Vremenski uvjeti daleko su od zime, ali što se prometa tiče, vrijeme je za zimske gume. Zakonski su obvezne od srijede, ali od mogućih kazni bitnija je sigurnost.
"Zaustavni put ljetne i zimske gume može biti i do 50 metara kraći u korist zimske gume. Ona je prilagođena za zimske uvjete i kao takva ne troši se pretjerano, dok ljetna nije i ne funkcionira kao zimska. Pogrešno je jednu koristiti u drugim uvjetima, odnosno u onima kojima nije namijenjena", objasnio je Kristijan Tićak, glavni urednik portala za automobile.
Pogrešno, opasno, ali i kažnjivo.
Pročitajte i ovo
Jedna osoba poginula
FOTO Objavljeni detalji strašne nesreće u Karlovcu: "Policajac je naletio na pješaka i napravio salto. Vidjela sam motor u zraku"
"Kazne su propisane zakonom o sigurnost cestovnog prometa i one za vozače iznose 130 eura. Pod samom zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume ili ljetne gume s minimalnom dubinom utora od četiri milimetra i lancima za snijeg ili uređajima koji povećavaju prianjanje između kotača i podloge po kojoj se vozilo kreće", poručio je Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.
Statistika ukazuje na trend povećanja broja vozila koja zbog guma ne prolaze tehnički pregled.
"Primijetili smo u posljednjih 12 mjeseci da je ipak utvrđeno oko 55 tisuća vozila kojima su pneumatici potrošeni ili oštećeni, a zanimljivije je da je na više od 90 tisuća vozila primijećeno da su pneumatici blizu granice trošenja, za što se radi bilješka i vlasnik vozila se upozorava", istaknuo je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.
Dok će prvih dana primjene na gradskim područjima policija možda i zažmiriti na ljetne gume, izlazak na autocestu nikako se ne preporučuje, prvenstveno zbog sigurnosti.
"Upravo na zimskim dionicama javnih cesta u Hrvatskoj, oni najfrekventnija autocesta A1 od Lučkog prema Maslenici, cijela autocesta A3 Bregana - Lipovac, autoceste A2, A4 i Istarski ipsilon", rekla je Irena Belamarić iz HAK-a.
Ove se godine inflacija odrazila i na cijenu guma, no kad je prometna sigurnost u pitanju, ne treba štedjeti.
"Zaista, vulkanizeri ovih dana imaju pune ruke posla, mogli bi raditi od 0 do 24 da to fizički mogu izdržati", izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV Ivan Čorkalo.
"Ljudi inače dolaze u zadnji čas, a ove godine pogotovo jer smo imali dosta toplu kasnu jesen, tako da su se svi sjetili tek nakon prvog. Idući je slobodni termin tek za tjedan dana tako da vremena baš nemamo", kazao je Bruno Dušanek, vulkanizer.
Pročitajte i ovo
Imaš pravo, ostvari ga
Izgubila vam se pošiljka, saznajte što sve možete napraviti kako biste se zaštitili
"Pa, više nemamo baš toliko snijega, ali i dalje ispod deset stupnjeva zimska guma puno bolje drži cestu nego ljetna, tako da bez obzira na padaline koje nemamo više toliko često i zbog temperature bolje je imati zimske gume", upozorio je Dušanek i dodao da je potrebno 15 do 30 minuta da bi zamijenio gume na automobilu, ali i da sve ovisi o dijelu dana i gužvi.
"Mi radimo isključivo na narudžbu, tako nam je puno jednostavnije zbog organizacije, da ljudi ne čekaju po dva sata, ali uvijek se dogodi da netko mora na put pa dođe na vrata i kuca", istaknuo je vulkanizer.
"Ako imate neku Corsu i idete samo kuća - posao, onda možete i s cjelogodišnjim. Međutim, za bilo koji jači auto za duže relacije, za autoput, uvijek se preporučuje mijenjati ljetne i zimske gume", ispričao je Dušanek.
Ako se redovito mijenjaju, gume mogu potrajati godinama.
"Ovisno o kvaliteti gume. Kod marki uglavnom vrijedi pravilo koliko para toliko muzike, tu i tamo ima nekih izuzetaka, ali između tri do sedam-osam godina", rekao je Dušanek.
"Dakle 15. 11. zakonski je rok kada se ljetne gume moraju promijeniti i koristiti zimske i zato – oprez svima", zaključio je Čorkalo.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.