Obavijesti Video Pretražite Navigacija

BMW izbacio novi M6 sa bi-turbo motorom

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Bavarski proizvođač predstavio je treću generaciju BMW M6 modela koji će biti ponuđen u coupe i kabriolet karoserijskoj formi sa novim bi-turbo motorom i 560 KS.

Legendarni M6 vraća se nakon dvogodišnje stanke još snažniji, još dinamičniji, luksuzniji i učinkovitiji nego ikada prije. Otkad se prva ''M6'' oznaka našla na poklopcu prtljažnika još 1987. godine, ovaj legendarni model primjer je vrhunskog luksuza i praktične svakodnevne upotrebe u s performansama čistokrvnog superautomobila.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži? Slika nije dostupna Volvo Sport P1900 Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?

Poput svog većeg brata s četvero vrata, modela M5, novi M6 modeli su visoko-performansni sportski automobili čiji je iznimno dinamičan vozni potencijal dostojan upotrebe na trkaćim stazama. Istovremeno, M6 postavlja nove standarde u pogledu udobnosti, inovativnih funkcija i učinkovite potrošnje što ga čini pogodnim i za svakodnevnu vožnju.

S ciljem postizanja ovakvih visokih performansi, Bavarci su pod poklopac BMW M6 coupe i kabriolet inačice smjestili najjači motor ikada ugrađen u jedan serijski model iz BMW M GmbH-a, a isti dolazi uparen sa 7-stupanjskim M-DCT mjenjačem s visokim okretnim momentom. Inovativan Active M diferencijal koji optimizira raspodjelu snage između stražnjih kotača također je dio ovog pogonskog sklopa koji u kombinaciji s opsežnije poboljšanom šasijom i ovjesom osigurava da se sva ta snaga u potpunosti prenese na površinu. Glasine kruže da Bavarci razmišljaju i o opcionalnom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču iako ta informacija još nije potvrđena.

Novi motor s BMW-ovom M Twin Power Turbo tehnologijom karakterizira trenutačan odaziv gasa, linearno dostavljanje snage i neuobičajeno visoka i ravna krivulja okretnog momenta. Kao rezultat toga, novi V8 proizvodi oko 10 % više snage od V10 motora koji je pokretao prethodne generacije M-ovih modela, dok je okretni moment povećan za više od 30 %. U isto vrijeme, potrošnja goriva i emisija CO2 trebale bi biti smanjene za otprilike 30 %.

Da bi se postigli ovakvi rezultati, inženjeri u BMW M odjelu za bazu su uzeli već iskušani BMW M V8 motor koji se nalazi pod poklopcem modela kao što su BMW X5 M i X6 M (tvorničke oznake S63) te su ga dodatno doradili za njegov novi radni zadatak u najnovijim M5 i M6 modelima. Novi, poboljšani V8 nosi tvorničku oznaku S63Tü a svojom specifičnom novom konfiguracijom čiji je rezultat visoki okretni moment donosi sasvim novi intenzitet i snagu po kojima su M automobili općenito poznati.

Ovaj 4.4-litreni motor tako dostavlja ukupno 560 KS dostupnih u rasponu od 5.750 do 7.000 o/min (za razliku od 555 KS pri 6.000 o/min kod izvornog S63 motora) dok je maksimalan okretni moment 680 Nm a isti je dostupan u rasponu od 1.500 do 5.750 o/min. Blokada je sada na 7.200 o/min (što je 200 okretaja u minuti više od S63 motora). Raspon okretnog momenta koji nudi iznimno dinamično ubrzanje i maksimalnu snagu, stoga je tri puta širi od onoga kod V10 motora u prethodnoj generaciji M6 modela.

Trenutačno dostavljanje snage omogućava novom M6 da do stotke ubrza za 4.2 sekunde u coupe inačici te 4.3 sekunde kod kabrioleta. Za ubrzanje od 0-200 km/h potrebno je tek 12.6 sekundi (coupe), tj. 13.1 sekundi (kabriolet). Maksimalna brzina kod obje inačice elektronički je ograničena na 250 km/h.

M TwinPower tehnologija nove V8-ice također uključuje i BMW-ov Double VANOS 1, varijabilni sustav rada ventila koji optimizira učinkovitost motora i proizvodi visoki okretni moment pri nižim okretajima. K tomu, uljna pumpa s kontrolnim sustavom i niz drugih EfficientDynamics elemenata doprinose još većem stupnju učinkovitosti. Novi BMW M6 tako ima sustav regenerativnog kočenja i automatsku Start/Stop funkciju.

Jednako visoko-performansni kočioni sustav novog BMW M6 garantira nevjerojatnu kočionu moć koja je u skladu s cjelokupnim performansnim potencijalom automobila. Uobičajeni BMW M kočioni diskovi dodatno su poboljšani za novi M6. Ovi kočioni diskovi mjere 400mm u promjeru na prednjim kotačima i 396mm na stražnjim kotačima. Šesteroklipna kočiona kliješta radijalno su pričvršćena na ležaj klipa i obijana su u metalik tamno plavu boju kao i M logo. Kompletan kočioni sustav inženjeri su temeljito testirali vezano za njegove performanse, stupanj trošenja i vozačev osjećaj prilikom pritiskanja kočnice.

Novi BMW M6 coupe i kabriolet biti će prvi automobili u povijesti BMW M-a koji će na tržištu biti ponuđeni s opcionalnim M karbon-keramičkim kočnicama (u kombinaciji s 20-inčnim M ultra-lakim alu naplatcima od srpnja 2012.). Spomenute kočnice nemaju premca i dovode zaustavnu moć automobila do novih razina, što je posebno uočljivo u dinamičnijim voznim situacijama poput onih na trkaćoj stazi. Kočioni diskovi promjera 410mm sprijeda i 396mm straga izrađeni su od spoja karbona i keramike te stoga imaju još veću otpornost na toplinu dok istovremeno donose smanjenje mase. Točnije, ove karbon-keramičke kočnice iz M odjela čak su 19.4 kg lakše od standardnih kočnica, a ovaj inovativan materijal također je iznimno otporan na trošenje pri čemu je vijek trajanja ovakvih kočnica puno duži od njegovih konvencionalnih ekvivalenata.

Standardna kombinacija kotača i guma kod novog M6 uključivati će 19-inčne M ultra-lake naplatke omotane visoko-performansnim ljetnim 265/40 R19 gumama sprijeda i 295/35 R19 gumama straga. Kovani 20-inčni ultra-laki naplatci biti će ponuđeni na popisu dodatne opreme.

Još jedan element na popisu dodatne opreme su i adaptivna LED prednja svjetla koja se mogu naručiti s obje karoserijske izvedbe, a ista će dodatno istaknuti prepoznatljiv izgled dvojnih okruglih svjetala. Indikatori za promjenu smjera koji su također izvedeni u vodoravno položenim LED-icama ugrađeni su u kućište prednjih svjetlosnih sklopova, točno ispod velikih glavnih krugova.

Poznati sportski karakter BMW-ovih automobila s oznakom M također je vidljiv i po nekim vanjskim estetskim elementima. Prednji branici udomljuju prepoznatljive M rešetke a njihov trodimenzionalni oblik, široki kromirani okviri i tanke šipke koje nose M logo, daju prednjem kraju automobila duboko-usađen pogled. U skladu s proširenim lukovima kotača i karakterne linije automobila oko škrgi također su dodatno istaknute. Upečatljivi nabori na bočnim pragovima koji su svojim dizajnom specifični za ovaj model svojim uzlaznim položajem skreću pažnju na stražnje kotače.

Istovremeno elegantan i agresivan izgled novog BMW M6 kabrioleta dodatno karakterizira potporna arhitektura visoko-kvalitetnog mekog krova. Nosač krova koji se proteže prema stražnjem kraju automobila dizajniran je način da dodatno naglašava dinamično nakošenu siluetu kabrioleta. Grijano, okomito postavljeno, stražnje staklo iza stražnjih sjedala uvlači se neovisno o samom mekom krovu. Automatiziran proces izvlačenja i uvlačenja krova može se aktivirati u stanju mirovanja ali i u vožnji pri brzinama do 40 km/h. Standardni ComfortAccess sustav omogućava da se krov otvori ili zatvori pritiskom gumba na ključu automobila. Za otvaranje krova potrebno je 19 sekundi dok je za njegovo ponovno zatvaranje potrebno 24 sekunde.

Unutrašnjost novog BMW M6 modela primjer je harmonične ravnoteže sportskog karaktera automobila svojim dizajnom kokpita koji je položajem orijentiran ka vozaču, i elegantne i luksuzne prirode BMW-ove serije 6 koja se očituje u prostranom interijeru opremljenom vrhunskim materijalima. M odjel je razvio i nova sportska sjedala, tu su zatim i nove Merino kožne presvlake, bočni pragovi s oznakom M6 te ekskluzivni detalji od karbona. Sve prethodno spomenuto dio je standardne opreme kao i iDrive sustav koji radi u kombinaciji s 10.2-inčnim ekranom. Ekran je središnje postavljen a kao i kontrole na središnjem dijelu instrumentne ploče, lagano je zaokrenut prema vozaču.

Na lijevom kraku upravljača, vozač ima dva M Drive gumba koja se koriste za uključivanje unaprijed određenih podešenja automobila. Na primjer, vozač može spremiti sportsku konfiguraciju na M1 gumb a konfiguraciju za trkaću stazu (u kojoj su uglavnom svi pomoćni sustavi ugašeni) na M2 gumb. Odabrano podešenje deaktivira se ponovnim pritiskom istog gumba ili pritiskom drugog M Drive gumba. Kada se automobil ponovno upali, sustav se vraća na izvornu konfiguraciju te je pritom maksimalno usmjeren na učinkovitu potrošnju i udobnost u vožnji.

Gore spomenuti M Drive sustav kod novog BMW M6 omogućava vozaču da podesi čak šest različitih parametara: rad kontrolne jedinice motora, odaziv Servotronic upravljačkog sustava, M DCT program promjena brzina, DSC, odaziv DDC sustava i podatke koji se prikazuju na Head-Up Displayu. Željena podešenja mogu se odabrati u svim mogućim kombinacijama preko iDrive menija ili korištenjem M Drive gumba na središnjem grebenu a iste se sprema u memoriju pritiskom i držanjem na nekoliko sekundi jednog od dva M Drive gumba. Iz sigurnosnih razloga, podešenje koje uključuje MDM način rada ili ''DSC Off'' zahtijeva dodatno odobrenje od vozača.

Prodaja novog M6 modela kreće od lipnja s kabrioletom kao početnim modelom dok coupe stiže kasnije tijekom ljeta. Nama izgleda fenomenalno ali nam je ipak jako žao starog dobrog V10 motora!
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene