Donosimo vam kratak pregled sportskih automobila u 2012. godini koje smo objavljivali na našem portalu.


Vrijeme je da vas podsjetimo koje smo sve vrhunske sportske automobile vidjeli ove godine koja nam je podarila vrlo zanimljive jurilice pune novih tehnologija i pogonskih sklopova.

Vezani članci Hvala vam, Dnevnik.hr (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr oborio vlastiti rekord, naš šoubiz portal najčitaniji u Hrvatskoj Slika nije dostupna ISLAMISTIČKI PORTAL SLAVI 'Europom će teći krv, a posebno Bosnom'

Na scenu su se vratili SRT Viper i Aston Martin Zagato a od gradskih jurilica moramo spomenuti povratak Toyote sa modelom GT-86 kao i novi BMW M 135i koji je spojio najmanji BMW-ov model i M odjel. Isto tako oduševio nas je povratak Maseratija sa novim Quattroporte modelom kao i Jaguar koji je napravio fenomenalan posao sa novim XFR-S modelom.

Izdvojili smo za vas 15 zanimljivih modela a sada vam donosimo kratak pregled istih i njihove fotogalerije.

 

 

►►►   FORD Fiesta ST (galerija fotografija)
Krenimo s manjim i jeftinijim modelima a za početak tu se nalazi nova FORD Fiesta ST. Novi performansni hatchback djelo je inženjera iz Fordovog RS Tima koji su se pobrinuli da Fiesta ST dostavlja izuzetno bolju razinu upravljivosti i prianjanja što je postignuto ugradnjom posebno dorađene šasije.

Nova Fiesta ST pod poklopcem motora ima 1.6-litreni EcoBoost četverocilindrični motor sa 180 KS i 240 Nm okretnog momenta što će biti dovoljno da do stotke ubrza za ispod 7 sekundi. Maksimalna brzina premašuje 220 km/h.

 

►►►   Renault Clio RS (galerija fotografija)
Idealna konkurencija novoj Fiesti ST je definitivno novi Clio RS. Novi kompaktni sportaš umnogome će se razlikovati od svojih prethodnika. Za početak, biti će ponuđen isključivo kao model s petera vrata. Ipak, najveće promjene primjetne su pod poklopcem motora.

Naime, Renault je zamijenio prpošni 2.0-litreni atmosferski četverocilindrični motor iz dosadašnjeg Clio RS modela s 6-stupanjskim ručnim prijenosom s novim 1.6-litrenim turbakom koji snagu prenosi preko EDC mjenjača s dvije spojke. Unatoč manjoj zapremnini motora, izlazna snaga je ista (200 KS) dok je okretni moment porastao na 240 Nm.

 

►►►   Toyota GT-86 (galerija fotografija)
Otkada je Toyota počela raditi na razvoju svog Sports 800 modela s dvocilindričnim boxer motorom još davne 1962., japanski proizvođač ostao je dosljedan dugoj tradiciji stvaranja uzbudljivih sportskih automobila usmjerenih na pružanje užitka u vožnji koji su bili jednako uspješni u natjecateljskim vodama koliko i omiljeni kod opće javnosti.

Umjesto da se oslone na masivni agregat velike zapremnine, FT-86 vraća se korijenima svojim boxer benzinskim motorom, zadnjim pogonom te 6-stupanjskim ručnim mjenjačem a kompaktnim dimenzijama i malom masom te niskim gravitacijskim težištem postignut je najbolji mogući omjer snage i mase.

Novi sportski coupe iz zemlje izlazećeg sunca pod poklopcem motora skriva 2.0-litreni četverocilindrični boxer motor sa 197 KS dostupnih pri 7.000 o/min te 203 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog pri 6.600 o/min. Iako ovo možda nisu brojke od kojih zastaje dah, performanse bi ipak trebale biti sasvim respektabilne zahvaljujući vrlo dobroj upravljivosti automobila te masi od samo 1210kg.

 

►►►   Opel Astra OPC (galerija fotografija)
Novi kompakt s oznakom OPC krenuo je u prodaju a nadmetati će se s modelima poput Ford Focus ST-a, Renault Megana RS ili VW Scirocco R-a.

Snagu dostavlja novi 2.0-litreni turbo motor s četiri cilindra i sustavom direktnog ubrizgavanja a isti je sposoban za maksimalno 280 KS i 400 Nm maksimalnog okretnog momenta koji se prenose na prednje kotače putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Ovakve reference dovoljne su da nova Astra OPC od nule do stotke ubrza za ravno 6 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h (pretpostavljamo elektronički ograničenu).

 

►►►   BMW M 135i (galerija fotografija)
Za kraj manjih modela ostavili smo BMW M 135i . Nova BMW serija 1 u hatchback formi s troja vrata svojim moćnim i tipično BMW-ovskim proporcijama ostavlja jedinstven dojam zahvaljujući dinamično istegnutoj bočnoj liniji.

Prvi BMW M Performance model BMW M135i, pod poklopcem krije 3-litreni redni šesterocilindrični turbo motor s 320 KS i 450 Nm te M ovjes i posebne elemente na karoseriji za optimizaciju aerodinamičkog potencijala. Visoke performanse i izuzetna učinkovitost glavne su karakteristike i metaforički ''aševi u rukavu'' u vrlo konkurentnom okruženju. Do 100 km/h M135i ubrza za samo 4,9 sekundi sa automatskim mjenjačem ili 5,1 sekundu sa ručnim mjenjačem.

 

►►►   SRT Viper (galerija fotografija)
Povratak Vipera na tržište visoko-performansnih automobila željno je iščekivan. Peta generacija legendarnog američkog sportskog dvosjeda predstavlja sljedeći korak u evoluciji ovog super-automobila koji će odlikovati izuzetno kvalitetna izrada, cijeli niz novih tehnologija i ergonomskih poboljšanja te najvažnije uz puno poštivanje iskonskog nasljeđa ovog pravog performansnog automobila.

U srcu SRT Vipera leži zadivljujući, ručno sastavljen 8.4-litreni V10 N/A motor od aluminija koji dostavlja ukupno 640 KS i 814 Nm okretnog momenta što je daleko najviše okretnog momenta od ijednog drugog atmosferskog motora na svijetu.

 

►►►   Aston Martin Zagato (galerija fotografija)
Na našoj listi najboljih sportskih automobila našla su se čak dva Aston Martina. Krenimo sa dugo očekivanim Zagato modelom. V12 Zagato biti će sam vrh ponude Vantage modelske linije. Isti je također i najnovija interpretacija uspješne suradnje Aston Martina s talijanskim proizvođačem karoserija, tvrtkom Zagato, koja je iznjedrila neke doista posebne i upečatljive GT automobile u proteklih 50 godina.

Pod predivno oblikovanom karoserijom leži pogonska jedinica koju nalazimo i u serijskom V12 Vantage modelu, točnije atmosferski 6.0-litreni V12 motor s 517 KS (pri 6.500 o/min) i 570 Nm okretnog momenta (pri 5.750 o/min) a isti je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

 

►►►   Aston Martin Vanquish (galerija fotografija)
Drugi model na listi je novi Vanquish. AM 310 Vanquish najnoviji je Aston Martin građen na novoj generaciji poznate VH arhitekture dok se pod haubom nalazi značajno unaprijeđen 6.0-litreni V12 motor koji je snažniji nego ikada.

Novi model ponosno će stati na sam vrh ponude britanskog proizvođača luksuznih sportskih automobila, a ovaj prekrasan novi super grand tourer kulminacija je izvrsnih dizajnerskih i inženjerskih sposobnosti Aston Martina.

Pod kožom leži značajno unaprijeđen atmosferski 6.0-litreni V12 benzinski motor uparen s provjerenim Touchtronic 2 automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Isto automobilu omogućava primjereno impresivne performanse. Maksimalna snaga V12-ice iznosi 573 KS čime je ovo i službeno najsnažniji serijski model iz Aston Martina od kojeg je zasad jedino jači 1.2 milijuna funti vrijedan i rijedak One-77 superautomobil.

 

►►►   BMW M6 (galerija fotografija)
Legendarni M6 vraća se nakon dvogodišnje stanke još snažniji, još dinamičniji, luksuzniji i učinkovitiji nego ikada prije. Poput svog većeg brata s četvero vrata, modela M5, novi M6 modeli su visoko-performansni sportski automobili čiji je iznimno dinamičan vozni potencijal dostojan upotrebe na trkaćim stazama. Istovremeno, M6 postavlja nove standarde u pogledu udobnosti, inovativnih funkcija i učinkovite potrošnje što ga čini pogodnim i za svakodnevnu vožnju.

