće Europe i Europski parlament smatraju da europski građani imaju pravo na sigurne i kvalitetne medicinske proizvode. Razlozi za izmjenu zakonodavstva na tom području su Zaključci Vijeća o inovacijama u području medicinskih proizvoda, usvojeni u lipnju 2013. godine, te Rezolucija Europskog parlamenta o neispravnim silikonskim implantatima za grudi iz lipnja 2012. godine.

Ostojić je rekao da Hrvatska podržava donošenje regulative na tom području, jer su i medicinski proizvodi lijekovi, a sigurnost pacijenata uvijek mora biti na prvom mjestu.

U Hrvatskoj je to područje uređeno Zakonom o medicinskim proizvodima koji se primjenjuje na medicinske proizvode i njihov pribor, uključujući i in-vitro dijagnostičke medicinske proizvode, te aktivne medicinske proizvode za ugradnju.

'U EU bi bila poželjna ujednačena kvaliteta proizvoda'

Ujednačena kvaliteta proizvoda za istočno i zapadno tržište Europske unije bila bi poželjna s obzirom na želju za jačanjem jedinstvenog tržišta, ali proizvođači nisu u prekršaju sve dok su proizvodi unutar granica sigurnosti te dok su deklaracije na njima točne, rekao je to Neven Mimica.

'Niža sigurnost proizvoda i pogrešno deklariranje su prekršaji', rekao je Mimica na zajedničkoj konferenciji za novinare s ministrom gospodarstva Ivanom Vrdoljakom, te dodao da 'neujednačena kvaliteta nije praksa koja ide u smjeru jačanja jedinstvenog tržišta'. 'Interes je da na jedinstvenom tržištu i kvaliteta proizvoda bude jedinstvena', naglasio je.

Mimica boravi u prvom službenom posjetu Zagrebu u svojstvu europskog povjerenika, a cilj njegova portfelja je osigurati da potrošači uživaju u opipljivim koristima koje donosi politika zaštite potrošača.

Europska politika zaštite potrošača
, objasnio je, počiva na tri stupa: zaštiti prava potrošača, nadzoru nad sigurnosti proizvoda, te jačanju svijesti potrošača o njihovoj ulozi u funkcioniranju jedinstvenog tržišta. 'Zaštita prava potrošača i nadzor nad sigurnosti proizvoda dovode na kraju do veće konkurentnosti gospodarstva', kazao je Mimica.

Govoreći o zaštiti potrošača u Hrvatskoj, ministar Vrdoljak je kazao kako se više od polovice pritužbi građana odnosi na telekomunikacijski sektor, dok su na drugom mjestu komunalne usluge.

Komunalne usluge

Na novinarski upit kako je moguće da ljudi dobivaju opomene, čak i one pred isključenje, ako ne plaćaju paušale za komunalne usluge već samo po potrošnji, Mimica je kazao da se po europskoj pravnoj stečevini ne može naplaćivati usluga koja nije izvršena te da ima dovoljno europske pravne regulative koja će to onemogućiti. Ipak, avansi postoje, dodao je.

Vrdoljak je kazao da je Hrvatska sada u tom segmentu u procesu prilagodbe, a da će među ostalim i pritisak građana omogućiti da se urede komunalne tvrtke. On smatra da broj pritužbi pokazuje da su građani dobro informirani o svojim pravima, što je slučaj s telekomunikacijskim sektorom i što je pozitivno, dok je za elektroenergetski sektor kazao da nema puno upita, što znači da je potrebno građane dodatno educirati. U Hrvatskoj od 1. srpnja postoji i Europski potrošački centar, a udrugu za zaštitu potrošača potrebno je dodatno konsolidirati, rekao je Vrdoljak. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene