Obavijesti Video Pretražite Navigacija
protiv eksperimenata

SDP traži jasna pravila za škole: ''Nije li ipak vrijeme reći da su maske pale?''

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Koordinacija Savjeta za obrazovanje SDP-a Hrvatske u priopćenju je istaknula da nakon eksperimentiranja s programima hrvatskom školstvu ne treba eksperimentiranje i s oblicima rada u nastavnom procesu. Poručuju da nisu potrebne preporuke, nego jasna pravila i naputci za rad.

SDP-ova Koordinacija upozorava da još uvijek nemamo jasan plan za novu školsku godinu, ''pri čemu se fokus prebacuje na opremu, maske i vizire (a i dalje se ne zna tko bi to sve trebao platiti)''.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Siguran povratak u škole I talijanski đaci vraćaju se u školske klupe, roditelji zabrinuti: Čeka ih soba za COVID, zabrana pjevanja... Slika nije dostupna Problemi prije početka Nastavlja se niz: Zaraženi djelatnici škola i u Loboru i Sinju, nastava do daljnjeg online

I dalje inzistiraju na osnivanju Kriznog stožera za obrazovanje koji bi se koordinirao s Nacionalnim stožerom i HZJZ-om. ''Prije svega tražimo angažman obrazovnih agencija i nacionalnu evaluaciju nastave na daljinu, tj. online nastave. Škole u obrazovnom smislu i dalje nemaju stručnu potporu za novonastale okolnosti. Staviti masku i dezinficirati učionicu još se i može, ali što je sa znanjem i poučavanjem?'' pitaju se.

Traže službe za pomoć školama

Podržavaju mjere HZJZ-a u kojima je i prijedlog SDP-a o parcijalnom uvođenju mjera zaštite od pandemije, ovisno o broju zaraženih u regijama, županijama, općinama, ali upozoravaju da je za normalizaciju škole potrebno prilagoditi odgojno-obrazovni proces pandemijskim uvjetima. Predlažu da se osnuju službe za pomoć školama u provedbi mješovitog modela nastave kako ne bi sav teret neizvjesne školske godine ostao na odgajateljima, učiteljima, nastavnicima i profesorima.

''Za provedbu mjera čišćenja i dezinfekcija škola važno je tehničko osoblje kojeg itekako nedostaje u velikim školama, ali za učenike i nastavnike itekako je važna stručno-pedagoška služba koja mora uključivati i pedagoga i psihologa. Nažalost, bivša ministrica Divjak sve je provodila bez uključivanja osnovnih pedagoških normi za učenje i poučavanje veličajući digitalne alate'', navode. Inzistiraju na nacionalnoj provedbi upitnika o mentalnom zdravlju učenika i nastavnika i na većem angažmanu i ovlastima psihologa u organizaciji nastave.

Usporedba s EU-om

''Kad se uspoređujemo s ostalim zemljama EU-a, ostaje pitanje: gdje je hrvatska škola? Je li pošteno prema mladim ljudima mijenjati im budućnost nametanjem tableta, a ne pitamo se što je u njihovim glavama? Je li moguće generacijama koje sad odrastaju sve ovo proći bez podrške, empatije i moguće stručne pomoći odraslih? Misli li itko na psihičko zdravlje najmlađih i u konačnici cijele nacije? Ili se očekuje da svi budemo poslušni roboti – s maskama?'' pitaju se u SDP-u.

Naglašavaju da se ne smije prebacivati odgovornost, već treba svima u odgojno-obrazovnom procesu pomoći da što uspješnije odrade školsku godinu vodeći računa i o fizičkom i o psihičkom zdravlju svih sudionika.

''Želimo natrag u škole i raditi u što manje opasnom okruženju, prije svega za učenike, ali i za sve zaposlenike - omogućite nam to!
Nije li ipak vrijeme reći da su maske pale?
Italija je uložila milijardu eura u pripremu svog obrazovnog sustava za školsku godinu 2020./2021. Premijeru i ministre Fuchs, kako mi stojimo?'' zaključuju u priopćenju.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene