Neki od vas možda znaju, neki ne – no u Zagrebu se nalazi glavni ured globalno poznatog brenda LELO, specijaliziranog za proizvodnju vrhunskih, luksuznih intimnih dodataka ili, kako ih češće zovemo, seks-igračaka.

Galerija


Radi se o tržištu čija vrijednost tijekom godina eksponencijalno raste. Prije petnaestak godina radilo se od oko 2 milijarde, dok su projekcije da će iduće godine tržište intimnih dodataka vrijediti oko 24 milijarde američkih dolara!

O tome kakvo je stanje na hrvatskom tržištu i iz kojih gradova stiže najviše narudžbi u LELO, kako uopće izgleda posao u jednoj tako i dalje pomalo kontroverznoj industriji, kakvi su trendovi te s kakvim se predrasudama susreću, razgovarali smo s dvjema djevojkama – Sarom Kranjčec Jukić, koja je PR Manager za LELO, te s Lucijom Mlačak, koja je na poziciji Global Jr. Brand Managera.

Sjećate li se kako je izgledalo kada ste se prijavili (i dobili) posao u LELO-u?

LUCIJA: Biti stručan u ovoj industriji isto je kao biti stručan u nekoj drugoj. Samo što ovdje dobivate mnogo zanimljiviji sadržaj i veći kontekst zbivanja.

Naravno, ovo nije mjesto za zatvorene ljude i ekipu koja stvara od normalnih ljudskih potreba tabu. Stoga ovo okruženje kao da je krojeno za mene! Moji roditelji apsolutno me podržavaju u mom razvoju, a za ostale
predrasude, mislim da sve ovisi o tome kako se ti postaviš prema tome.

SARA: Moja svakodnevnica nije ništa drukčija od svakodnevnice nekog drugog PR-ovca, jedina su razlika teme koje pokrivamo i činjenica da radim na više različitih tržišta.

Nisam se previše premišljala oko prihvaćanja ovog posla zato što je LELO zaista poseban brend koji aktivno radi na destigmatizaciji ljudske seksualnosti, a proizvodi koje plasira na tržište mogu se pohvaliti ukusnim dizajnom koji nemate potrebu sakrivati u ladici.

Točno se sjećam oduševljenja kada sam bivšim kolegama rekla kamo sam otišla. Roditeljima je pak najbitnije da sam ja na poslu sretna.

Opis mojeg radnog dana većinu vremena zvuči sasvim obično, dok neobične stvari izvlačim iz rukava kada treba malo animirati obitelj i prijatelje.

Kada se upoznajete s ljudima i kažete gdje i što radite, kakve budu reakcije, što vas pitaju najčešće? S kakvim se predrasudama najčešće susretnete?

SARA: Prva je reakcija nervozan smijeh, a zatim uglavnom isto neukusno pitanje - testirate li igračke u uredu? Nervoza vrlo brzo nestaje, a nakon što im objasnim da 8 sati sjedim u uredu, pišem mailove i mučim se sa signalom tijekom konferencija preko Skypea, svi brzo uvide da se radi o
sasvim uobičajenom poslu.

Volim dodati kako je istina da nam je zabavnije nego u prosječnom uredu, puno je tu putovanja, smijeha i neobičnih situacija.

LUCIJA: Imala sam slične situacije kao i Sara, nervozni smijeh dosta je čest. Muškarci imaju zanimljive reakcije kada kažem gdje radim, ali na kraju dana skužiš dosta o osobi temeljem reakcije.

Osobno, najdraže su mi one kada se ne pridaje pretjerana pozornost samoj industriji osim normalne znatiželje zbog toga što nije konvencionalno.

Kakvo je stanje na hrvatskom tržištu kada je u pitanju kupnja luksuznih intimnih dodataka?

Hrvatska je izrazito malo tržište i čini jako mali postotak narudžbi, a većina tih narudžbi dolazi iz Zagreba. Nakon Zagreba, najviše narudžbi dolazi iz Rijeke i Splita. Od cijelog LELO asortimana, u Hrvatskoj je najrasprostranjeniji LELO HEX, odnosno naš brend kondoma. Može ih se naći na policama gotovo svake veće trgovine.

Što se igračaka tiče, otkada se pojavila na tržištu, LELO SONA Cruise ruši sve prodajne rekorde u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Za LELO radim dvije godine, i moram priznati da se vidi pomak u svijesti što se seksualnosti tiče, ali i dalje se radi o vrlo malim koracima.

Lucija, vi ste Global Jr. Brand Manager za LELO. Što je najteže kada je u pitanju izgradnja brenda oko i dalje u društvu pomalo kontroverznih proizvoda poput ovakvih intimnih dodataka ili, kako ih ljudi češće zovu, seks-igračaka? 

Ako pričamo o globalnoj skali, tržište se itekako mijenja. Imate sve više ljudi koji su samci, cijeli taj val koji slavi vlastitu seksualnost i ne želi se sramiti iskreno komunicirati o normalnim životnim potrebama (kao npr. SAD). Zatim imate tržište koje je više zatvoreno komunicirati o tim stvarima, kao npr. Hrvatska.

S obzirom na to da je LELO brend koji je već 15 godina na tržištu, pokušavamo naći poveznicu između mainstreama koji želimo doseći, a opet da ne izgubimo luksuznost.

Kvalitetne influencere koji će pričati takvu priču svakako je teže naći, no mislim da će se to promijeniti skupa s našom komunikacijom vrlo uskoro, sukladno potrebama tržišta.

Sara Kranjčec Jukić i Lucija Mlačak (Foto: LELO) - 2
Lucija Mlačak, Global Jr. Brand Manager (Foto: LELO)

Sara, PR Manager ste za LELO. Koliko se vaš posao razlikuje od prijašnjih? Što ste sve novo naučili, koliko je sve kompleksnije i zahtjevnije? Koji su vam najveći izazovi u konkretnom radu?

Najveća je razlika sam proizvod. Doduše, prije sam radila modu, sada radim dizajnerske igračke, pa se usuđujem reći da se nisam odmaknula predaleko od kategorije lifestylea. Svaki dan donosi novi izazov. Ponekada je teško koračati po toj vrlo tankoj liniji koja dijeli zdravu provokaciju od neukusa.

LELO je globalan brend i ja sam dio globalnog PR tima, što znači da svakodnevno radim s više tržišta, a svako od tih tržišta ima svoja pravila, trendove i momente koji traže našu reakciju.

Svakako sam naučila planirati u hodu, improvizirati i uvijek se dočekati na noge. Rad u internacionalnoj kompaniji zahtijeva rad u više vremenskih zona, s pregršt različitih karaktera, u različitim uvjetima i kulturama, pod različitim zakonima… Kompleksan je to pothvat, ali jednom kada uhvatite ritam, to je to, tu ste.

Lucija, nakon fakulteta u Hrvatskoj radili ste jedno vrijeme u Nizozemskoj pa ste se vratili u Zagreb. Koliko vam je to iskustvo pomoglo u karijeri?

Svatko tko imalo razmišlja o odlasku vani, rekla bih mu: probaj. Život u Nizozemskoj apsolutno mi je pomogao da vidim širu sliku, što zapravo znači biti u Europi s drukčijom navikom kupnje, ponašanja, kulture.

Naučila sam osvijestiti kada komuniciram samo iz svoje kutije razmišljanja, a kada pratim onu: Think Global. Act Local. To je svakako i razlog zbog kojeg putujem i upijam druge kulture. Stvarati globalnu sliku teško je samo preko Googlea i između četiri zida, treba osjetiti sve to kako bi uspješno radio globalnu kampanju.

Sara, je li LELO provodio kakva zanimljiva istraživanja u suradnji sa stručnjacima poput seksualnih terapeuta i sl. o korištenju različitih intimnih dodataka?

Trudimo se na svakom tržištu imati barem jednog KOL-a (key opinion leadera) koji djeluje na području ginekologije, psihologije i/ili seksologije. Naši kupci, ali i ljudi općenito, vole imati legitiman izvor informacija kada se radi o intimnim dodatcima.

Sva dosadašnja istraživanja, i naša i njihova, dosljedno dokazuju kako se povećava stopa kupnje i upotrebe seks-igračaka te kako se proporcionalno s time podiže i kvaliteta seksualnog života ljudi koji ih koriste.

LELO inzistira na otvorenoj komunikaciji - ako ste dovoljno odrasli da stupate u spolni odnos, onda morate biti dovoljno odrasli da otvoreno razgovarate o svojoj seksualnosti sa svojim partnerom. Svaki napredak potječe iz razgovora. Prema našim podacima, velik dio naših kupaca čine parovi, što svakako potkrepljuje ono što nam govore naši KOL-ovi.

Sara Kranjčec Jukić i Lucija Mlačak (Foto: LELO) - 2
Sara Kranjčec Jukić, PR Manager za LELO (Foto: LELO) - 3

Lucija, kakvo je radno okruženje u zagrebačkom uredu LELO-a?

U našem uredu prevladavaju žene (oko 80 %). Muškarci u našem timu najviše su se iskazali u analitičkom dijelu posla, dok se žene pretežito bave kreativnim stranama marketinga i imaju iznimno jaku osobinu vođenja ljudi, dosta motivirajuće okruženje.

Pretežito smo svi iz Hrvatske, ali imamo kolege u uredu koji su iz Italije, Španjolske ili Francuske, tako da ni raznolikosti ne fali!

Sara, kakvi su trendovi u svijetu kada su u pitanju luksuzni intimni dodaci poput vaših? 

Naša je industrija poprilično tajnovita kada se radi o konkretnim brojkama jer je konkurencija zaista žestoka. Mogu reći sljedeće - kada je LELO lansirao svoj prvi proizvod prije 15 godina, globalno je tržište bilo vrijedno otprilike dvije milijarde američkih dolara, dok je trenutačna projekcija za 2020. godinu oko 24 milijarde.

Dakle, radi se o zaista eksplozivnom rastu u posljednih 15-20 godina, a glavni su faktor bili upravo brendovi poput LELO-a koji su konstantno radili, i još uvijek rade, na pomicanju granica, i u dizajnu, i u funkcionalnosti.

Lucija, možete li nam podijeliti neke blogove i/ili vlogere koji po vama na dobar način komuniciraju temu korištenja seksualnih igračaka i možda općenito seksualnog zdravlja?

LELO ima svoj blog, Volonte - gdje se mogu naći različite teme.
Od nekih influencerica izdvojila bih odličan kanal seksologinje Shan.

Za neke recenzije seks-igračaka preporučila bih Emmeline.

TOP 5 stvari koje morate znati prije nego što kupite seks-igračku

I za kraj, ekipa iz LELO-a na jednom nam je mjestu stavila TOP 5 stvari koje morate znati prije nego što kupite seks-igračku:

1. Uvijek pazite na materijal. Iako nam je zadovoljstvo krajnji cilj, zdravlje mora biti na prvom mjestu. Tražite proizvode bez BPA i ftalata, sredstava za omekšavanje plastike koji su povezani za poremećajima rada hormona.

Kvalitetni vibratori izrađeni su od neporoznih materijala. To ih čini ne samo lakšima za održavanje i temeljito čišćenje već i sigurnijima za vaše tijelo jer se bakterije nemaju za što uhvatiti. Najbolji je materijal svakako medicinski silikon - mekan je i svilenkaste teksture te je vodootporan.

2. Odlučite što želite postići, inače ćete se naći obeshrabreni i zbunjeni jer postoje deseci tipova vibratora i tisuće proizvoda. Želite li brzi no-nonsense orgazam? Tražite klitoralne stimulatore koji funkcioniraju po principu soničnih valova, kao što to radi LELO SONA Cruise. Želite li se intimno upoznati sa svojim eluzivnom G-točkom? Tražite igračke koje su dizajnirane kao LELO Gigi 2, kraće, ali zaobljenog vrha.

3. Nemojte se prenagliti, ali i ne razmišljajte predugo. Budući da većina ljudi ovaj tip gadgeta kupuje online, postoji određena doza skepse prema samom proizvodu. Jako je teško prosuditi hoće li vam nešto toliko intimno odgovarati ili ne samo na temelju slike. Postoje ljudi koji se bave recenzijama seks-igračaka i intimnih dodataka - često su izrazito detaljni i adresiraju gotovo sve brige prosječnog korisnika. Možete ih pronaći i na YouTubeu.

4. Opustite se. Ne piše vam na čelu da ste kupili ili koristite seks-igračku, a sama činjenica da ste ju kupili govori da ste iskreni sami sa sobom i ulažete u vlastiti užitak. Na kraju dana, kako ćete uživati s nekim drugim ako ne možete uživati sami sa sobom?

5. Ugasite mozak i uživajte!

LELO je vodeći svjetski brend u kategoriji luksuznih intimnih proizvoda s posebnim naglaskom na profinjeni dizajn, vrhunsku kvalitetu materijala i izrade. LELO je bio i glavni sponzor nedavno održane konferencije Lean In Zagreb “Power to transform”, gdje su posjetitelji, između ostalog, dobili jedan od njihovih proizvoda vrhunskog dizajna i kvalitete. Komentari na konferenciji bili su sjajni, a jedan od ciljeva koje si je postavio LELO jest upravo da korisnicima pružaju legitimne informacije o seksualnom zdravlju, da motiviraju partnere da razgovaraju o svojoj seksualnosti i da budu odgovorni prema svom zdravlju.