Turizam je jedan od novijih fenomena našeg doba i jedan od najdinamičnijih svjetskih društvenih procesa, institucija s interaktivnim sudionicima, prošlošću i milijunima ljudi koji žele putovati. Poznata je činjenica da i naši građani vole putovati (kada si to financijski mogu dozvoliti), a ocjenjuju i da je turizam kao gospodarska grana vrlo važna za razvoj naše zemlje.
Pročitajte i ovo
Listopad u plusu
Niže cijene mamac za goste: Je li bolja Krka ili su bolje Plitvice?
Turizam naš svagdašnji
Hrvatska turistička zajednica hvali se dobrim brojkama: Počinje promocija za novu godinu
Građani smatraju kako uzor Hrvatskoj, što se turizma tiče, mogu biti Austrija, Španjolska i Francuska, ali Turska, Italija, Grčka, Švicarska, Tunis i Velika Britanija.
Najviše ispitanika smatra da je Hrvatska jedinstvena po svojim prirodnim ljepotama, razvedenoj obali i čistom i prekrasnom moru.
Glavnim nedostacima hrvatskog turizma građani smatraju slabu ponudu dodatnih sadržaja (27%), tj. činjenicu da osim kupanja i sunčanja turisti nemaju što drugo raditi. Zatim previsoke cijene smještaja u odnosu na dobivenu uslugu (24 %), visoke cijene gastronomske ponude (20 %) i lošu strategiju hrvatskog turizma (14%).
Među nedostatke se još ubraja i manjak standarda u kvaliteti usluge, neljubaznost djelatnika, loša prometna povezanost i drugo.
Zanimljivo je da ispitanici smatraju kako je turizam jedno od područja u kojem je Hrvatska ipak i inovativna, slično kao u informatici ili telekomunikacijama ali znatno manje nego npr. u prehrambenoj industriji. S druge strane, navodeći u kojem bi području Hrvatska mogla biti inovativna, tada je upravo turizam spomenut daleko na prvom mjestu. Slijede ga prehrambena industrija, informatika, energetika itd.
Ispitanicima je bilo postavljeno i pitanje što bi oni napravili da su ministar turizma. Evo kako su odgovorili. Njih 25 % unaprijedilo bi dodatnu ponudu, cijene bi snizilo njih 17%, marketing i strategiju razvoja turizma unaprijedilo bi njih 12 %, uslugu bi unaprijedilo njih 10 %, na pojačanju inspekcija i kontrola poradilo bi njih 8 %, PDV na turističke usluge smanjilo bi 6 % ispitanika, sezonu bi produljilo njih 5 %, na produženju radnog vremena restorana i kafića poradilo bi njih 4 %, a prometnu povezanost bi unaprijedilo 3 % ispitanika.
Iz odgovora građana može se vidjeti da shvaćaju kako turizam razvija razne segmente nacionalnoga gospodarstva, najčešće donoseći društvene, financijske i druge pogodnosti i zemlji u cjelini i ljudima / pojedincima. To je proces u kojem se najbolje pokazuje sva višeslojnost i komplicirana struktura te gospodarske grane.