Nakon više od dvije godine odgoda Tesla je na posebnom eventu održanom u kalifornijskom Freemontu, odnosno u svojoj tvornici službeno predstavila prvi svoj, a i svjetski električni SUV (kako ga se službeno klasificira), odnosno Model X u njegovom konačnom produkcijskom obliku.


 

Riječ je o automobilu čiji je dizajn već otprije poznat pa o njemu ne treba trošiti previše riječi. Spomenimo tek kako se među pojedinim značajkama posebno ističu LED svjetla, "najveće vjetrobransko staklo u segmentu" koje omogućuje odličnu preglednost te tzv. falcon wings stražnja vrata koja prema navodima proizvođača omogućuju lagan pristup drugom i trećem redu sjedala.

Vezani članci Alexina Graham (Foto: Instagram) Nova Victoria's Secret anđelica ima lijepo lice i još ljepše tijelo kojim se voli hvaliti na Instagramu Slika nije dostupna Tesla - Nakon X-a će stići i manji Model Y

Radi se o dvodijelnim, odnosno dvostruko ovješenim vratima koja bi trebala omogućiti njihovo otvaranje i u vrlo skučenim prostorima. Prepreku pak mogu činiti niži stropovi i sl, no zato je tu poseban senzor čija je zadaća spriječiti takva oštećenja.

Naime, Model X će biti dostupan u verzijama sa 6 i 7 sjedala u rasporedu 2+3+2, odnosno 2+2+2. U oba slučaja treći red sjedala je moguće preklopiti u ravnu podnicu čime raste zapremina prtljažnika koja je značajna i kada je treći red sjedala u funkciji. Inače, velika je pažnja posvećena udobnosti i komforu te praktičnosti korištenja unutrašnjosti ovog automobila, a posebno će se ugodno provesti putnicu u drugom redu sjedala s velikim prostorom za noge, kvalitetnim sjedištima ispod kojih se nalazi dodatni prostora za ostavu i sl.

Prednja armatura podsjeća na onu Modela S, a posebno zbog činjenice kako njome dominira veliki središnji zaslon koji je okomito orijentiran.

Baterije Modela X su smještene u podnicu što snižava težište, ali i ojačava konstrukciju automobila te prema navodima proizvođača tiče čini ovo vozilo otpornijim na bočne udare. Također, izostanak prednje smještenog konvencionalnog motora, odnosno činjenica postojanja prednjeg prtljažnika povećava prednju zonu deformacije, odnosno apsorpcije energije nakon prednjeg udara.

Isprva će Model X biti dostupan u dvije izvedbe glede pogonskog sklopa i obje će imati pogon na sva četiri kotača. Prva je 90D koja će imati dva motora, po jedan za svaku osovinu, snage od 190 kW, odnosno 258 KS. To će biti dovoljno za ubrzanje do 98 km/h (60 m/h) za 4,8 sekundi, dok će mu se autonomija kretati oko 414 km.

Snažniju P90D verziju će pokretati također dva električna motora, od kojih će jedan biti snage 190 kW, odnosno 258 KS, a drugi 370 kW, odnosno 503 KS. Ovoj će izvedbi do 98 km/h trebati 3,8 sekundi, a s Ludicrous Speed doradom za isto će ubrzanje biti potrebno svega 3,2 sekunde. Recimo i kako će P90D imati autonomiju od oko 400 km. Usput objasnimo oznake i recimo kako P znači Performance, 90 kako je riječ o 90 kWh bateriji, a D označava Dual motor, odnosno da automobil pokreću dva motora.

Odličnim će performansama svakako pripomoći i zavidna aerodinamička svojstva ovog vozila. Naime, koeficijent otpora zraka zahvaljujući obliku te raznim rješenjima vanjskog izgleda iznosi 0.24, a tu je i stražnji aktivni spojler koji se može postavljati u tri unaprijed određena položaja.

Svakako vrijedi spomenuti i zračni ovjes, aktivne sigurnosne sustave koji u svom radu koriste kameru, radar i sonar te mogu automatski zaustaviti vozilo u nuždi čak i pri višim brzinama i sl. Također, tu je i klimatski sustav s tzv. bioweapon defense načinom rada koji u slučaju vanjskog zagađenja može izolirati unutrašnjost vozila te stvoriti pozitivni tlak unutar kabine kako bi se zaštitili putnici.

Kupci u SAD-u već sada mogu naručiti svoj Model X, a prve isporuke standardnih modela su zakazane za drugu polovicu sljedeće godine. Naime, prve će na tržište stići, točnije isporuke su upravo započele i to posebnih izvedbi P90D Signature i P90D Founder edition koje će stajati 132.000, odnosno 142.000 Dolara, što znači kako će 90D i standardni P90D biti nešto pristupačnije.

Više o automobilima potražite na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.