S ciljem postizanja ovakvih visokih performansi, Bavarci su pod poklopac BMW M6 coupe i kabriolet inačice smjestili najjači motor ikada ugrađen u jedan serijski model iz BMW M GmbH-a, a isti dolazi uparen sa 7-stupanjskim M-DCT mjenjačem.

Njegov 4.4-litreni motor tako dostavlja ukupno 560 KS dok je maksimalan okretni moment 680 Nm. Trenutačno dostavljanje snage omogućava novom M6 da do stotke ubrza za 4.2 sekunde u coupe inačici te 4.3 sekunde kod kabrioleta. Za ubrzanje od 0-200 km/h potrebno je tek 12.6 sekundi (coupe), tj. 13.1 sekundi (kabriolet).

 

►►►   Dodge Challenger (galerija fotografija)
Svojim potentnim i učinkovitim motorom ukupne izlazne snage 305 KS, mjenjačem s polugama za prijenos brzina na upravljaču, sportskim ovjesom projektiranim za optimalnu raspodjelu mase automobila u omjeru 50:50 donoseći bolju upravljivost, te potpuno novim crvenim stilskim dodatcima, ovaj novi Challenger mokri je san svakog ljubitelja Dodgea.

Dodge Challenger donosi i izuzetno visoku razinu i kvalitetu opreme u unutrašnjosti automobila koja dolazi sa svakim Challenger modelom. Dodge je podigao uloge i u pogledu opremljenosti automobila pri čemu Dodge Challenger Rallye Redline model dolazi standardno opremljen Super Sport Group paketom opreme koji uključuje performansni ovjes s 42 posto čvršćim oprugama na prednjoj osovini i 22 posto čvršćim oprugama na stražnjoj osovini. Zamijenjene su i 'anti-roll' šipke koje poboljšavaju vozne sposobnosti prilikom prolaženja kroz zavoje.

 

►►►   Ferrari F12 Berlinetta (galerija fotografija)
Najnoviji model iz Ferrarija premijerno je predstavljen na ženevskom auto salonu. Ovo je zapravo najsnažniji visoko-performansni cestovni Ferrari koji je izašao iz tvornice talijanskog brenda a dolazi kao zamjena za model 599 GTB/GTO Fiorano.

Dizajn F12 Berlinette rezultat je suradnje između Ferrarijevog dizajnerskog centra i Pininfarina studija koji je iznjedrio automobil koji svojim izgledom savršeno odražava balans između beskompromisne aerodinamike i skladnih proporcija s tipičnim elementima Ferrarijevih V12 automobila, ali i dalje na originalan i inovativan način.

F12 Berlinettu pogoni V12 motor zapremnine 6.262cc. Maksimalna izlazna snaga tako je 740 KS ili drugim riječima 486 KS po toni. Maksimalan okretni moment zaustavlja se na 690 Nm. Ovaj potentni atmosferac uparen je s F1 sustavom prijenosa s dvije spojke čiji su bliži prijenosni omjeri posebno usklađeni za performanse ovog automobila.

Najnovija zvijezda koja pod znakom Propetog konja krije 12 cilindrični atmosferski motor od nule do stotke skočiti će za samo 3.1 sekundu a za ubrzanje od 0-200 km/h biti će potrebno 8.5 sekundi. Novi F12 prošao je krug na Fiorano stazi za 1 minutu i 23 sekunde čime je postigao najnoviji rekord za ijedan Ferrarijev cestovni automobil.

 

►►►   Jaguar XFR-S (galerija fotografija)
Drugi po redu model u Jaguarovoj ultra visoko-performansnoj liniji R-S, novi XFR-S Sedan tako će se pridružiti XKR-S modelu kao još jedan izričaj proizvođačeve tradicije proizvodnje visoko-performansnih automobila.

Pod prelijepom vanjštinom krije se 5.0-litreni V8 motor sa superpunjačem koji dostavlja nevjerojatno uzbudljive performanse sa svojih 550 KS i 680 Nm okretnog momenta što je povećanje od 40 KS i 56 Nm u odnosu na 'standardni' XFR model. Jaguar XFR-S od nule do stotke tako ubrzava za 4.6 sekundi i postiže elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 300 km/h (na stazi).

 

►►►   Maserati Quattroporte (galerija fotografija)
Novi Maserati Quattroporte je visoko-performansna sportska luksuzna limuzina koja na posve nov način tumači dizajnerske smjernice klasičnih Maserati automobila na novom i suvremenom dizajnerskom jeziku. Njegov stilski izričaj potječe iz temeljnih načela dizajna Maserati brenda, poimence harmonije oblika, dinamičnih linija i talijanske elegancije.

Novi model biti će duži i, očekivano, lakši u usporedbi s izlazećom verzijom. Novi Quattroporte trebao bi na vazi pokazivati 1940 kg što znači da je omršavio za nekih 60 kg unatoč činjenici da je veći nego prije a isto je postignuto zahvaljujući obilnijoj primjeni aluminija.

Unutrašnjost je još luksuznija i atraktivnija nego prije a većinom funkcija upravljati će se preko velikog ekrana na dodir smještenog na središnjem grebenu. Rezultat napora cijelog tima u Maseratiju je upravo novi Maserati Quattroporte, luksuzna sportska limuzina koja postiže nove razine perfomansni i upravljivosti, užitka u vožnji ali i poštovanja prema svijetu u kojem živimo.

 

►►►   Porsche 911 Carrera 4 (galerija fotografija)
Novi Porsche 911 Carrera 4 donosi kombinaciju izvrsnih performansi i učinkovitosti nove generacije 911 Carrera modela s dinamičkim prednostima najnovije verzije aktivnog sustava pogona na sva četiri kotača PTM (Porsche Traction Management).

Standardni pogon na sva četiri kotača njemačkog proizvođača s konfiguracijom u korist stražnje osovine najnovijoj generaciji 911-ce garantira maksimalnu dinamiku na raznim tipovima površina i u raznim vremenskim uvjetima.

Porsche 911 Carrera 4 Coupe s izlaznom snagom od 350 KS od nule do stotke ubrzava za 4.5 sekundi dok Cabriolet isto ubrzanje postiže za 4.7 sekundi. Coupe doseže maksimalnu brzinu do 285 km/h dok je kod Cabrioleta krajnja granica 282 km/h.

I Coupe i Cabriolet inačica 911 Carrera 4S modela pod poklopcem imaju 3.8-litreni, stražnje smješteni, boxer motor koji dostavlja 400 KS, što omogućava ubrzanje od nule do 100 km/h za 4.1 sekundu (za Cabriolet doduše 4.3 sekunde) te maksimalnu brzinu od 299 km/h.

 

►►►   Shelby GT500 SS (galerija fotografija)
Za modelsku godinu 2013., Shelby American uzeo je serijski Ford GT500 i odveo ga na novu razinu performansi s novim opcionalnim dodacima i stilskim elementima. Serijski model dolazi sa 662 KS a opcionalno se može naručiti s čak 850 KS (ugradnjom Shelby / Ford Racing Whipple ili Kenne Bell superpunjača).

Po prvi put u povijesti Shelby American nuditi će mogućnost ugradnje proširenja samo za stražnji kraj a i paket za prednji i stražnji kraj, tzv, ''wide body'' što smo mogli vidjeti na Carroll Shelby Tribute modelu koji su razvili Ford i Shelby American i predstavili u Montereyu.

Osim povečanja snage Shelby je ugradio i novi dorađen ovjes, nove Shelby 20-inčne naplatke i performansne gume, Shelby / Borla ispušni sustav, kovane Shelby / Wildwood kočnice s 6-klipnim kliještima sprijeda i 4-klipnim kliještima straga i poprečno bušenim / ventiliranim diskovima te otvore za zrak za hlađenje prednjih kočnica.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Klikom na svako ime automobila možete pristupiti izvornom članku kao i velikim fotogalerijama. Nadamo se da ste uživali u ovom kratkom pregledu koji smo vam pružili želeći se prisjetiti još jednom svih performansnih ljepotana koji su obilježili ovu godinu.

Iako recesijska vremena ozbiljno utječu na našu kupovnu moć te će rijetko tko imati priliku kupiti jedan od ovih automobila, možemo barem uživati u lijepom pogledu!