Tim odlukama započinje proces privatizacije hrvatskih brodogradilišta, koji im treba omogućiti prijeko potrebno restrukturiranje i modernizaciju, istaknula je predsjednica Vlade Jadranka Kosor. Podsjetila je da su intenzivni razgovori i pregovori s Europskom komisijom o hrvatskoj brodogradnji trajali više od godinu dana te da je Komisija prihvatila model privatizacije šest hrvatskih brodogradilišta. Vlada je danas odlučila o raspisivanju međunarodnog javnog natječaja za njih pet, dok će za pulski Uljanik, koji će u privatizaciju po drugačijim uvjetima od ostalih, trebati još tjedan - dva za potpuno usuglašavanje teksta, napomenuo je potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec.
Pročitajte i ovo
očekuje se ostavka premijera
Pala francuska vlada: Šuška se tko bi mogao biti budući premijer
borba za prava
Hoće li Vlada popustiti ili slijedi potpuni štrajk? "Neprihvatljivo nam je da ovo odbijaju"
Četiri brodogradilišta po jednu kunu
U prodaju po nominalnoj vrijednosti dionica samo će BSO, za kojeg se traži 18,16 milijuna kuna, dok će četiri brodogradilišta - Brodotrogir, Kraljevica, 3. maj i splitsko brodogradilište - u privatizaciju po posebnim uvjetima, odnosno po jednu kunu. Potencijalni ponuđači moći će sami utvrditi koji dio obveza tih brodogradilišta, koja su pokrivena državnim jamstvima, preuzimaju i za njih će dati zamjenska jamstva. Ostatak tih obveza prema poslovnim bankama preuzet će državni proračun, kazao je Polančec.
Ponuđač mora preuzeti kolektivni ugovor
Ponuđači će trebati dati i plan ulaganja i plan poslovanja, trebati osigurati minimalno 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja i osigurati svježi kapital za tehnološku obnovu kroz dokapitalizaciju. Trebat će preuzeti i kolektivni ugovor, a bude li u nekom brodogradilištu viška zaposlenih, trebat će ih zbrinuti prema tom ugovoru i Zakonu o radu. Rok za podnošenje ponuda bit će 60 dana, a o odabiru ponude odlučivat će posebno povjerenstvo, u kojem će biti predstavnici Vlade, HFP-a, Hrvatske brodogradnje-Jadranbroda, uprava i sindikata. 'Ne može postojati pravo veta, konačna odluka morat će se donijeti', rekao je Polančec, iznoseći podatak da su u 2007. ukupne potpore brodogradnji bile 1,5 milijardi kuna. Izrazio je i optimizam jer za privatizaciju brodogradilišta postoji interes. (Hina)