Na 440 stranica posljednjeg i konačnog izvješća istrage o uzroku nesreće i nestanka Boeinga 777 Malaysia Airlinesa na letu MH370 iz Kuala Lumpura za Peking, opisano je sve što je dosad otkriveno o razlozima nestanka tog zrakoplova. Bila je to istraga i potraga koja je trajala dvije godine i koja je koštala 200 milijuna dolara.
Pročitajte i ovo
Nestao na jezeru
Za ocem troje djece tragalo se 54 dana, dignuti dronovi, pozvani ronioci i potražni psi, a onda je uslijedio šok
nove sumnje
Avion s leta MH370 nestao prije gotovo 10 godina: "Vjerujem da cijelo vrijeme tražimo na krivom mjestu"
Sudbonosnog 8. ožujka 2014. godine, Boeing 777 na letu MH370 iz Kuala Lumpura za Peking, skrenuo je s rute i nedugo nakon toga nestao iznad Indijskog oceana. U zrakoplovu je bilo 12 članova posade i 227 putnika. Od tada se zrakoplovu izgubio svaki trag.
U izvješću Australske službe za sigurnost u prijevozu (ATSB) stoji da je nakon skeniranja i pretrage 120.000 kvadratnih kilometara morskog dna, konačno i najvjerojatnije mjesto gdje se nalazi nestali zrakoplov suženo na 25.000 kvadratnih kilometara morskog dna u Indijskom oceanu.
"Razlozi zbog kojeg je izgubljen let MH370 ne mogu se sa sigurnošću utvrditi dok se ne pronađe i sam zrakoplov", zaključak je navedenog izvješća ATSB-a.
"Gotovo je nezamislivo i društveno neprihvatljivo da u modernoj zrakoplovnoj eri s 10 milijuna putnika koji svakodnevno putuju zrakoplovima, veliki komercijalni zrakoplov nestane i da svijet ne može utvrditi što se dogodilo s njim i putnicima u njemu", piše između ostalog u izvješću.
Potraga za MH370 bila je najveća te vrste dosad u svijetu i uključivala je suradnju vlasti iz Kine, Malezije i Australije. Ukupno je pretraženo nekoliko milijuna kvadratnih kilometara kopna te je snimljeno 710.000 kvadratnih kilometara morskog dna u Indijskom oceanu, što je ujedno i najveće hidrografsko istraživanje u povijesti.
"Unatoč tim nevjerojatnim naporima stotina ljudi iz svih dijelova svijeta koji su sudjelovali u potrazi, zrakoplov nije pronađen", piše u izvješću.
Ipak, obzirom da su neki dijelovi Boeinga 777 doplutali čak do otoka Reunion, istočno od Madagaskara u 2015. i 2016. godini, istraga je uspjela izvući neke nove zaključke oko toga gdje je MH370 okončao svoj let.
"Ti su ostaci dali nove značajne uvide u to kako i gdje je zrakoplov okončao svoj let. Ustanovljeno je iz tih ostataka da zrakoplov nije bio pripremljen za rutinu napuštanja na samom kraju leta", piše u izvješću ATSB-a.
Isto tako, ATSB tvrdi da je razumijevanje gdje se točno zrakoplov sad nalazi bolje nego prije.
Ukoliko malezijske vlasti ne poduzmu korake za nastavak potrage za MH370, koji je postao najveći misterij u povijesti zrakoplovstva, on će to upravo i ostati.
Na kraju izvješća ATSB je uputio najdublje suosjećanje obiteljima i prijateljima nestalih putnika i posade na letu MH370. "Dijelimo vašu duboku žalost te duboko žalimo što nismo uspjeli locirati nestali zrakoplov, kao niti 239 duša koje su bile u njemu", stoji na samom kraju izvješća.