Malo pomalo svijet električnih automobila počinje dobivati članove koji budućnost bez zvuka pokazuju u sasvim drugom svjetlu. U slučaju Bollingera B1 to svjetlo je sivo, s vidljivim pop-nitnama (blok zakovicama), četvrtastog oblika, 1.769 kg teško i pogonjeno svim kotačima.
Pročitajte i ovo
VRUĆI METAL
Alcraft GT – električni superautomobil čija budućnost doslovno ovisi i o vama
VRUĆI METAL
Nova Dacia Duster – modernizirana i atraktivnija što predstavlja mogući problem za sve kupce!
Glavni čovjek projekta zove se Robert Bollinger. Nekoć je bio vlasnik uspješne tvrtke koja se bavila organskom kozmetikom, no kada je shvatio da je može prodati za 336 milijuna dolara, to je i učinio, te se okrenuo ostvarenju svojeg dugogodišnjeg sna – proizvodnji vlastitog automobila.
Početak priče zvuči kao i mnoge koje ste u posljednje vrijeme čuli o automobilima, ali vjerujte nam na riječ, ovdje kraj donosi neočekivani rasplet. Za pogon modela B1 Robert je odlučio koristiti električne motore koji zajedno proizvode 360 KS i 640 Nm te ih preko dva diferencijala, koji se elektronički mogu zaključati, šalju na sva četiri kotača. U podnicu su ugrađene baterije kapaciteta 60 kWh, odnosno 100 kWh u snažnijoj verziji, koje omogućuju domet od 193 km ili 322 km. Mogu se puniti preko kućne utičnice kojom će se napuniti u roku 7 (12 sati 100 kWh baterija) sati ili preko superpunjača koji iziskuju manje vremena. Kada su u potpunosti napunjene Bollinger do 100 km/h može ubrzati za 4,5 sekunde i hvatati maksimalnu brzinu od 204 km/h.
Sporo punjenje, solidan domet i impresivno ubrzanje, sve su to dobro poznata obilježja električnih automobila, međutim Bollinger je mnogo više od toga.
Razlika se već vidi u izgledu. Dizajn koji je preuzet ravno sa zadnjih stranica bilježnice osnovnoškolskog djeteta, u stvarnosti je izrađen od ravnih metalnih dijelova sirovo spojenih vidljivim zakovicama i šarafima. Na sirov izgled, nadovezuje se minimalistički pristup koji je sveprisutan. Izvana se mogu vidjeti obična svjetla, hidraulično vitlo i, zanimljivo, tri brisača. U unutrašnjosti su sjedala za putnike, upravljač, brzinomjer, četiri držača čaša i kutija za alat. Ako tražite grijana sjedala i navigaciju nalazite se u krivom automobilu.
Mačo izgled nije ovdje bez veze. 39 cm udaljenosti od tla to dokazuje, čime Bollingeru omogućuje tih i ekološki čist ulazak u šumu iz koje sajlom može izvući drvo težine veće od pet tona. Nakon što se ono obradi, micanjem stražnjeg dijela krova, stražnjih sjedala i otvaranjem prednje maske, stvara se 2.690 litara prtljažnog prostora, od čega samo u stražnji kraj stanu 72 šperploče debljine pola centimetra. Ne biste vjerovali, to piše u brošuri, što znači da ovaj automobil nije za Instagram influencere, već za drvosječe vegane.
Ipak, u svemu ima jedna caka, a to je da je Robert tek u pregovorima s jednom od tvrtki koja bi njegov B1 trebala proizvoditi, tako da se ne zna kada će prvi kupci sjesti za upravljač. Možda nam to daje dovoljno vremena da skupimo 60.000 dolara za jedan primjerak…