Brendan Weinhold i Christina Pederson prije četiri godine počeli su eksperimentirati s različitim kondomima, a ubrzo su vidjeli oglas Kalifornijskog vijeća za zdravlje obitelji (CFHC), putem kojeg su tražili parove koji su za novac voljni testirati kontracepciju, piše Guardian.
Pročitajte i ovo
Uzrokuju i pojavu astme
Gotovo svi ih imaju u kuhinji, a odgovorni su za smrt približno 40.000 ljudi godišnje
Pokazalo istraživanje
Pogledajte kako i koliko štede Hrvati: Rezultati su iznenađujući
Nakon korištenja pojedinog kontracepcijskog sredstva, u većini slučajeva to je bio kondom, morali su ispuniti obrasce u kojima otkrivaju niz detalja, a koji su potom upućeni Vijeću. U obrascu su se tako našla pitanja: jesu li oboje prilikom seksa bili trijezni, koji je partner stavio kondom, jesu li osjećali zadovoljstvo tijekom seksa...
Bračni par Christina i Brendan, oboje 33-godišnjaci žive u kući u Los Angelesu. Oni su dio sve brže utrke za bolju kontracepciju 21. stoljeća, koja bi trebala ustanoviti kako će izgledati siguran seks budućnosti.
Ovo su kondomi budućnosti!
Naime, postoje problemi s kondomima: siguran je 98% ukoliko se koristi ispravno, ali je veoma nepopularan te se procjenjuje da ga koristi oko 5% muškaraca u svijetu. A to je fatalna mana u zemljama u razvoju, gdje je velik broj ljudi zaraženo HIV-om.
Kondomi izgledaju, više manje isto kao i prije 120 godina, i treba ima promjena. A upravo na tome radi sve veći broj inovatora.
2013. Bill i Melinda Gates najavili su da će prioritet njihove Fundacije biti inovacije kada su u pitanju kondomi. Ponudili su 100.000 dolara bilo kojem timu s jakim prijedlogom za 'sljedeći generaciju kondoma' koje značajno čuva ili pojačava zadovoljstvo, kako bi se poboljšala njegova primjena. Nakon što su primili 800 prijava, izabrali su 11 i dali im potporu za 2014. godinu, a za daljnje istraživanje bit će imenovano njih još maje, kasnije ove godine.
CFHC je u istraživanje o kondomima uključio parove koji su zajedno šest mjeseci, spolni odnos s eksperimentalnim kondomom, moraju imati tri do osam puta, a potom isti broj puta s placebo kondomom, odnosno običnim kondomom, ali u omotu nekog branda.
Kondome testira i mladi par Amy i Max Hurwitz koji su se upoznali na fakultetu i prijavili za studiju CFHC-a, nakon godinu dana veze. Sada su u braku i nemaju djece. Testirali su više kontracepcijskih sredstava, a najviše im se, kaže svidio ženski kondom.
Ne slažu se oko ultra tankog, poliuretnog kondoma. 'Nije bio grozan, bio bi prihvatljiva opcija. Ali imao je čudnu teksturu', rekao je Max. 'Meni se svidio jer je bio proziran i mogla sam mu vidjeti penis', kaže Amy.
Danny Resnic, jedan od 11 inovatora koje financira Gatesova Fundacija, kaže kako su ga svi pitali, što se uopće može promijeniti na kondomu. 'Nitko nije mogao zamisliti ništa drugo. Svi smo navikli na jedan koncept i nismo ga mijenjali. Ali korisnici traže nešto sigurno, što im u isto vrijeme daje mogućnost da uživaju', kaže Resnic.
'Seksanje s tradicionalnim kondomom je kao da pokušavate okusiti lizaljku s jezikom omotanim folijom. Njegova ideja je da bi kondom trebao imati mnogo više pokretljivosti, neovisno o penisu.
Svaki eksperimentalni kondom mora proći kroz tisuće mehaničkih kopulacija prije nego se smatra dovoljno sigurnim. Ispostavilo se da većina kondoma puca jer je vrh pronašao put spustiti se s jedne strane penisa, sve dok ga pritisak ne razdere.
Velika ideja CFHC-a je da ugradi grafene u kondome, zbog čega bi bili tanji, a jači. 'Tijekom godina istraživanja, naučili smo da nema jedinstvenog rješenja. Neki ljudi vole sa su kondomi prozirni, drugi da su u boji, neki vole da su rebrasti. Postoji mnogo varijacija okusa. Ne znam koje je magično rješenje, ali mislim da ne postoji samo jedno. Veliki je izazov razviti mnogo novih i kreativnih ideja', kazao je jedan istraživač iz CFHC-a.
Iako kreativno imaju svu slobodu, istraživači se, međutim suočavaju sa strogim propisima koje nameću primjerice Europska unija i američka sigurnosna agencija FDA.
Tim sa Cambridgea razmatrao je 18 različitih profilaktičkih koncepta kako bi stvorio 'holističko rješenje za kondom'. Angažirali su i stručnjaka za japanski dizajn temeljen na filozofiji razmatranja emotivnih aspekata proizvoda, a ne samo njihovih funkcija. 'Što god da stvorimo, ne smije biti samo funkcionalno - mora biti i osjetilno. Ne smije biti masno, nauljeno, debelo ili nešto što će uništiti moment', zaključuje tim s Cambridgea.
Za to vrijeme parovi koji testiraju kondome još uvijek traže da im inovatori ponude savršeno rješenje.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook