Taj svojevrsni elektro - benzinski CRX bio je prvi hibrid prodan na američkom tržištu. Tipične vanjske linije s dvodijelnim zadnjim vjetrobranom karakteristike su druge generacije Hondine jurilice pa je priče o kopiranju bolje zaboraviti. Drugi dizajnerski izvor iz vlastitog dvorišta je FCX Clarity, automobil koji se koristi tehnologijom gorivih ćelija, i predstavlja Hondinu viziju ostvarive nulte emisije.
Sam pogon novog Insighta sastoji se od 1.3 litrenog 'i-VTEC' benzinca, potpomognutog usavršenim IMA, odnosno 'inetgrated motor assist', sistemom. I benzinac i IMA sistem su unaprijeđeni u odnosu na Civic Hybrid. Zanimljivo je da elektromotor ima manje konja nego kod Civica, umjesto 20 sada ima 14, ali je postignuta manja težina, što je rezultiralo manjom potrošnjom. 4,4 litre na 100 kilometara uz ekološki podatak vrijedan divljenja - svega 101 g/km CO2.
Pročitajte i ovo
CR-Z s turbo punjačem
Napokon prava verzija Honde u dolasku
Novi Insight
Nesvakidašnji automobil agresivnog dizajna
Vožnja isključivo na struju, moguća je pri manjim brzinama, ali je ipak glavna uloga IMA sistema podrška benzincu. Dio tog naprednog sklopa je i inteligentna pogonska jedinica koja energiju kočenja apsorbira i pretvara u dodatni okretni moment kada je potrebno ubrzanje.
IMA kontrolira i deaktiviranje pojedinih cilindara benzinskog motora pri usporavanju, odnosno potpuno gašenje kada se automobil zaustavi. Isti sada ima dvije svjećice po cilindru i smanjeno mu je unutarnje trenje. Umjesto tri moda VTEC sustav sada ima dva - normalni i nulti - kada je Insight pogonjen samo elektromotorom. Razvija 88 konja, a s pridodanom snagom iz elektromotora ona raste na 98, što je dovoljno za pristojne performanse uz malu potrošnju.
Maloj potrošnji doprinosi i elektronički kontrolirani CVT mjenjač koji uvijek bira optimalan prijenosni odnos, a pod kontrolom su i papučica gasa i svi dijelovi pogonske grupe. Ta se elektronička kontrola može uključiti pritiskom na gumb ECON kada Insight postaje malo tromiji, ali se pozitivni učinci odmah vide na potrošnji.
Ovaj, u biti jednostavniji pristup hibridnom pogonu, kada elektromotor samo asistira motoru s unutarnjim sagorijevanjem, ima prednost koja se danas ne smije zanemariti - cijenu. Insight bi trebao koštati u jeftinijoj verziji oko 20.000 eura, što je osjetno manje od glavnog konkurenta, pa bi Honda mogla postati glavni igrač na tržištu hibrida. Ono najbitnije imaju - dobar proizvod za korektnu cijenu.
Više doznajte u priloženom videu emisije Automotiv koja se na Novoj TV emitira nedjeljom u jutarnjem terminu.