Prvo ovogodišnje predavanje slušali su četvrtaši i petaši Osnovne škole Banija u Karlovcu, a do danas je održano već 17 predavanja. U pilot fazi projekta „Ambasadori Čistog podzemlja“ prošle školske godine, uz podršku Lidla su održana predavanja u čak 120 škola za 6000 učenika. Ove godine, Lidl i Zagrebački speleološki savez organiziraju i nagradni natječaj na Facebooku u kojem će osnovne škole imati priliku osvojiti vrijednu donaciju.
Stručnjaci upozoravaju
Težak slučaj trovanja: Umrla jedna osoba, nekoliko ljudi završilo s oštećenjem jetre, među njima i djeca
sramotan incident
Muškarac gazio ruže koje simboliziraju ubijene žene u Hrvatskoj, otkriveno tko je on
Traje potraga
Razbojnik hara Trešnjevkom: U pola sata napao dvojicu muškaraca, a na meti su mu bile ove stvari
Projekt „Ambasadori Čistog podzemlja“ nastavak je postojećeg volonterskog projekta „Čisto podzemlje“ kojeg Zagrebački speleološki savez provodi još od 2015. godine. Lidl Hrvatska i inicijativa Čisto podzemlje su gotovo 5 godina zajedničkim snagama surađivali na čišćenju jama, špilja i rijeka od otpada, a suradnja prošle godine dobila novu dimenziju, budući da su speleolozi iz Čistog podzemlja krenuli u edukaciju učenika osnovnih škola diljem Hrvatske. Cilj novog projekta je educirati učenike osnovnih škola o važnosti zaštite i očuvanja krškog podzemlja. Osim poruka o važnosti očuvanja pitke vode i zaštite krša, djecu se želi potaknuti da budu ambasadori i čuvari prirode koji će u krugu svojih prijatelja te uže i šire obitelji utjecati na sprječavanje daljnjeg onečišćenja jama i špilja diljem Hrvatske.
Prvo ovogodisnje predavanje Ambasadori Cistog podzemlja
(Foto:
PR)
„Sretni smo i ponosni što imamo priliku podržati ovako važan i vrijedan projekt. Suradnja Lidla i Čistog podzemlja posljednjih 5 godina primjer je uspješnog djelovanja i komuniciranja, a dokaz za to su stotine kubika uklonjenog otpada, ali i tisuće djece koja su dobila nova znanja. Vjerujemo da je edukacija osnovnoškolaca o zaštiti prirode i okoliša prvi i pravi korak za bolju i održiviju budućnost“ – poručila je voditeljica CSR-a Lidla Hrvatska Lana Jugo.
Lidlovo društveno-odgovorno poslovanje uključuje i održivost na svim razinama, pa se tako Lidl obvezuje na cilj Net Zero do 2050. godine, na temelju novih ambicioznih klimatskih ciljeva u opskrbnom lancu. Time Lidl ponovno značajno povećava predanost održivom poslovanju i zaštiti klime u okviru svoje međunarodne strategije društveno-odgovornog poslovanja. Lidl u svim zemljama već bilježi značajna smanjenja emisija stakleničkih plinova od 52%, u odnosu na 2019. godinu.
„Prošlogodišnja Iskustva naših speleologa s predavanja u školama su fantastična. Djeca su danas često naši učitelji pa smo uvjereni da će školarci u svojim obiteljima prenijeti poruku o važnosti očuvanja špilja i jama te okoliša općenito. Ove godine planiramo održati edukacije za još veći broj djece diljem Lijepe Naše, a jako se veselimo i nagradnom natječaju za škole. Iz dana u dan vidimo smisao u ovom projektu, ponosni smo na njega i uvjereni da ćemo u skoroj budućnosti zaustaviti novo onečišćenje našeg jedinstvenog podzemlja.“ - izjavio je Ruđer Novak, voditelj inicijative Čisto podzemlje.
Ruder Novak ravnateljica Antonija Mastelic Milanovic Lana Jugo Velimir Ivacic_S
(Foto:
PR)
Nagradni natječaj i vrijedna donacija za pobjednike
Za osnovne škole u kojima su u školskoj godini (2024./2025.) održana predavanja Čistog podzemlja, Lidl Hrvatska i Zagrebački speleološki savez su priredili nagradni natječaj na Facebooku. Za sudjelovanje je potrebno najkasnije do 1. svibnja 2025. poslati rad svog/svojih učenika na temu krškog podzemlja, speleologije ili zaštite okoliša, a rad može biti u obliku crteža, teksta, fotografije ili kratkog video uratka. Najkreativniji učenički rad bit će nagrađen i to na način da će svojoj školi donijeti donaciju u vrijednosti 2000 eura. Rad se šalje Zagrebačkom speleološkom savezu ispunjavanjem web obrasca, a više informacija i obrazac možete pronaći na poveznici.