Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ipak prepoznata važnost

Gospodarska diplomacija u Hrvatskoj samo na riječima, ne i djelima

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Vlada investitorima poručuje da ih u Hrvatskoj očekuju maksimalne potpore i da smo jedna od najpoželjnijih zemalja za ulaganje. Privlačenje investitora jedno je od područja gospodarske diplomacije.

Što je to gospodarska diplomacija i koliko je važna za jednu državu najbolje pokazuje primjer Danske. U više od 60 zemalja u danskim veleposlanstvima rade ljudi čiji je posao pomoći danskim tvrtkama. Dance koji žele ulagati savjetuju, za njih istražuju i rade procjene tržišta. ‘Veleposlanstvo se onda tu aktivno uključuje u sastanke, organiziranje skupova, poslovnih sastanaka. U početku to radimo sami, a nakon toga se Danci pridružuju nama i onda idemo na zajedničke sastanke. I onda se tu ljudi izgube. Pogotovo se izgube Danci, koji imaju jasnu viziju toga gdje idu i žele jasne naputke, a kod nas vam se događa da morate imati nekoliko različitih pravilnika koji su povezani na način da ih samo odvjetnik može s njima raditi’, rekao je Žarko Mašanović, savjetnik za gospodarstvo u danskom veleposlanstvu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Komentar predsjednika 'Prijevremeni izbori stvar odnosa među strankama' Slika nije dostupna Hrvatska sve nekonkurentnija 'Ne smijemo se više zaduživati i trebamo strategiju'

No, unatoč važnosti gospodarske diplomacije, odgovorni u hrvatskom Ministarstvu gospodarstva nisu našli vremena ni raspoloživog sugovornika. Zbog toga se postavlja pitanje da li i u Hrvatskoj imamo viziju? Tvrtka Končar, kao jedan od najuspješnijih hrvatskih izvoznika, potvrđuje da imamo. Uspjehe je ostvarila na javnim natječajima u više od stotinu zemalja.

Izuzetno važna uloga u dobivanju potrebnih informacija

'Bitno je reći da iako su ti međunarodni natječaji javni, objavljeni, transparentni da ima čitav niz mogućnosti da se na neki način djeluje kako bi se dobilo više informacija, kako bi se napravile bolje ponude, a onda unutar toga gospodarska diplomacija ima izuzetno važnu ulogu.’, objasnila je Renata Godek, direktorica marketinga i informiranja Končara.

Končar prošle godine nije uspio plasirati svoje tramvaje na srbijansko tržište. Je li veća pomoć države mogla promijeniti takav ishod? 'Koliko se tu možda moglo teško je reći sad kad je cijela priča gotova. Mi smo činili dosta sa svoje strane. Bilo je nekih pokušaja da se tu radi na nekim drugim razinama, međutim evo, do posla nije došlo.', dodaje Godek.

Osnivanje posebnih odjela koji se gospodarskom diplomacijom u Hrvatskoj bave dobra je vijest, jer znači da smo prepoznali njezinu važnost. Sada još samo treba shvatiti da ona nema smisla ako se svodi na riječi, bez konkretnih djela.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene