Imate li tetovažu zbog koje žalite ili neku na koju ste ponosni, pošaljIte nam slike s opisom na moj.report@novatv.hr.
Pročitajte i ovo
sve službe na terenu
Tragedija u Međimurju: Izbio požar u kući, vatrogasci pronašli tijelo
Napuštena
Poljak prijavio nestanak žene, policija pronašla tijelo u okolici Benkovca i otkrila užasan zločin
Citati koji ništa ne znače, imena bivših djevojaka, fraze krivo prevedene sa stranih jezika, nedostatak pokojeg slova u riječi, primjeri su loših tatoo uradaka kojih je sve više.
Američki profesor antropologije, psihologije i povijesti sa Sveučilišta Massachusetts, Kirby Farrell, proveo je istraživanje na temu "Antropologija samopouzdanja i identiteta". Istraživanje je bazirao prvenstveno na tetovažama zbog njihovog značaja kod svakog čovjeka pri pronalasku vlastitog identiteta te osjećaja pripadnosti određenoj skupini, piše portal Vice.
Jon Bon tko? Pogledajte najgluplju tetovažu mjeseca
"Ono po čemu se ljudi razlikuju od ostalih životinja je svijest o budućnosti i smrti. Razlikujemo se po svakodnevnom traženju sebe i svoje pripadnosti. Formirali smo kulture kao obranu od nepripadanja i osjećaja samoće. Kulture su pune vrijednosti koje nam pružaju osjećaj pripadnosti, a s druge strane nam pružaju osjećaj jedinstvenosti i prepoznatljivosti. Mogli bismo zaključiti da su tetovaže kulturni izričaj herojstva i individualnosti", kazao je profesor Farrell.
Razlog zbog kojeg sve veći broj ljudi, bez razmišljanja i bez plana 'kiti' svoje tijelo lošim tetovažama, profesor Farrell vidi u životinjskom porivu da imitiramo ostale jedinke, ne bi li dokazali svoju pripadnost društvu.
Gdje je granica između dokazivanja pripadnosti i težnje za osjećajem individualnosti? Profesor Farrell smatra da iako nam je žalja za individualnošću urođena, ne uspjevamo je ostvariti upravo zbog okoline koja nas zapravo određuje. Koliko god se mi trudili bježati od našeg okruženja i tražili prilike za postati jedinstven, to nam nikako ne polazi za rukom. Osjećaj pripadnosti ipak je više rangiran od osjećaja jedinstvenosti. U društvu ne možemo funkcionirati samostalno.
Diskriminacija tetoviranih: 'Zbog svojih tetovaža ostala sam bez promaknuća'
"Osjećaj individualnosti i afirmacije postiže se samo ako nas okolina takvima doživljava. Zapravo nas okolina i društvo stvaraju. Ne stvaramo svoju individualnost sami. Tetovaže imaju funkciju da nečiju pozornost preusmjerimo na sebe, samim time dobivamo osjećaj da smo posebni, da smo živi, stvarni, pa čak i ako nas te tetovaže svrstavaju u neke podgrupe", rekao je profesor Farrell.
Društvo nas svakodnevno tjera da se borimo za osjećaj jedinstvenosti, a s druge nam strane nameće odgovor na pitanje kako postići jedinstvenost i osjećaj posebnosti. Upravo zbog toga kupujemo najnoviju tehnologiju, automobile i tetoviramo stihove pjesme benda koji se nalazi visoko na ljestvici najboljih u tom trenutku. Svi oni obećavaju nam da ćemo biti posebni.
"Jeste li nasjeli na trik industrije koja zapravo sve pokreće ili ste ostvarili vlastiti identitet ovisi o tome kako se osjećate. Kada tetovirate stih neke pjesme, on vam zasigurno nešto predstavlja. Iza njega se kriju priče i osjećaji poznati samo vama. Kada bismo posali svjesni o tome koliko smo zapravo značajni unutar svemira, zasigurno bi poludjeli. Upravo zbog tog razloga stalno tražimo načine da se izdvojimo iz mase, da postanemo posebni i značajni", kazao je profesor.
FOTO Na leđima istetovirao imena ljudi koji su ga uhvatili i strpali iza rešetaka
Upravo su tetovaže jedan od mehanizama samoobrane kojim pokušavamo ostvariti osjećaj pripadnosti. One su psihološki i umjetnički izraz vrijednosti s kojima se pokušavamo poistovjetiti. Stavljanjem tetovaže, kao vječnog ukrasa na tijelo, dobivamo osjećaj besmrtnosti.
"Nalazimo se u trenutku kada su ljudi 'gladni' samopoštovanja, odobravanja i samopouzdanja to te mjere da poduzimaju bizarne, glupe poteze samo kako bi se osjećali posebnima. Takve stvari daju nam osjećaj vrijednosti i osjećaj da smo živi", zaključio je profesor.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook