Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U poplavi izbora za automobil godine, volan godine, kotač godine i koječega ne, u redakciji Automotiva jedan se model već nekoliko godina ne skida s našeg, internog izbora hrvatskog automobila godine. Škoda Octavia.


Na stranu to kako Octavia nije novi model, pa prema tome ne ulazi u izbore za auto godine, što je također besmisleno za tržišta poput našeg, no kada treba birati automobil godine čija je prvenstvena namjena biti pravilan odabir za prosječnog hrvatskog kupca, tada Octavija jednostavno pregazi konkurenciju. Evo i zašto.

Vezani članci Slika nije dostupna Izlazak iz sjene: Jetta više nije Golf sa 'stražnjicom' Slika nije dostupna Stara Buba na struju do stotke za 1,6 sekundi!

Kao prvo, nudi optimalnu koncepciju za prosječnog hrvatskog kupca, trovolumensku limuzinu ili, još bolje, karavan. Kao drugo, u 4,6 metara nudi impresivnu prostranost, osjetno nadmašujući brojne veće ili jednako velike modele, koji, naravno, i koštaju osjetno više. Kao treće, s prtljažnikom od 560 litara i ovdje joj nema adekvatnog konkurenta, pružajući tako dovoljno prtljažnog prostora za jednu obitelj.

kabina opremljena mekanim materijalima

Još bolje, preklapanjem sjedala isti se znatno povećava, dok je kod karavana priča još prilagođenija obitelji.

Kao četvrto, svi dobro znamo kako je Škoda novog doba, upravo Volkswagenova kreacija. Veliki tata Volkswagen, k tome, čini sjajnu stvar i Škodu oprema svojom tehnologijom, Made and Enginereed in Germany.

OK, ta tehnologija nije u svim slučajevima najnovija, no niti svi kupci traže najnovije hi-tec komponente. Dapače, mnogi s pravom, zbog komplicirane izrade i čestih kvarova, zaziru od njih.

Kao peto, Octavijina je kabina opremljena mekanim materijalima, završna obrada je odlična, a zvučna izolacija izvrsna. Jednako kao i udobnost. Tu ne smijemo izostaviti i multilink ovjes, patent koji je Golfa pete generacije pretvorio u posve drugačiji, drivers-friendly, automobil.

Kao šesto, Octavia je pouzdana, servisna mreža je uzorna, ima potpuno jamstvo u trajanju od 4 godine, a i dobro zadržava vrijednost te ju je lako prodati.

 U konačnici, Octavia se nudi i u verziji Tour, koju upravo gledate. Dakle, uz aktualnu generaciju, u ponudi je i stariji model, prije redizajna, koji u principu nudi sve kao i noviji model. I to po 15-ak tisuća kuna nižoj cijeni. Ukoliko vas ne muči, ajmo reći,  zastarjeli izgled, nedostatak bočnih letvica, kvake i retrovizori u crnoj boji, nedostatak maglenki i alu naplataka, tada je Octavia Tour automobil za vas.

Cijena - fer ponuda

Slično je i u kabini  crne umjesto kromiranih ručica, volan i mjenjač od plastike umjesto kože. Problem? Nimalo, jer je plastika mekana i dobre kvalitete. Sve ostalo  klima, radio, elektrika, daljinsko centralno, putni kompjuter, nasloni za ruku sprijeda i straga - sve je dio serijske opreme.

Jedina mana – ovakvu Octaviju trenutno možete naručiti birajući između dva benzinska motora. Mi smo testirali snažniji, sa 102 konja. Iako bez turba i direktnog ubrizgavanja, old-school motor, s dva ventila po cilndru, i više je nego dobar za ugodnu vožnju. Nema straha ni od potrošnje, 8,5 litara je dobar prosjek.

I na kraju cijena, kao još jedan važan plus faktor. 115 tisuća kuna, s metalik bojom, što je zaista fer ponuda. Posebice kada i cijenu dovedemo u kontekst svih navedenih prednosti.
Bravo za višegodišnji hrvatski auto godine.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju