Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Možemo i bolje...

Što građani misle o našem turizmu?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Agencija GfK provela je istraživanje među našim građanima i doznala što oni zapravo misle o domaćem turizmu.

Turizam je jedan od novijih fenomena našeg doba i jedan od najdinamičnijih svjetskih društvenih procesa, institucija s interaktivnim sudionicima, prošlošću i milijunima ljudi koji žele putovati. Poznata je činjenica da i naši građani vole putovati (kada si to financijski mogu dozvoliti), a ocjenjuju i da je turizam kao gospodarska grana vrlo važna za razvoj naše zemlje.

Pročitajte i ovo Ilustracija Nepristojni turisti Počela je sezona povraćanja i uriniranja po Splitu: "Znaju gdje mogu piti dok se ne osvijeste" Stare jezgre - 2 Po uzoru na Veneciju Hoće li i biser Jadrana naplaćivati ulaz? Turisti: "Platili bismo i 10 eura"; Domaći: "Ni slučajno, ne želimo biti samo za elitu"

Građani smatraju kako uzor Hrvatskoj, što se turizma tiče, mogu biti Austrija, Španjolska i Francuska, ali Turska, Italija, Grčka, Švicarska, Tunis i Velika Britanija.

Najviše ispitanika smatra da je Hrvatska jedinstvena po svojim prirodnim ljepotama, razvedenoj obali i čistom i prekrasnom moru.

Glavnim nedostacima hrvatskog turizma građani smatraju slabu ponudu dodatnih sadržaja (27%), tj. činjenicu da osim kupanja i sunčanja turisti nemaju što drugo raditi. Zatim previsoke cijene smještaja u odnosu na dobivenu uslugu (24 %), visoke cijene gastronomske ponude (20 %) i lošu strategiju hrvatskog turizma (14%).

Među nedostatke se još ubraja i manjak standarda u kvaliteti usluge, neljubaznost djelatnika, loša prometna povezanost i drugo.

Zanimljivo je da ispitanici smatraju kako je turizam jedno od područja u kojem je Hrvatska ipak i inovativna, slično kao u informatici ili telekomunikacijama ali znatno manje nego npr. u prehrambenoj industriji. S druge strane, navodeći u kojem bi području Hrvatska mogla biti inovativna, tada je upravo turizam spomenut daleko na prvom mjestu. Slijede ga prehrambena industrija, informatika, energetika itd.

Ispitanicima je bilo postavljeno i pitanje što bi oni napravili da su ministar turizma. Evo kako su odgovorili. Njih 25 % unaprijedilo bi dodatnu ponudu, cijene bi snizilo njih 17%, marketing i strategiju razvoja turizma unaprijedilo bi njih 12 %, uslugu bi unaprijedilo njih 10 %, na pojačanju inspekcija i kontrola poradilo bi njih 8 %, PDV na turističke usluge smanjilo bi 6 % ispitanika, sezonu bi produljilo njih 5 %, na produženju radnog vremena restorana i kafića poradilo bi njih 4 %, a prometnu povezanost bi unaprijedilo 3 % ispitanika.

Iz odgovora građana može se vidjeti da shvaćaju kako turizam razvija razne segmente nacionalnoga gospodarstva, najčešće donoseći društvene, financijske i druge pogodnosti i zemlji u cjelini i ljudima / pojedincima. To je proces u kojem se najbolje pokazuje sva višeslojnost i komplicirana struktura te gospodarske grane.
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene