Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Imaš pravo, ostvari ga

Izgubila vam se pošiljka, saznajte što sve možete napraviti kako biste se zaštitili

Ilustracija
Ilustracija Foto: Unsplash
Poštom ste poslali pošiljku i ona je izgubljena ili uništena. Otkrivamo što morate napraviti.

Bliži se vrijeme božićnih blagdana kada one najmilije, koji su daleko od nas želimo razveseliti nekim sitnicama pa im šaljemo pošiljke. I sami u to vrijeme češće naručujemo robu putem web shopova i očekujemo je s nestrpljenjem. 

No, nekada ne ide sve po planu i pošiljka se može izgubiti. Otkrivamo vam što trebate napraviti u tom slučaju.

Korisnik poštanskih usluga može podnijeti pisani prigovor davatelju poštanskih usluga u slučaju gubitka pošiljke, kada davatelj poštanskih usluga nije obavio uslugu ili je nije obavio u cijelosti ili je došlo do prekoračenje roka za uručenje pošiljke. Isto tako prigovor može napisati i ako je pošiljka oštećena ili nedostaje dio poštanske pošiljke.

Prigovor se podnosi u roku od tri mjeseca od dana predaje poštanske pošiljke u unutarnjem prometu, odnosno u roku od šest mjeseci u međunarodnom prometu.

Pročitajte i ovo Zoran Milanović Aktualne teme Milanović: "Banožić je bio tamo gdje nije smio biti"

Pročitajte i ovo Navijači - 2 grčki mediji DNK ubijenog navijača pronađen na nožu jednog od uhićenih Grka: Hoće li BBB-ovce pustiti iz zatvora?

Za slučaj oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke prigovor se podnosi odmah po uručenju. Iznimno nakon uručenja može se podnositi samo ako primatelj priloži dokaz da oštećenje ili umanjenje nije nastalo nakon uručenja.

HAKOM rješava sporove između davatelja i korisnika poštanskih usluga isključivo nakon dovršenog postupka rješavanja prigovora kod davatelja poštanske usluge.

Znači smatrate li da pošiljka nije uručena primatelju ili je izgubljena, da je uručena sa zakašnjenjem ili da nije uručena u stanju u kakvom je predana, odnosno, ako smatrate da su vam povrijeđena prava propisana Zakonom o poštanskim uslugama, možete pokrenuti postupak rješavanja prigovora.

Pročitajte i ovo Andrej Plenković i Ivan Anušić - 3 Banski dvori Plenković potvrdio da će novi ministar biti Anušić, okrznuo i Milanovića: "Na najvulgarniji način vrijeđao je mene i Banožića"

Nakon rješenja prigovora davatelja poštanskih usluga u prvom stupnju i rješenja pritužbe Povjerenstva za pritužbe potrošača pri davatelju poštanskih usluga u drugom stupnju, ukoliko niste zadovoljni možete u roku od 30 dana HAKOM-u podnijeti zahtjev za rješavanjem spora.

HAKOM sporove rješava bez provođenja usmene rasprave, na temelju prijedloga Povjerenstva za zaštitu prava korisnika usluga, savjetodavnog tijela osnivanog pri HAKOM-u prema posebnom zakonu kojim je uređena zaštita potrošača, a u čijem radu sudjeluju i predstavnici udruga za zaštitu potrošača.

Naknada štete

Naknada štete u unutarnjem i međunarodnom prometu uređena je člankom 57. Zakona o poštanskim uslugama.

Pročitajte i ovo Za djecu u Gazi nema djetinjstva - 6 Pakao u pojasu Gaze Za njih nema djetinjstva: Čupaju si kosu, grebu se do krvi, imaju napadaje panike i rane znakove PTSP-a, prestravljena su

Davatelj poštanskih usluga obvezan je pošiljatelju ili drugoj ovlaštenoj osobi isplatiti za pošiljke u unutarnjem prometu sljedeću naknadu štete:

1. za gubitak, potpuno oštećenje ili umanjenje sadržaja:

preporučene pošiljke – u visini peterostrukog iznosa naplaćene cijene poštanske usluge,
pošiljke s označenom vrijednosti – u visini iznosa označene vrijednosti;

2. za djelomično oštećenje ili umanjenje sadržaja:

preporučene pošiljke – u iznosu koji odgovara stvarnoj vrijednosti oštećenog ili umanjenog sadržaja pošiljke, ali najviše do peterostrukog iznosa naplaćene cijene poštanske usluge,
pošiljke s označenom vrijednosti – u iznosu koji odgovara stvarnoj vrijednosti oštećenog ili umanjenog sadržaja pošiljke, ali najviše do iznosa označene vrijednosti;

3. za prekoračenje roka prijenosa i uručenja pošiljke – u visini trostrukog iznosa naplaćene cijene poštanske usluge.

Uz navedeno, kada poštanska usluga nije obavljena, davatelj poštanskih usluga obvezan je vratiti naplaćenu cijenu poštanske usluge.

Davatelj poštanskih usluga obvezan je, osim naknade, vratiti i iznos naplaćene cijene poštanske usluge za potraživanje, kao i iznos naplaćene cijene poštanske usluge, pri čemu se ne vraća onaj dio cijene poštanske usluge koji je naplaćen za označenu vrijednost na pošiljkama s označenom vrijednosti.

Osim iznosa naknade štete i vraćanja cijene poštanske usluge, davatelj poštanskih usluga obvezan je pošiljatelju ili drugoj ovlaštenoj osobi isplatiti i zakonske zatezne kamate, računajući od dana podnošenja zahtjeva za naknadu štete.

 

 

 

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene