Mali gradski automobili oduvijek su bili dobro prihvaćeni među kupcima, bili to mlađi ljudi kojima takav auto postaje prvo prijevozno sredstvo na četiri kotača, pa sve do starijih vozača kojima mali automobili omogućavaju lakše kretanje i parkiranje gustim središtima velikih gradova.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Ali, mali gradski automobili mogu se svrstati u još jednu kategoriju a to je kategorija sportskih automobila i to kao cjenovno najprihvatljivije jurilice na tržištu. Od običnih modela, po vanjskim detaljima, ponajviše se razlikuju po laganim estetskim poboljšanjima karoserije, većim i atraktivnijim kotačima te naravno dorađenom pogonskom sklopu. U vožnji riječ je o 'velikim kartinzima' koji su vrhunski podešeni, kako za običnu gradsku vožnju tako i za sportsku vožnju na cesti ili na pravoj trkaćoj stazi.
Nakon što su svi akteri ove usporedbe izašli u prodaju, napravili smo kratku tehničku usporedbu malih gradskih jurilica. Usporedili smo tri najnovija gradska trkača a to su redom: Renault Clio RS, FORD Fiesta ST i Peugeot 208 Gti.
Novi Renault Clio RS umnogome se razlikuje od svog prethodnika. Za početak, biti će ponuđen isključivo kao model s petera vrata. Ipak, najveće promjene primjetne su pod poklopcem motora. Naime, Renault je zamijenio prpošni 2.0-litreni atmosferski četverocilindrični motor iz dosadašnjeg Clio RS modela s 6-stupanjskim ručnim prijenosom s novim 1.6-litrenim turbakom koji snagu prenosi preko EDC mjenjača s dvije spojke. Unatoč manjoj zapremnini motora, izlazna snaga je ista (200 KS) dok je okretni moment porastao na 240 Nm što je povećanje od 25 Nm u odnosu na svog prethodnika a isti je dostupan od 1.750 o/min. Ubrzanje do 100 km/h traje 6,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Ne bi li ispunili očekivanja tipičnih kupaca sportskih hatchback modela, koja se često razlikuju kao i način upotrebe vozila, novi Clio RS 200 EDC moći će se opremiti s dvije različite šasije, sportskom šasijom za optimalnu ravnotežu sportskih karakteristika i udobnosti u svakodnevnoj vožnji i naravno Cup šasijom za tehničare i amaterske vozače utrka. Potonji će uživati u 15 posto većoj tvrdoći u odnosu na Sport šasiju i 5 mm manjoj visini od tla.
Što se pak tiče kočione snage, novi Clio RS 200 EDC opremljen je moćnim 320mm diskovima sprijeda što je povećanje od 8mm u odnosu na prethodnika. RS tako će više nego ikada prije biti istinski sinonim za izvrsnost što se tiče šasije i kočionog sustava.
►►► Više informacija i foto galerija - Clio R.S.
Druga gradska jurilica koju smo usporedili na ovom testu je nova FORD Fiesta ST. Novi performansni hatchback djelo je inženjera iz Fordovog RS Tima koji su se pobrinuli da Fiesta ST dostavlja značajno bolju razinu upravljivosti i prianjanja što je postignuto ugradnjom posebno dorađene šasije. Fiesta ST leži 15mm niže u odnosu na tlo od serijske Fieste a Fordov Torque Vectoring Control sustav i tri ESC (Electronic Stability Control) načina rada dovršavaju posao.
Nova Fiesta ST pod poklopcem motora ima 1.6-litreni EcoBoost četverocilindrični turbo motor sa 180 KS i 240 Nm okretnog momenta (290 Nm u overboostu) što će biti dovoljno da do stotke ubrza za 6,9 sekundi. Maksimalna brzina premašuje 220 km/h dok istovremeno EcoBoost tehnologija omogućava 20-postotno smanjenje emisija C02 u odnosu na prijašnju Fiestu ST.
U unutrašnjosti nove Fieste ST nalaze se Recaro sportska sjedala koja se po prvi puta pojavljuju u ovom modelu. Budući vlasnici također će moći iskoristiti sve dobrobiti MyKey sustava koji omogućava ograničavanje performansi automobila i aktiviranje sigurnosnih funkcija za situacije kada se za volanom vašeg nabrijanog ljubimca nađe manje iskusan vozač. Tu je i SYNC, Fordov sustav povezivosti koji koristi glasovno sučelje.
►►► Više informacija i foto galerija - Fiesta ST
Treći i najnoviji mali gradski sportaš nam dolazi iz Peugeota. U prošlosti najmanji sportaš iz Peugeota nosio je ime 206 RC i 207 RC ali su se nakon lošijih prodajnih rezultata vratili staroj kultnoj oznaci GTi koju je nosio legendarni Peugeot 205 GTi.
Peugeot 208 GTi biti će dostupan samo u izvedbi s troja vrata. Izvana se GTi ističe sportskom maskom, odbojnicima, ispuhom, pragovima a dobio je i novi dizajn svjetala s LED elementima za pokazivače smjera i dnevna svjetla. Alu naplatci dolaze u dimenziji 17” sa crvenim kočionim kliještima.
Serijska oprema je bogata a uključuje aluminijske sportske papučice, kožni volan, sportska sjedala u kombinaciji koža-tkanina, automatsku klimu, 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, stražnje parkirne senzore, kromirana kućišta retrovizora, stražnji spojler itd.
Pod poklopcem novog GTi-a nalazi se 1.6-litarski THP četverocilindrični turbo benzinac koji istiskuje 200 KS pri 5.800 o/min te 275 Nm već od 1.700 o/min uz deklariranu potrošnju od 5,9 litara na 100 km. Za ubrzanje do 100 km/h mu je potrebno 6,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 230 km/h. Motor je uparen s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem.
►►► Više informacija i foto galerija - Peugeot 208
Sve u svemu, mali gradski automobili oduvijek su bili dobro prihvaćeni među kupcima. U ovakvim sportskim varijantama cjenovno su najprihvatljivije jurilice na tržištu koje jamče fenomenalan gušt za volanom uz male troškove a za potpuni dojam morat ćemo pričekati prve testove. Za nas je nekako Clio R.S. i dalje kralj klase dok nas je 208 GTi pozitivno iznenadio. Fiesta ST izgleda super ali nas je malo razočarala jer nudi najslabiji agregat te je najteža u ovoj usporedbi.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.