Vlada se odlučila na smanjenje potrošnje. Očekuju se poskupljenja ali i lovci u mutnom koji će iskoristiti povećanje PDV-a za nepotrebno dizanje cijena.Većina od njih nije smanjila cijene kad je gorivo pojeftinilo za trideset posto,a ovu priliku naravno neće propustit. Cijene su ionako napumpane trgovci kažu da su opterećeni brojnim porezima i da im je ovo dodatno opterećenje. Povećanje PDV-a proizvest će još neke probleme. Sve to treba provesti u djelo, a sezona je godišnjih odmora. Svi moraju napraviti inventuru, staviti nove cijene s novom stopom PDV-a, ali isto tako i zatražiti od servisa za održavanje je računalnih programa da sve promijene i svima instaliraju nove programe. Sve to naravno treba platiti, a platit će građani i to kroz nova poskupljenja.
Pročitajte i ovo
Na sjeveru Europe
Novi savjeti o preživljavanju rata: Milijuni građana primit će knjižicu s važnim informacijama
Zovu Udrugu potrošača
Ljuti i razočarani: Vladin potez je otišao u vjetar, građani i dalje jedva spajaju kraj s krajem
>> Dogovoren krizni namet od 3, i PDV od 23 posto
U trgovačkim centrima već strahuju od praznih kolica. Udar kriznih mjera, kažu poslodavci, na kraju će podnijeti radnici. 'Mi smo se sa svojim ljudima dogovorili i skinuli im plaće u nekakvom manjem postotku, da ne bi nikoga otpuštali', kazao je Dragutin Mamić, savjetnik Uprave trgovačkog centra. Osobna potrošnja već je pala gotovo 10 posto što je najveći pad od 2000. godine. Još će je srozati poskupljenje zbog većeg PDV-a. Bijeli kruh s dosadašnjih 8 kuna i 30 lipa dodatno će poskupjeti za više od 80 lipa i premašiti 9 kuna. Litra mlijeka mogla bi poskupjeti za 60 lipa pa će joj nova cijena biti 6 kuna i 69 lipa. Što više luksuza, to više i poreza. Automobil vrijednosti 89 tisuća 800 kuna poskupjet će za 750 kuna.
Smanjenje konkurentnosti turizma
Na kruh se do sada plaćala nulta stopa PDV-a, što Vlada želi promijeniti. Ako bi došlo do uvođenja od 10 posto na kruh onda bi došlo do povećanja , ali moje osobno mišljenje je da ne za 10 posto. Sve to ljuti hotelijere. Oni su kao antirecesijsku mjeru za turizam tražili nižu stopu PDV-a, a dobili višu. 'Definitivno će utjecati na smanjivanje konkurentnosti turizma jer mi ne možemo sve ova povećanja prebacit na kupce iz razloga toga što bi mi u ovoj situaciji trebali smanjit cijene a kamo li povećavati cijene. I sve to će ići na štetu profitabilnosti', kazao nam je Franko Palma, predsjednik udruge hotelijera. Vlada se odlučila na smanjenje potrošnje. Podnošenje tereta namijenila je svima, a tvrdi posebice ljubiteljima luksuza.