Škola već godinama sudjeluje u različitim izvannastavnim projektima, koji su danas ipak mnogo pristupačniji negoli prije pet godina. Jedan od projekata u kojem se natječe već tri godine jest Digitalni inovacijski inkubator by Hrvatski Telekom. Riječ je o istom natječaju koji je i nositelj nagrade. Natječaj je online projekt u kojem prijavljene ekipe učenika ili studenata razvijaju svoju ideju u proizvod ili uslugu te razrađuju poslovni put proizvoda. Osim idejne i razvojne etape, pred njima su i poduzetnička te marketinška etapa.
Pročitajte i ovo
Mladi inovatori
Završio je Digitalni inovacijski inkubator: Kao ovogodišnji pobjednici upisali su se Gabriel Veselovac, Filip Cica i Tomislav Kovačević
Pokrovitelj Digitalni Inovacijski Inkubator
Digitalni Inovacijski Inkubator: "Nevjerojatan je osjećaj kada netko prepozna potencijal u vama i vašoj ideji i kada se na kraju sav trud isplati!"
Ove se godine na Digitalnom inovacijskom inkubatoru by Hrvatski Telekom natječu s digitalnom platformom za vršnjačko učenje i pomoć Learnstone.
Learnstone
(Foto:
Nova Studio)
Ideja za Learnstone rodila se za vrijeme epidemije koronavirusa. Budući da nije bilo jasnog plana, gotovo je svaki nastavnik odabrao svoj način virtualne komunikacije s učenicima, postavljanja zadataka i materijala te organizacije virtualnih ispita.
Srednja škola Marka Marulića sudjeluje u Digitalnom inovacijskom inkubatoru
(Foto:
Nova Studio)
''Puno smo vremena gubili na pretraživanje zadataka. Događalo se i da učenici budu negativno ocijenjeni jer su predali zadaću na pogrešno mjesto. Sjetili smo se da sve možemo implementirati na jednu platformu i tako je nastao Learnstone'', priča nam Marijan Benković, učenik Srednje škole Marka Marulića.
Cilj je projekta uključiti što više profesora i učenika kako bi se olakšalo učenje i smanjilo vrijeme koje učenici troše na traženje zadataka i predaju. Učenici su sami osmislili dizajn i funkcije aplikacije, trenutačno postoji samo verzija za računalo, no rade i na mobilnoj aplikaciji. Ideja je da se učenici prijavljuju preko CARNET-ova računa koji dobiju u osnovnoj školi kako bi se olakšao pristup aplikaciji, a rješenja koja postave pregledavaju profesori.
''Nakon što se prijave u platformu, učenici mogu postavljati upite ili podijeliti fotografiju zadatka, a drugi im učenici daju točne odgovore i rješenja. Rješenja koja učenici postave na platformi pregledavaju profesori kako se ne bi potkrale nikakve greške'', govori nam Patrik Vida iz Srednje škola Marka Marulića.
Profesor elektrotehničke skupine predmeta Darko Špoljarić prepoznao je važnost sudjelovanja u takvim projektima i otkrio način da motivira učenike za projekt u kojem moraju odvajati svoje slobodno vrijeme, razmišljati izvan okvira i stjecati znanja za koja nisu ni svjesni da će im trebati na poslovnom putu.
Darko Špoljarić, Srednja škola Marka Marulića
(Foto:
Nova Studio)
''Imali su toliko ideja i htjeli su toga toliko znati izvan ovih stvari koje učimo u školi. Na neki način bio sam prisiljen, ali kažem to u dobroj namjeri, poslušati i dopustiti im da rade, a ja da budem tu i da im pružim sve što treba da bi napravili što žele'', prisjeća se profesor, koji taj posao radi već 22 godine.
Sada je i svjestan koliko je važno da nastavnici i profesori promjene tradicionalni način rada. Proaktivan, zanimljiv, drugačiji pristup daje puno učenicima, ali i mentorima, jer tada otkrivaju nove razine potencijala u svojim učenicima.
''Ponekad je učenike malo teže motivirati, ali kada ih dobijete, onda su vaši. Onda s njima komuniciramo na drukčijoj razini, razvija se i drukčiji odnos između nas i drukčije radimo. Znam kako sam radio prije, a kako radim sada i vidim tu promjenu na učenicima. Ali sve počinje od profesora, kod njih je promjena najpotrebnija'', govori nam profesor Špoljarić, kojem nije strana ni poljoprivreda. U učionici se pod njegovim mentorstvom uzgajaju i paprike pomoću njihove tehnologije.
Uzgoj paprika uz pomoć pametnih tehnologija
(Foto:
Nova Studio)
Hoće li se plod uspješno razviti, ovisit će samo o tome hoće li učenici učiniti potrebne korake za stvaranje idealnih uvjeta biljci kada ih na neuravnoteženost uvjeta podsjeti automatizirani uređaj koji mjeri razinu svjetla, vlage i temperature. Takve ideje i još nekoliko desetaka sličnih, poput digitalizacije društvenih igara ili ekološkog projekta Koš za koš, izdvojile su ovog profesora od mnogih u hrvatskom školstvu.
Projekt je u završnoj fazi, a učenici znaju da će sudjelovanjem steći vještine koje će im biti korisne u budućnosti.
''Važno mi je sudjelovati jer uvijek mogu upoznati nove ljude i razmijeniti nove informacije, a uvijek se te stvari mogu pretvoriti u nešto veće'', kaže nam Borna Bula, jedan od autora projekta.
''Glavno mi je iskustvo i zanima me programiranje i rad na projektima pa mi to sve donosi neko pozitivno iskustvo, a volim i upoznavati nove ljude koje zanimaju slične stvari'', kaže nam Marijan Benković.
U ovoj sve samo ne klasičnoj učionici čuvaju se i 3D printeri, digitalizirani proizvodi i hrpe materijala koje će se tek upotrijebiti. Sve što je dobra ideja u ovoj bi školi moglo zaživjeti. Kada se učenici nađu pred problemom, ne odustaju. Profesor nam govori kako oni zapravo u najvećem dijelu do znanja dolaze sami, pregledavajući razne tutorijale, učeći iz raznih edukativnih materijala te razmjenjujući znanja i vještine. Baš je to dokaz da će mentori iz svojih učenika izvući ono najbolje – probuditi želju za znanjem, ako ih puste da streme prema onome što ih najviše zanima. Ukalupljivanje nije metoda koja se primjenjuje u nastavi elektrotehničke grupe predmeta u ovoj školi.
Digitalni inovacijski inkubator by Hrvatski Telekom u završnoj je fazi, a tko će biti pobjednik, tek će se saznati. Međutim, svi se slažu da je i sudjelovanje velika nagrada jer, kao što je opće poznato, znanje i nove vještine nitko im ne može oduzeti.