Google+ društveni projekt omogućava komunikaciju s prijateljima, video razgovore, praćenje sadržaja, razmjenu slika i videozapisa...
Podijelite
Napokon smo i to dočekali – Google je predstavio Google+, 'društveni projekt' s kojim će konkurirati Facebooku i putem kojeg ćemo moći komunicirati s prijateljima, dijeliti sadržaj i obavljati druge društvene aktivnosti.
Iako sve to manje-više nudi i Zuckerbergova društvena mreža, Googleovci su se ovog puta zaista potrudili te ponudili jednostavan, inovativan i lijepo dizajniran proizvod čija je najveća mana upravo to što mora konkurirati Facebooku koji već ima 750 milijuna korisnika.
Google+ sigurno neće 'ubiti' fejs, no prvi su dojmovi vrlo pozitivni te bi u budućnosti mogao privući veliki broj korisnika. Google+ organiziran je u nekoliko kategorija, odnosno sastoji se od nekoliko alata – Circles, Spark,
Hangouts i Mobile.
Krugovi na mreži
U ovoj kompaniji kažu da im je bilo iznimno važno omogućiti s kim ćemo koje stvari dijeliti, tj. omogućavanje stvaranja različitih grupa – odnosno Circlesa poput 'pravih' prijatelja, kolega s posla, obitelji i slično.
Tako će komunikacija s poslovnim kolegama biti vidljiva samo onima u grupi prijatelja s posla, razgovor između članova obitelji ostaje u obiteljskom krugu, a isto je i za sve druge grupe koje korisnici naprave – to će biti mali i zatvoreni krugovi ljudi s privatnim sadržajem koji se neće dijeliti izvan grupe – osim ako to korisnik sam ne želi.
Sljedeća kategorija u ovom projektu jest +Sparks. S obzirom na količinu informacija i sadržaja na internetu danas je gotovo ne moguće pratiti sve što nas zanima pa će putem Sparksa Google to raditi za nas.
Naime, u svom profilu možemo navesti vlastite interese – npr. NBA, biciklizam, moda, hip hop i slično, a Google će nam davati prijedloge tekstova koji su povezani sa sadržajem koji nas zanima tako da ih nećemo morati sami tražiti. Također, ovako ćemo lakše započeti konverzaciju i dijeliti sadržaj s prijateljima koji imaju iste interese.
S obzirom da je namijenjen druženju i povezivanju prijatelja, Google+ omogućuje i video chat – pod kategorijom +Hangout svatko može biti dostupan za (video) razgovor, a u isto vrijeme može razgovarati do čak deset korisnika.
Google+ bit će dostupan i na pametnim telefonima putem posebnih aplikacija za Androide i iOS, a u Googleu kažu da su se posebno orijentirali na opcije poput GPS-a, kamere i poruka, kako bi telefone učinili još 'osobnijima'.
Tako je omogućeno jednostavno uploadanje snimljenog sadržaja (slika i videozapisa) na svoj Google+ račun te njegovo dijeljenje s odabranim osobama. Također, uz konverzaciju s drugim prijateljima uvijek možemo podijeliti i našu lokaciju tako da nam se prijatelji koji su u blizini mogu pridružiti – ili mi njima.
Na mobitelima je dostupna i opcija grupnog chata (+Huddle) koja bi trebala olakšati zajedničko planiranje i dogovore pa umjesto da se šalje mnoštvo mailova i SMS-ova više ljudi, oni se svi skupe na chatu i odmah se dogovore oko svih detalja.
Google+ ili Facebook?
Ono što je za Google+ u budućnosti neizbježno jesu usporedbe s Facebookom – može li konkurirati te hoće li korisnici napustiti fejs na kojem su 'gotovo svi koje poznaju' i početi koristiti Googleov društveni alat na kojem će (barem na početku) biti jako mali broj korisnika.
Ono što je sigurno jest da Google+ neće 'ubiti' Facebook – no to ne znači da niti da je osuđen na propast. Naime, Facebook za mnoge postaje prevelik, ali su toliko navikli na njega i toliko su vezani za njega da ga ne mogu tek tako napustiti. No, kako svaki dan dodajemo nove prijatelje, pratimo sve više stranica, mnogima se fejs pretvara u kaos na kojemu je, pored toliko (bitnih i većinom nebitnih) informacija, sve teže pronaći ono što nas stvarno zanima.
Upravo bi tu mogla biti šansa Googleove društvene mreže, odnosno projekta kako ga sami nazivaju – ponovno okupljanje prijatelja, ali samo onih najbližih te obitelji i poslovnih prijatelja koji će odmah biti podijeljeni u kategorije koje su potpuno odvojene.
Google+ mogao bi postati kutak u kojemu će korisnici moći u miru popričati samo s najboljim i najbližim prijateljima i u kojemu će pratiti samo novosti iz njihovih života, bez kaosa od nekoliko stotina pa i tisuća ljudi s Facebook liste i brojnih linkova.
Kako se sada čini, ovo je prva prava alternativa Zuckerbergerovoj mreži, a kako iza nje stoji Google, kompanija čije je stranice u svibnju posjetilo više od milijardu korisnika, jasno je da ima puno potencijala.
Ipak, trenutno je teško zaključiti koliko je ljudi spremno za 'još jednu' društvenu mrežu koju će morati svaki dan posjećivati i pratiti jer mnogima je Facebook, sa svim svojim manama, ipak sve što im treba. Također, treba se sjetiti i prethodnih Googleovih projekata poput Wavea i Buzza koji su počeli s velikim očekivanjima, a na kraju su se pokazali kao velika razočarenja.
Google+ trenutno je dostupan samo određenom krugu korisnika (za njegovo je korištenje potrebna pozivnica), a nije poznato kada će postati dostupan svima – u Googleu kažu da se ne žure jer žele da, kada konačno bude sasvim gotov, da bude savršen.