Stanovnici Pariza izglasali su u nedjelju utrostručenje naknada za parkiranje za glomazna vozila poput sportskih terenaca zbog ekoloških i sigurnosnih razloga.
Policija apelira
Šetali šumom na području Tounja i onda ga ugledali: Odmah su pozvali policiju
Nove prijetnje
Trump zagrmio: "Ne sklope li dogovor, bit će bombardiranja!"
prenapuhane cijene
"Tražio je 360.000 eura, mi ponudili 168 tisuća i kupili": Hrvati otkrili kako spustiti cijenu nekretnine
Pitanje na referendumu bilo je treba li naknade na javnim parkiralištima utrostručiti za glomazna vozila, što znači za sat parkiranja u središtu Pariza 18 eura umjesto sadašnjih 6 eura i na 12 eura umjesto 4 eura u predgrađima.
Viša naknada primjenjivat će se na modele s motornim pogonom i hibridne modele težine veće od 1,6 tona i električne modele težine dvije tone i više.
Oko 1,3 milijuna stanovnika glavnoga grada sudjelovalo je u glasanju pod nazivom "Više ili manje terenaca u Parizu?"
Prema rezultatima, glasanju je pristupilo tek nešto manje od šest posto onih s pravom glasa. Oko 54,5 posto glasalo je za povećanje cijena parkiranja, oko 45,5 posto bilo je protiv poskupljenja.
Argument Grada u korist viših naknada za terenska vozila jest taj da teška vozila povećavaju zagađenje, zauzimaju puno javnog prostora i ugrožavaju sigurnost na cestama. Viša naknada za velika vozila ograničila bi smetnje koje uzrokuju, rekli su iz Grada.
"Ovo bi glasanje trebalo biti poruka proizvođačima automobila. Njihova potraga za profitom, koja se sastoji od namjerne prodaje sve većih, efikasnijih i skupljih vozila, ugrožava ekološku promjenu."
Pročitajte i ovo
Velika promjena
U Njemačkoj počeo važan eksperiment: Svi se nadaju da će njime riješiti kronični nedostatak radne snage
Glasanjem u nedjelju stanovnici glavnoga grada bi mogli smanjiti opterećenje javnih prostora i podržati novi društveni model, smatraju pariške vlasti.
Skuplja naknada primjenjivala bi se na turiste i posjetitelje, no stanovnici, obrtnici i službe za održavanje mogu podnijeti zahtjev za izuzeće. Promjena cijena ne bi obuhvatila privatna parkirališta.
Automobilska udruga kritizirala je gradsko vijeće uoči glasanja.
Gradska bitka s velikim vozilima započela je novom prometnom politikom koju su prije nekoliko godina donijeli socijalistička gradonačelnica Anne Hidalgo i njezina klimatski osviještena gradska vlada.
Pročitajte i ovo
Gospodarenje otpadom
Važna tema i velika rasprava: Što Hrvatska treba - energane ili spalionice?
Na temelju podataka o registraciji, nove bi se naknade primjenjivale na gotovo 900.000 automobila u pariškoj regiji.
Veće naknade za veća vozila također se planiraju u Lyonu, Bordeauxu i Grenobleu.