Predsjednica HSLS-a Đurđa Adlešić ustvrdila je kako, unatoč svim mjerama, zabrinjava povećanje broja poginulih na cestama od 6,8 posto u prva četiri mjeseca ove godine u odnosu prema prošloj godini te da će se, ako se tako nastavi, Hrvatska prema broju žrtava ubrzo vratiti
deset godina unatrag.
Pročitajte i ovo
Visoke kazne
Stroža pravila u susjednoj zemlji: Nemojte ovo raditi za vrijeme vožnje, mogli biste ostati bez 1000 eura
zatvoreni dijelovi autoceste
Dijelovi Hrvatske pod snijegom, iz zimske službe Bosiljevo poručili: "Oni su najveći problem, stvaraju zastoje..."
Pritom je istaknula da je Europska unija u posljednjih devet godina broj poginulih smanjila čak 30 posto.
Potpredsjednik HSLS-a Dražen Breglec, državni tajnik u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, upozorio je kako je od 1991. do 2007. u prometu poginulo 11.644 osoba, što je gotovo jednako broju poginulih u Domovinskom ratu, te da su pogreške vozača uzrok nesreća u čak 93 posto slučajeva.
S obzirom na sve to, HSLS i HSS su načinili Program povećanja sigurnosti na cestama koji, među ostalim, podrazumijeva i ukidanje zakonske odredbe o "nula promila" koja bi se, kako predlažu, primjenjivala na mlade i na vozače početnike, uz istodobno drastično povećanje kazni za prekršitelje, posebice one pod većim utjecajem alkohola.
Također predlažu i da se odgovornost za provođenje
sigurnosnih mjera i programa s MUP-a prenese na mjerodavno ministarstvo, a da se MUP-u ostavi operativno provođenje mjera po uzoru na sve ostale europske zemlje.
Takva bi rješenja, smatra Breglec, imala pozitivni učinak na
gospodarstvo, a najizravnije na turizam.
Program predviđa i rekonstrukciju mreže lokalnih i državnih cesta, čije je stanje također jedan od uzroka prometnih nesreća, a zapostavljene su u odnosu prema autocestama, najsigurnijim prometnicama, čije bi korištenje trebalo poticati cijenom, naplatom putem vinjeta i drugim mjerama.
Neprihvatljivim smatraju dovršetak autoceste do Šestanovca i Ploča bez istodobnog probijanja tunela kroz Biokovo, Sveti Ilija i Ravča, zbog čega će se u ljetnim mjesecima stvarati čepovi na lokalnim cestama prema moru i ugrožavati život sudionika u prometu.
HSLS i HSS zauzimaju se i za poboljšanje željezničke infrastrukture i voznog parka u putničkom i teretnom prometu kako bi se prebacivanjem dijela prometa na željeznicu povećela sigurnost i rasteretile ceste.
Jedan od prioriteta u Hrvatskoj treba biti i povećanje udjela
proizvodnje i potrošnje biodizelskoga goriva, i to za 5,75 posto kroz pet godina, istaknuto je.
Upozorili su i na lošu povezanost otoka s kopnom, zbog čega se nastavlja iseljavanje, ističući da bi, gdje god je to moguće, prema otocima trebalo uvesti noćne veze.