Vladimir Šeks (Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL)
Vladimir Šeks (Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL)

Za navode Jutarnjeg lista o njegovoj suradnji s jugoslavenskom tajnom službom Šeks je rekao da su netočni i manipulativni, a tvrdnje Nikole Grmoje opisao je lažljivima i klevetničkima.


Vladimir Šeks navode Jutarnjeg lista o njegovoj suradnji s jugoslavenskom tajnom službom nazvao je netočnima, tendencioznim i manipulativnim, a lažljivim i klevetničkim tvrdnje Nikole Grmoje, koji je izjavio da se novim zakonom o državnim arhivima želi zaštiti "operativne veze službe državne sigurnosti poput Šeksa."

"Ne želim komentirati navode Jutarnjeg lista koji su netočni, tendenciozni i manipulativni, a također ni lažljive, klevetničke tvrdnje Nikole Grmoje," kazao je Vladimir Šeks u nedjelju navečer za Dnevnik 3 Hrvatske radiotelevizije.

Nikola Grmoja izjavio je za Novu TV da se novim zakonom o državnim arhivima, koji je HDZ dao u proceduru, želi zaštititi pojedince poput Šeksa. "Oni pokušavaju zaštititi sve operativne veze službe državne sigurnosti kao što je to bio Vladimir Šeks, što je Mostovim prijedlogom zakona bilo sve otvoreno. Vladimir Šeks zatvorio je svoj osobni dosje, ali se nije nadao da će se naći u nekim drugim dosjeima budući da je bio operativna veza službe državne sigurnosti'', rekao je Grmoja.

Jutarnji list u nedjeljnom je broju objavio da je jugoslavenska tajna služba imala na "operativnoj vezi" Vladimira Šeksa pod kodnim imenom Kolega te transkript zabilješke o razgovoru s pripadnikom te službe. Objavili su i odgovor Šeksa, koji je među ostalim rekao da u dodirima sa službenicima SDS-a nije nikoga kompromitirao niti nanosio štetu, a da se u medijima 90-ih i poslije izvlače pojedine informacije iz njegovih dosjea i prikazuju ga na netočan, tendenciozan i manipulativan način.

Jutarnji u pratećem tekstu proziva Hrvatski državni arhiv.

Navode da dokumenti koje su objavili nisu iz Šeksova dosjea nego iz druge arhivske građe. "Logično je bilo i da Šeks pokuša dobiti kompletnu dokumentaciju o kojoj sada izvještavamo. Međutim, način na koji ju je dobio više je nego zabrinjavajući," piše Jutarnji, koji tvrdi da je Šeks protupravno dobio te dokumente.

"U petak prijepodne dobio je sve dosjee koje je novinar razgledavao u Hrvatskom državnom arhivu. Dakle, ne samo dosje u kojemu je opisana njegova uloga u otvaranju prethodne operativne obrade nad Zlatkom Bagarićem, nego i sve druge dosjee koje je otvarao autor ovog članka, ali i sve osobe koje imaju isto prezime."

"Nije sporno to što je Šeks zatražio, mogao je tražiti bilo što, ali je krajnje zabrinjavajuće da su nadležni u HDA za njegove privatne potrebe krenuli u provjeru podataka svojih korisnika i potom mu dostavili tražene dokumente," piše Jutarnji.

Glavaš brani Šeksa

U obranu Vladimira Šeksa na Facebooku stao je Branimir Glavaš.

"Ovo što čitam u današnjem Jutarnjem listu nije ništa drugo nego pokušaja teške kompromitacije Vladimira Šeksa kako bi se pritisnulo predsjednika HDZ-a Andreja Plenkovića, da se stvarno distancira od Šeksa i udalji ga iz svoje blizine. Šeksov "krimen" je taj što je prije mjesec dana dao intervju u kojem je javnost upoznao sa svojim odličnim političkim procjenama i savjetničkim vještinama, prema premijeru Plenkoviću.

Stava sam da je kod toga intervjua u prezentaciji svoje savjetodavne uloge uoči razlaza HDZ-a i MOST-a Šeks pogriješio, jer je time indirektno naštetio Plenkoviću. Naime, Šeksove procjene da ukoliko Plenković popusti pritiscima MOST-a i SDP-a kod pokušaja smjene ministra Zdravka Marića, bile su potpuno točne, jer bi slijedeći koji bi se našao na udaru MOST-a, uistinu bio i sam premijer.

Šeks u javnosti može biti percipiran "ovakav ili onakav", ali u jedno sam siguran, a to je da Vladimir Šeks nije nikada bio suradnik UDBe i njezine sljednice SDSa (Službe državne sigurnosti).

Potpuno je jasno kako iza svega toga stoji MOST, ali i kolovođe desnog krila HDZ-a kojima Šeksova politička dugovječnost uopće ne odgovara. Od svih tih podmetanja i igara "dvorskih luda" sa Pantovčaka, ne bih abolirao jednog od savjetnika predsjednice RH, Kolinde Grabar Kitarović.

Naime, mentalni sklop, razmišljanje i rukopis jednoga od njih mi je nešto poznat. Sve to skupa me jako podsjeća na psiho profil jednoga od njih s kojima sam desetak godina surađivao, a to je Mate Radeljić.

Sa Šeksom sam prošao baš sve. Od međusobnog uvažavanja, do međusobnih ratova i neskrivene potpuno bespotrebne obostrane mržnje, ali nikada niti u najvećem bijesu ga nisam optužio da je bio suradnik UDBe za vrijeme komunizima, jer to stvarno nikada nije bio.

Ovaj način podmetanja mi je dobro poznat, jer su i mene na isti način nastojali diskreditirati još početkom devedesetih kod predsjednika Tuđmana", napisao je Glavaš. (Hina)