Zrće, najveća turistička ljetna atrakcija u Hrvatskoj, jedno je od omiljenih mjesta za tulumarenje domaće, ali i strane publike.
Pročitajte i ovo
ZIMSKI TURIZAM
Pripreme za Advent, Čileanka o Hrvatskoj: "Mislim da je jeftinije nego u ostatku Europe"
OD SLJEDEĆEG MJESECA
Postalo je neizdrživo, ulazili su u domove, virili unutra... Zbog njih Južna Koreja uvodi policijski sat
'Zahvaljujući fenomenu i brandu Zrća, Novalja postaje poznata turistička destinacija diljem svijeta, a prepoznata je prije svega kao popularna party destinacija za mlade. Razvijanje party turizma na Zrću iz godine u godinu doprinijelo je značajnom zamahu turizma i svih djelatnosti vezanih za turizam u Novalji. Zahvaljujući poznatim festivalima elektronske glazbe poput Hide outa, Fresh Islanda i Sonusa, Zrće je postala top party destinacija koja se redovito nalazi na listama najpoželjnijih destinacija svijeta za mlade i koja utječe na značajan rast turističkog proizvoda na području Grada Novalje iz godine u godinu', rekla je Marina Šćiran Rizner, direktorica turističke zajednice Grada Novalje.
Klub Kalypso prvi je osamdesetih godina pokrenuo priču na Zrću, a onda su se 2002. priključili Papaya i Aquarius. Internacionalna priča oko Zrća kreće pet godina nakon, uz prvo gostovanje DJ Tiësta koji je tad bio broj jedan u svijetu. S njim su počele dolaziti i druge zvijezde i Zrće je postalo svjetska atrakcija poznata svima.
'Razvojem fenomena Zrće došlo je do značajnijeg porasta turističkog prometa u posljednjih desetak godina i to po prosječnoj godišnjoj stopi od 8 %. U 2002. godini zabilježeno je 70.000 dolazaka turista i 500.000 noćenja. Dok je za promatrano razdoblje u 2015. godini taj broj utrostručen sa registriranih 210.000 dolazaka turista i ostvarenih 1,373.000 noćenja', kažu u Turističkoj zajednici grada Novalje.
Iako je Hrvatska mala zemlja, dobar glas daleko se čuje pa tako u Lijepu Našu dolaze ljudi iz cijelog svijeta.
'Posjetitelji dolaze iz cijelog svijeta, no određeni festivali privlače targetirana tržišta, što znači da za vrijeme Hide out festivala 90% turista dolazi sa područje Velike Britanije tj. Engleske. Ove godine za vrijeme festivala bilo je oko 13.000 Engleza dok preostali festivali privlače mlade iz Njemačke, Austrije, Italije, Francuske, Nizozemske, Poljske, Češke, Slovačke, Australije, Kanade, Brazila te ostalih zemalja svijeta', rekla je Marina Šćiran Rizner.
Upravo to pridonijelo je statusu koje Zrće ima danas.
'Zrće je uz razvikane destinacije poput Ibize, Mallorce, MIamia sigurno u top pet svjetskih destinacija za mlade, za festivale, za odmor i zabavu te je prepoznato svugdje u svijetu', objasnio je Adnan Mehmedović, jedan od organizatora Fresh Island Festivala.
Šarmantnost Paga i nekomercijalnost lokacije prednosti su koje nudi Zrće.
'Ljudi ponekad više cijene neka basic mjesta nego neke velike i komercijalne stvari i upravo je to naša prednost', dodaje Adnan.
Novo uređenje plaže, infrastrukturne promjene, noviteti koji tek dolaze u budućnosti i mnoge druge promjene najavljuju iz organizacije Fresh Island Festivala pa nema brige da će i sljedeće godine biti turista koji će na ljeto pohrliti u Hrvatsku.