Porastom cijena nafte rasle su i cijene goriva za osobna vozila na svim benzinskim crpkama u Hrvatskoj, dok se istodobno na povremena blaga sniženja naftne kompanije ne odlučuju ili to rade vrlo sporo. Tako je Ina u prvom tromjesečju ove godine ostvarila trostruko veću dobit u odnosu na isto razdoblje u 2007. godini, ističe SSSH.
Posljednjih su tjedana cijene u padu i na najnižim su razinama u posljednjih mjesec dana, ali cijena najtraženijega goriva za osobna vozila u Hrvatskoj (eurosuper 95) nije snižena ni lipu, dok je neznatno snižena cijena dizela.
Može se lako usporediti da su cijene naftnih derivata u ožujku 2008. godine, kada je nafta posljednji put bila ispod 100 dolara za barel, iznosile znatno manje od današnjih.
Tada je, primjerice, eurosuper 95 stajao 8,48 kuna za litru (45 lipa manje nego sada), super 95 bio je 8,23 kune (49 lipa manje), a eurodizel je stajao 8,64 kune (35 lipa manje).
Zbog toga se i dalje nastavlja strategija ekstra zarada naftnih kompanija prodajom preskupoga goriva građanima u Hrvatskoj, iako je SSSH već ranije upozorio na hitnost izrade novog Pravilnika o utvrđivanju cijene naftnih derivata kojim bi se mogla umanjiti cijena goriva za krajnje potrošače.
Uspoređujući cijene goriva s onima u zemljama Europske Unije, u Hrvatskoj se prodaje gorivo skuplje od trećine zemalja EU, poput Slovenije, Grčke, Španjolske, Estonije i drugih.
Hrvatski građani visoku cijenu goriva plaćaju i zbog netransparentnosti svih davanja koja se dodaju na cijenu litre sirove nafte, gdje od nabavne do prodajne cijene litra goriva poskupi više od 100 posto, upozorava SSSH.