Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Češći pregledi

Kampanja 'Posveti se sebi-prekriži rak vrata maternice'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice od 24. do 30. siječnja 2010. tvrtke 'DM - drogerie markt', 'GlaxoSmithKline' i udruga Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice pokrenule su projekt 'Posveti se sebi - prekriži rak vrata maternice'.

Njegova je nakana uvesti organizirane specijalističke ginekološke preglede u bolnice kao ključan korak u prevenciji raka vrata maternice.

Pročitajte i ovo Karcinom mokraćnog mjehura - 2 Najveći trend porasta U Hrvatskoj jako raste smrtnost od jedne vrste karcinoma: "To je igra dokazivanja koliko zapravo želite živjeti" Princeza od Walesa, Catherine Middleton Hvale njezinu hrabrost Britanski mediji u šoku nakon objave o bolesti princeze Kate: "Jednom se mora usredotočiti i na sebe"

Od raka vrata maternice u Hrvatskoj oboli više od 400 žena na godinu, a zbog neredovitih pregleda više od 200 žena ne uspije na vrijeme izbjeći ili pobijediti tu smrtonosnu bolest, priopćili su danas organizatori tog projekta. Oni već četvrtu godinu za redom edukativnim i humanitarno-zdravstvenim aktivnostima podižu svijest građana o važnosti i načinu pravodobna otkrivanja raka vrata maternice.

Ove godine, uz edukativne aktivnosti i besplatna cijepljenja protiv virusa HPV, organizatori će 29. siječnja predsjedniku Hrvatskog sabora Luki Bebiću predati peticiju za uvođenje organiziranih programa prevencije te vrste raka.

Predstojnik za ginekološku onkologiju referentnog centra ministarstva zdravstva za premaligne i maligne lezije vrata maternice prof. dr. Ante Čorušić izjavio je kako je, na osnovi najnovijeg izvješća iz zavoda za javno zdravstvo, za čak 15 posto porastao broj 'papa-obrisaka', a u padu je i smrtnost od te bolesti.

'To je najveća nagrada i motiv za daljnje djelovanje organizatora koji su i ove godine dio projekta 'Posveti se sebi - prekriži rak vrata maternice'', ističe Čorušić.

Uz predaju peticije tijekom kampanje organizirano je besplatno cijepljenje protiv virusa HPV (uzročnika raka vrata maternice) u Zavodu za javno zdravstvo 'Andrija Štampar' za 100 djevojaka od 10 do 25 godina (od 25. do 29. siječnja), besplatni ginekološki pregledi i papa-testovi u Klinici za ženske bolesti KBC-a Zagreb (od 13. do 18. siječnja), edukativna javna tribina u Zavodu za javno zdravstvo 'Andrija Štampar' (25. siječnja) te stručna tribina za farmaceute u Hrvatskom farmaceutskom društvu (28. siječnja).

Organizatori, DM, GSK i Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice, drugu godinu za redom primit će nagradu Europskog parlamenta za najučinkovitiju i najobuhvatniju zdravstvenu kampanju u promicanju prevencije raka vrata maternice u Europi. Priznanje 'Biser mudrosti za prevenciju raka vrata maternice' bit će im uručeno na sastanku na vrhu u Europskom parlamentu 26. i 27. siječnja u Bruxellesu.

Po učestalosti bolesti karcinoma u žena rak vrata maternice treći je u svijetu, a drugi na ljestvici uzročnika smrti žena od karcinoma, odmah nakon raka dojke. (Hina)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene