Ni električni automobili nisu imuni na klasične redizajn izvedbe, najbolja potvrda tome je bavarski strujić koji se već u svojoj prvoj izvedbi pokazao kvalitetnom alternativom za ljude koji ne odmiču dalje od grada...


U Frankfurtu ćemo u velikom paviljonu BMW-a svjedočiti novostima iz električnog svijeta. Oni ekološki nastrojeni zasigurno će svoju radoznalost najviše usmjeriti prema - i3 modelu.

Koliko je zapravo već prošlo od pojavljivanja prvog modela i3 na cesti?

Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da se, nekome manje, nekome više simpatični Bavarac već četiri godine hrabro bori u svijetu, koji još uvijek blagonaklono gleda prema konvencionalnim motorima. Ipak, svoj dio kolača, doduše još uvijek mizerni obuhvaća BMW i3, jedan od najprodavanijih električnih modela uopće.

Upravo je stigao redizajn, kako ću ga razlikovati od prethodnika?
Novi i3 dobiva nova LED svjetla, koja su uključena u sve izvedbe, kao i žmigavce u LED izvedbi. Također promjene su vidljive i na prednjem i stražnjem braniku, što cjelokupno gledano automobilu daje još više na agresivnosti. No, najveća novosti je verzija i3s s još izraženijim sportskim izgledom, s ponekim detaljom više na karoseriji. Izvedba i3s zahvaljujući proširenim lukovima blatobrana dobiva dodatnih 40 mm više na širini u odnosu na standardni BMW i3. Točku na i stavljaju 20 inčni naplatci dostupni u dvije varijante boja.

Vezani članci Slika nije dostupna Tesla Model 3 - Sve što ste htjeli znati o najrazvikanijem električnom automobilu Slika nije dostupna Šumari pažnja – Bollinger B1 je automobil koji ste sanjali!

Osvježenje je sigurno donijelo i još bolje baterije i veći doseg?
Ne! Sinkroni električni motor ostao je isti, a on generira maksimalnu snagu od 125 kW / 170 KS. Još interesantniji je njegov okretni moment od 250 Nm, a sve je dostupno odmah od prvog pritiskanja gasa. Takav spoj garantira ubrzanje od 7,3 sekunde do 100 km/h i najvećih 150 km/h. Ipak, vožnja s punim gasom ne garantira obećane brojke od 225-235 km dosega (185-195 po WLTP mjerenju). Također, benzinski dvocilindarski motor (Range extender) od 28 kW/38 KS ostat će dostupan kao opcija i za novi BMW i3 i BMW i3s inačicu. Motor preuzima ulogu generatora koji će prilikom održavanja brzine i zaustavljanja energiju slati u baterije, povećavajući time ukupni doseg automobila u svakodnevnoj upotrebi do najvećih 330 kilometara.

Znači BMW i3s samo je izgledom drugačiji?
Nešto je brži od standardnog i3. Što se tiče voznih karakteristika, dobio je novi 'Sport mode' i jači elektromotorom od 186 KS i 270 Nm. BMW i3s od 0 do 100 km/h stiže za 6,9 s, dok je maksimalna brzina veća za 10 km/h na 160 km/h. U varijanti s dodatnim benzincem, ovaj NLO Bavarac je nešto sporiji (0-100 km/h za 7,7 s).

Koliko je vremena potrebno za punjenje?
BMW stalno se radi na poboljšanju lakoće uporabe svega što uključuje punjenje. Tako će i3 ponuditi novi kabel koji uključuje senzor temperature te kućni Wallbox koji će iz gradske mreže prenositi 11 kW energije u baterije. Za punu bateriju trebat ćete pronaći zanimaciju dugu 3 sata. Upitno je da li će usluga biti dostupna u Hrvatskoj.