Renault je na ovogodišnjem 71. Monaco Grand Prixu predstavio svoj novi Twin'Run koncept kojime tvrtka želi istaknuti svoju strast za automobilističkim utrkama ali i pokazati kupcima kako bi mogla izgledati nova generacija Twingo modela.


Novi konceptni automobil odiše sportskim duhom brenda i Renaultovom strašću za automobilističkim sportom koji je i svojevrsni 'hommage' legendarnom R5 Turbo modelu i Cliu V6.

Vezani članci Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Poput svog brata blizanca, Twin'Z modela, i Twin'Run je moderna i zaigrana interpretacija malog gradskog automobila. Oba konceptna automobila prikazuju petu fazu Renaultove dizajnerske strategije koja se temelji na glavnim fazama čovjekova života. Svaki na svoj način predstavlja fazu ''Igre'' i demonstrira personalizacijske mogućnosti gradskog automobila u potpunosti u skladu s vremenom u kojem živimo.

Twin'Run je na Monaco Grand Prixu odvozio svoje prve krugove pred morem gledatelja poznate utrke a legendarna staza pokazala se idealnim mjestom za predstavljanje konceptnog automobila. Twin'Run je sportski automobil izvana i iznutra kojime Renault želi istaknuti svoju strast za automobilističkim utrkama i na neki način nastaviti tamo gdje su poznati R5 Turbo i Clio V6 modeli stali.

Gledatelji Monaco Grand Prixa tako su mogli vidjeti tri trkaća u akciji u utrci organiziranoj u čast Renaultove povijesti u automobilističkom sportu. Twin'Run je poveo s Carlosom Tavaresom za upravljačem, inače operativnim direktorom brenda, koga su u stopu pratili Clio V6 kojime je upravljao vozač Formule 1 Charles Pic, te Maxi 5 Turbo kojeg je vozio slavni vozač Jean Ragnotti.

Plava boja karoserije Twin'Run koncepta komplementirana je upečatljivim grafičkim linijama koje se protežu bokovima vozila u kontrastnoj crvenoj boji koja je primijenjena i na kućišta retrovizora te mnoge druge površine. Dvije crvene trake protežu se i krovištem malog trkaća.

Broj 5 na vratima trebao bi podsjećati na R5 Turbo model, legendarni rally automobil iz 80-ih godina. Tu je i mnoštvo drugih detalja koji podsjećaju na legendarnog prethodnika uključujući i dizajn prednjih svjetlosnih sklopova i velikodušno dimenzioniranih bokova na stražnjem kraju. Četiri dodatna svjetlosna sklopa vrlo ravne površine na prednjem kraju izvedena su u LED tehnologiji a trebala bi predstavljati modernu iteraciju svjetala korištenih u noćnim rally utrkama. Potpuno podesiv način rada svjetala kontrolira se putem sustava u unutrašnjosti automobila. Razvoj ovog sustava bio je velik izazov za dizajnere obzirom da su morali osigurati vrlo snažan izvor svjetla iz lampi koje su duboke tek 25 mm.

Twin'Run koncept razvijen je u suradnji s tvrkom Tork Engineering/Poclain Vehicules, francuskom tvrtkom specijaliziranom za doradu šasija za natjecanja. Koceptni automobil tako je istinski trkač koji se okoristio svom stručnošću Renaulta stečenom dugogodišnjim sudjelovanjem u profesionalnom automobilističkom sportu. Karoserija izrađena od kompozitnih materijala prekriva tzv. 'multi-tube' čeličnu šasiju u kojoj leži središnje smješten motor iz Megane Trophy modela.

Twin'Run je opremljen V4Y motorom Renault-Nissan alijanse koji se inače koristi za Laguna, Espace i Latitude modele ali se također koristi i u natjecanjima pod poklopcem Megane Trophyja. Položen uzdužno ispred srednjeg dijela stražnje osovine, V6 motor zapremnine 3.498 cc dostavlja 320 KS pri 6.800 o/min i maksimalan okretni moment od 380 Nm dostupan pri 4.850 o/min.

Uz masu od samo 975 kg ova beštija ubrzava do 100 km/h za samo 4,5 sekunde uz maksimalnu brzinu od 250 km/h.

V6 jedinica uparena je sa SADEV 6-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem s diferencijalom s ograničenim proklizavanjem koji dodatno unapređuje stabilnost i trakciju Twin'Run koncepta u zavojima. Dupla metalna spojka također je proizvod posuđen iz profesionalnih utrka.

Usisnici zraka postavljeni su lijevo i desno, neposredno ispred lukova stražnjih kotača a otvori za zrak nalaze se i na stražnjem kraju ispod stražnjih svjetlosnih sklopova. Dotok hladnog zraka važan je za hlađenje motora te tako kod Twin'Run koncepta svi ovi otvori maksimalno ispunjavaju svoju ulogu.

Da bi osigurali optimalnu raspodjelu mase unatoč arhitekturi srednje smještenog motora, razne komponente su ugrađene ispod poklopca motora poput recimo spremnika za gorivo, hladnjaka i hidrauličkog sstava. Konceptni automobil tako je postigao dobru ravnotežu s raspodjelom mase od 43/57.

Karoserija je izrađena od kompozita stakla i poliestera što je još jedan element proizašao iz automobilističkog sporta. Prednji spojler, krovište, stražnji otvori i lukovi kotača izrađeni su od karbona. Specifična arhitektura Twin'Run koncepta odgovorna je za podizanje automobila pri višim brzinama te su inženjeri tako morali posvetiti posebnu pažnju aerodinamičkim karakteristikama. Posebnim aerodinamičkim elementima zrak se usmjerava ispod automobila dok fiksno krilo na stražnjem kraju dodatno povećava potisnu silu i poboljšava aerodinamiku pri višim brzinama.

Twin'Run u skladu sa svojim trkaćim karakterom u unutrašnjosti je tipično sportski brutalan i škrt. Tubularna šasija i SPARCO sjedala opremljena trkaćim sigurnosnim pojasom. Ipak, iako suštinski trkaći interijer više je nego što bi očekivali od tipičnog trkaćeg automobila. Sve izgleda naglašeno na n-tu potenciju.

Paneli vrata i komandna ploča presvučeni su u crno-crvenu brušenu kožu koja izgleda poput Alcantare. Školjkasta sjedala presvučena Alcantarom izvedena su u tri različite nijanse i nose Twin'Run potpis.

►►►   Kako se Megane RS Trophy nosi sa novom Astrom OPC i Focusom ST

Vozač uživa u sportskom upravljaču i ručici sekvencijalnog mjenjača koji je postavljen visoko za lakše i brže mijenjanje brzina. Ručna kočnica postavljena je na istoj visini kao i ručica mjenjača i na veselje svih ljubitelja dinamične vožnje omogućava rotaciju od 360 stupnjeva bez kapi znoja.

Na bijeloj lakiranoj konzoli nalaze se mjerni instrumenti koji su svojim izgledom i funkcijama primarno posvećeni vožnji kao što i priliči sportskom automobilu. Twin'Run u unutrašnjosti ima 5.5-inčni LCD ekran smješten odmah iza upravljača a crveno-plavi ekran prikazuje brzinu vozila, podatke o stupnjevima prijenosa i radu motora kao i pritisak goriva, spojke i ulja.

Dva crvena instrumenta sa središnje pozicioniranim iglama prikazuju temperaturu ulja i vode što je još jedan u nizu podsjetnika na legendarni R5 Turbo.

Za kraj, uživajte u video i foto galeriji ovog ludog 'Twinga' od 320 konja!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju