Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Više od 51 posto Talijana protive se utjecaju Crkve na donošenje zakona koji se odnose na život, moral i seksualnost, obznanjuje list Repubblica, za koji je opširno istraživanje o pitanjima odnosa između društva, vjere i politike provela ustanova Demos


Savjeti Crkve su korisni, ali se nakon toga svatko mora ponašati prema savjesti, osnovno je mišljenje većine Talijana. Prema provedenom ispitivanju, 80 posto Talijana su katolici, ali većina drži kako preporuke Crkve ne moraju biti obvezujuće za donošenje zakona.

Vezani članci Don Ivan Terze Zbog koronavirusa ove će se godine mise održavati drugačije: U Splitu vjernici mogu sve pratiti putem videozida ili virtualnim putem Mons. Zlatko Koren Ove godine slavlje Velikog petka, ali i Uskrsa bit će na drugačiji način: ''Naučili smo koliko nam redovite stvari mnogo znače''

Ispitivanje je znakovito posebno zbog velikih polemika oko pobačaja i eutanazije, do kojih je došlo u sadašnjoj predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore koji će se održati 13. travnja. Giuliano Ferrara, novinar i bivši glasnogovornik čelnika desnog centra Silvija Berlusconija za vrijeme njegove prve vlade 1994., pokrenuo je inicijativu za uvođenje moratorija na pobačaj, po uzoru na moratorij na izvršenje smrtne kazne. Ferrara je osnovao i svoju listu kandidata i ušao je u predizbornu utrku s inicijativom uvođenja restrikcija na zakon o pobačaju, pa i za ukidanje zakona o prekidu trudnoće.

Ispitivanje javnog mnijenja, čije rezultate u ponedjeljak objavljuje Repubblica, pokazuje kako samo 30 posto od ukupnog broja Talijana podržava stroži zakon o pobačaju, a samo njih 41 posto od vjernika koji redovito odlaze u crkvu. Protiv eutanazije je samo 45 posto Talijana, ali se takvu prekidu života protivi 63 posto talijanskih vjernika koji redovito odlaze u crkvu. Poruke Crkve i pape Benedikta XVI. o potrebi zaštite života od začeća do prirodne smrti nisu u potpunosti primljene kod većine Talijana.

Zanimljiv je i podatak kako 55,5 posto ispitanih (u ožujku 2008.) ima povjerenje u Benedikta XVI. dok je u sličnom ispitivanju čak 77,2 posto ispitanih (u travnju 2003.) imalo povjerenje u Ivana Pavla II.