Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatski predsjednik Stjepan Mesić tužio je Večernji list od kojega potražuje 60 tisuća kuna naknade štete zbog objavljenog članka u kojemu se navodi da je predsjednik Mesić bio kadrovik Udbe.


Potvrdio je to danas predsjednikov odvjetnik Čedo Prodanović koji je kazao da je riječ o članku pod naslovom "Glas koncila: Mesić bio kadrovik Udbe".

Vezani članci Vladimir Šeks Vladimir Šeks tužio Hrvatsku Europskom sudu za ljudska prava: "Da, kako ne, istina je. To je u interesu države" Industrijski centar u Parizu, ilustracija Pariški sud odlučio: ''Država je zakazala oko redukcije emisija stakleničkih plinova''

Taj je članak Večernji list potkraj lipnja prenio iz feljtona objavljenog u Glasu koncila, no, Prodanović tvrdi da se u tom listu uopće nije spominjalo da je Mesić radio za Udbu.

"Da je to pisalo i u Glasu koncila bilo bi to samo prenošenje lažnih informacija, a budući da to nije pisalo radi se o iznošenju neistina u Večernjem listu", rekao je Prodanović.

Dodao je da je predsjednik, dobije li spor na sudu, spreman naknadu od 60 tisuća kuna donirati u humanitarne svrhe Domu za djecu u zagrebačkoj Nazorovoj ulici, što je učinio i nakon parnice s Borisom Mikšićem.

U tužbi stoji da Mesić nikada nije bio zaposlen niti je obavljao
poslove za Udbu ili Službu državne sigurnosti, pa da stoga nije ni mogao biti kadrovik Udbe, kako piše Večernji list.

Ističe se da je Mesić bio izložen političkom i kaznenom progonu jugoslavenskih tajnih službi, da je stoga isključiva namjera njegova povezivanja s Udbom od strane 'Večernjakova' novinara i urednika izazivanje moralne diskreditacije Predsjednika Republike, a ne istinito prenošenje feljtona iz Glasa koncila.

Glavni urednik Večernjeg lista Miljenko Manjkas Hini je kazao kako o tužbi nitko nije formalno obavijestio Večernji list niti odvjetnički ured koji ga zastupa.

Odbacio je tvrdnju da je Večernjaku namjera bila diskreditirati
predsjednika.

"Držim da je Večernji list profesionalno obavio svoj posao, prenio pisanje tjednika i tražio reakciju prozvanih", rekao je Manjkas, te naglasio kako je Večernjak predsjedniku Mesiću tada nudio, a i sada nudi prostor u listu.

"Međutim, iz njegova ureda stigle su samo uvrede na račun naših urednika i poziv na bojkot lista", dodao je Manjkas, pojašnjavajući da je Večernjak u spornom tekstu, "osobu koja sa šefom neke službe dogovara posao za nakog svog radnika", jezikom tadašnjeg vremena, preveo kao "kadrovik".

"Večernji list respektira instituciju Predsjednika RH, ali jedan od temelj načela demokracije je kontinuirano propitivanje svih javnih dužnosnika, u interesu javnosti", rekao je Manjkas.